Πηγή: "agelioforos.gr"
Πέντε νέοι σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στην Εγνατία οδό μέχρι τον Απρίλιο. Την ώρα που οι κινητοποιήσεις ενάντια στα διόδια συνεχίζονται και αυτό το Σαββατοκύριακο, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προσθέσει και νέους σταθμούς στον αυτοκινητόδρομο, όπως άλλωστε προβλέπεται συμβατικά... Τα διόδια αυτά πάντως θα είναι προσωρινά, μέχρι να τοποθετηθεί το ηλεκτρονικό σύστημα συλλογής διοδίων σε όλο το μήκος της Εγνατίας, που υπολογίζεται να γίνει στις αρχές του 2012.
Οπως ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, μετά τη σύσκεψη στα γραφεία της «Εγνατία Οδός ΑΕ», οι πέντε νέοι προσωρινοί σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στα Τύρια Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι Ιωαννίνων, στο Κλειδί Ημαθίας, στη Νυμφόπετρα Θεσσαλονίκης και στον Ιασμο Ροδόπης. «Ο σχετικός διαγωνισμός θα γίνει τα επόμενα εικοσιτετράωρα. Τα διόδια αυτά έπρεπε να έχουν γίνει από το 2006. Το κόστος συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας είναι πολύ μεγάλο και δεν μπορεί να μην υπάρχει το έσοδο από τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου. Υπάρχει συνολικός δανεισμός 1,1 δισ. ευρώ, υπάρχουν πιέσεις των τραπεζών και υποχρεώσεις», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός επισήμανε πως η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μειωθεί το κόστος των διοδίων και μάλιστα ανακοίνωσε πως θα αρχίσουν διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και τις πιστώτριες τράπεζες, ώστε να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος. Πάντως, διευκρίνισε πως τα διόδια στην Εγνατία θα είναι φτηνότερα. Οσο για τις διαμαρτυρίες παραχωρησιούχων και πιστωτών για τις κινητοποιήσεις και τη... δωρεάν διέλευση των οχημάτων και την απειλή τους ότι θα σταματήσουν τις εργασίες, ο κ. Μαγκριώτης ήταν απόλυτος: «Δεν είναι επιχείρημα για να σταματήσουν. Εμείς ως Πολιτεία είμαστε εντάξει στις συμβατικές υποχρεώσεις μας. Αν κάποιοι δεν πληρώνουν διόδια, γι' αυτούς υπάρχει η νόμιμη οδός». Ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι δε θα μπουν διόδια στο δρόμο Θεσσαλονίκης - Χαλκιδικής, ενώ συνολικά από τον Απρίλιο και μετά στην Εγνατία θα λειτουργούν επτά σταθμοί διοδίων (περιλαμβανομένων των σταθμών Πολυμύλου και Μαλγάρων).
Οπως ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, μετά τη σύσκεψη στα γραφεία της «Εγνατία Οδός ΑΕ», οι πέντε νέοι προσωρινοί σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στα Τύρια Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι Ιωαννίνων, στο Κλειδί Ημαθίας, στη Νυμφόπετρα Θεσσαλονίκης και στον Ιασμο Ροδόπης. «Ο σχετικός διαγωνισμός θα γίνει τα επόμενα εικοσιτετράωρα. Τα διόδια αυτά έπρεπε να έχουν γίνει από το 2006. Το κόστος συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας είναι πολύ μεγάλο και δεν μπορεί να μην υπάρχει το έσοδο από τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου. Υπάρχει συνολικός δανεισμός 1,1 δισ. ευρώ, υπάρχουν πιέσεις των τραπεζών και υποχρεώσεις», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός επισήμανε πως η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μειωθεί το κόστος των διοδίων και μάλιστα ανακοίνωσε πως θα αρχίσουν διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και τις πιστώτριες τράπεζες, ώστε να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος. Πάντως, διευκρίνισε πως τα διόδια στην Εγνατία θα είναι φτηνότερα. Οσο για τις διαμαρτυρίες παραχωρησιούχων και πιστωτών για τις κινητοποιήσεις και τη... δωρεάν διέλευση των οχημάτων και την απειλή τους ότι θα σταματήσουν τις εργασίες, ο κ. Μαγκριώτης ήταν απόλυτος: «Δεν είναι επιχείρημα για να σταματήσουν. Εμείς ως Πολιτεία είμαστε εντάξει στις συμβατικές υποχρεώσεις μας. Αν κάποιοι δεν πληρώνουν διόδια, γι' αυτούς υπάρχει η νόμιμη οδός». Ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι δε θα μπουν διόδια στο δρόμο Θεσσαλονίκης - Χαλκιδικής, ενώ συνολικά από τον Απρίλιο και μετά στην Εγνατία θα λειτουργούν επτά σταθμοί διοδίων (περιλαμβανομένων των σταθμών Πολυμύλου και Μαλγάρων).