Εξαπλώνεται σαν ιός, µε 20 τοπικές επιτροπές ανά την Ελλάδα
Μηχανικοί, ασφαλιστές, γιατροί, εκπαιδευτικοί, άνθρωποι της διπλανής πόρτας είναι τον τελευταίο καιρό πρωταγωνιστές της διαµαρτυρίας Κατά των διοδίων που εξελίσσεται σε... κίνηµα.
Οι αντιδράσεις που άρχισαν από τους κατοίκους περιοχών όπως οι Αφίδνες, οι οποίοι υποχρεώνονται να πληρώνουν διόδια ακόµη και για τις αναγκαίες καθηµερινές διαδροµές τους, έχουν εξαπλωθεί και ήδη στο πανελλήνιο συντονιστικό όργανο Κατά των Διοδίων µετέχουν 20 τοπικές επιτροπές.
«Η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδοµένων Προσωπικού Χαρακτήρα, να δίνονται τα στοιχεία των αυτοκινήτων που περνούν χωρίς να πληρώνουν οι οδηγοί τους αντίτιµο στις εταιρείες των αυτοκινητοδρόµων, είναι παράνοµη. Τους προκαλούµε να πάµε στα δικαστήρια για να µπουν επιτέλους τα πράγµατα στην θέση τους», υποστηρίζει ο πολιτικός µηχανικός Γιώργος Θεοδωρόπουλος, µέλος της Κίνησης Πολιτών Κατά των Διοδίων στη Θεσσαλονίκη.
Ο 56χρονος ασφαλιστικός σύµβουλος Γιάννης Γερµανός είναι από τα πιο ενεργά µέλη της συντονιστικής επιτροπής φορέων και κατοίκων ΒΑ Αττικής. «Επέλεξα να έχω σπίτι στις Αφίδνες και το γραφείο µου είναι στο Σύνταγµα. Περνώ από τα διόδια τέσσερις φορές την ηµέρα επειδή έχω παιδιά, τα οποία µερικές φορές πρέπει να πάω για να τα πάρω από το σχολείο. Χονδρικά πληρώνω 8 ευρώ την ηµέρα.
Και η σύζυγός µου επιπλέον 4 ευρώ, άρα πάµε στα 12 (η διέλευση κοστίζει 2,05 ευρώ). Εχουµε υπολογίσει ότι οικογενειακώς θέλουµε γύρω στα 4.000 ευρώ τον χρόνο για διόδια. Ε, δεν έχουµε την πολυτέλεια να τα πληρώνουµε». Από την πλευρά του, ο 53 χρόνος αεροναυπηγός µηχανικός Τάκης Κουρής είναι από τους πρώτους που εντάχθηκαν στην Κίνηση Φορέων Κατά των Διοδίων. «Θεωρώ ότι το σύστηµα είναι άδικο. Η δουλειά µου είναι στο κέντρο και καθηµερινώς πληρώνω 4,10 ευρώ. Θα µπορούσα να µη χρησιµοποιώ την εθνική οδό αλλά το παράπλευρο οδικό δίκτυο δεν έχει κατασκευαστεί όπως είχαν υποσχεθεί και δεσµευθεί αρχικά».
Η 29χρονη καθηγήτρια Πληροφορικής Σοφία Μπανιά είναι από τα νεώτερα ενεργά µέλητης Κίνησης Φορέων Αχαΐας. Μένει στην Πάτρα και όπως λέει, «ο αυτοκινητόδροµος Πάτρα - Κόρινθος είναι από τους πιο επικίνδυνους στην Ελλάδα, εν τούτοις έχουν µπει διόδια. Δεν είναι όµως µόνο τα διόδια, είναι και η βενζίνη. Πλέον έχουµε φθάσει στο σηµείο να µαζευόµαστε τρεις - τέσσερις για να µοιραζόµαστε τα έξοδα προκειµένου να πάµε στην Κόρινθο και την Αθήνα». Ο Ηλίας Τσολακίδης είναι τεχνικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κολεγίου Αθλητικών Επιστηµών (ECSS) στην Κολωνία, αλλά έρχεται πολύ συχνά στην Ελλάδα αφού η οικογένειά του διαµένει µόνιµα στην Κατερίνη. «Υπάρχουν δύο χωριά, η Λεπτοκαρυά ή ο Αγ. Παντελεήµονας. Οι κάτοικοί τους αν χρειαστεί να έλθουν στην Κατερίνη για να πάρουν ένα πιστοποιητικό γέννησης π.χ., πρέπει να δώσουν 6,20 ευρώ». Ενεργό µέλος της πρωτοβουλίας πολιτών στα Ιωάννινα είναι ο πολιτικός µηχανικός Ναπολέων Παπαδόπουλος. «Η ελεύθερη διακίνηση των πολιτών είναι δηµόσιο αγαθό. Δεν µπορούµε να πληρώνουµε για τα πάντα. Σε λίγο θα πληρώνουµε και για τον αέρα που αναπνέουµε», λέει.
Ο 56χρονος ασφαλιστικός σύµβουλος Γιάννης Γερµανός είναι από τα πιο ενεργά µέλη της συντονιστικής επιτροπής φορέων και κατοίκων ΒΑ Αττικής. «Επέλεξα να έχω σπίτι στις Αφίδνες και το γραφείο µου είναι στο Σύνταγµα. Περνώ από τα διόδια τέσσερις φορές την ηµέρα επειδή έχω παιδιά, τα οποία µερικές φορές πρέπει να πάω για να τα πάρω από το σχολείο. Χονδρικά πληρώνω 8 ευρώ την ηµέρα.
Και η σύζυγός µου επιπλέον 4 ευρώ, άρα πάµε στα 12 (η διέλευση κοστίζει 2,05 ευρώ). Εχουµε υπολογίσει ότι οικογενειακώς θέλουµε γύρω στα 4.000 ευρώ τον χρόνο για διόδια. Ε, δεν έχουµε την πολυτέλεια να τα πληρώνουµε». Από την πλευρά του, ο 53 χρόνος αεροναυπηγός µηχανικός Τάκης Κουρής είναι από τους πρώτους που εντάχθηκαν στην Κίνηση Φορέων Κατά των Διοδίων. «Θεωρώ ότι το σύστηµα είναι άδικο. Η δουλειά µου είναι στο κέντρο και καθηµερινώς πληρώνω 4,10 ευρώ. Θα µπορούσα να µη χρησιµοποιώ την εθνική οδό αλλά το παράπλευρο οδικό δίκτυο δεν έχει κατασκευαστεί όπως είχαν υποσχεθεί και δεσµευθεί αρχικά».
Η 29χρονη καθηγήτρια Πληροφορικής Σοφία Μπανιά είναι από τα νεώτερα ενεργά µέλητης Κίνησης Φορέων Αχαΐας. Μένει στην Πάτρα και όπως λέει, «ο αυτοκινητόδροµος Πάτρα - Κόρινθος είναι από τους πιο επικίνδυνους στην Ελλάδα, εν τούτοις έχουν µπει διόδια. Δεν είναι όµως µόνο τα διόδια, είναι και η βενζίνη. Πλέον έχουµε φθάσει στο σηµείο να µαζευόµαστε τρεις - τέσσερις για να µοιραζόµαστε τα έξοδα προκειµένου να πάµε στην Κόρινθο και την Αθήνα». Ο Ηλίας Τσολακίδης είναι τεχνικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κολεγίου Αθλητικών Επιστηµών (ECSS) στην Κολωνία, αλλά έρχεται πολύ συχνά στην Ελλάδα αφού η οικογένειά του διαµένει µόνιµα στην Κατερίνη. «Υπάρχουν δύο χωριά, η Λεπτοκαρυά ή ο Αγ. Παντελεήµονας. Οι κάτοικοί τους αν χρειαστεί να έλθουν στην Κατερίνη για να πάρουν ένα πιστοποιητικό γέννησης π.χ., πρέπει να δώσουν 6,20 ευρώ». Ενεργό µέλος της πρωτοβουλίας πολιτών στα Ιωάννινα είναι ο πολιτικός µηχανικός Ναπολέων Παπαδόπουλος. «Η ελεύθερη διακίνηση των πολιτών είναι δηµόσιο αγαθό. Δεν µπορούµε να πληρώνουµε για τα πάντα. Σε λίγο θα πληρώνουµε και για τον αέρα που αναπνέουµε», λέει.