30 Δεκ 2010

Άλλη μια μπάρα πεσμένη στο κεφάλι (του αυτοκινήτου)

Δημοσιεύουμε επιστολή του οδηγού που περιγράφει το -κλασσικό πλέον- συμβάν σε πολλούς σταθμούς διοδίων: 
Από κακή ρύθμιση του συστήματος, την ώρα που ο οδηγός πληρώσει διόδια (όσοι οδηγοί, βέβαια, δεν αρνούνται την πληρωμή) και ανοίξει η μπάρα, εάν κάποιος (π.χ. μηχανάκι) προλάβει και περάσει από την περιοχή της μπάρας (χωρίς να έχει καν ξεκινήσει ο οδηγός που πλήρωσε) το σύστημα κατεβάζει τη μπάρα με αποτέλεσμα αυτή να χτυπά οποιονδήποτε περνά από κάτω της (στις περισσότερες περιπτώσεις στον οδηγό που πλήρωσε). Φυσικά, με μόνο κριτήριο λειτουργίας τους το κέρδος οι εταιρείες δεν αναγνωρίζουν το πρόβλημα του συστήματός τους ώστε να αποζημιώνουν τον παθόντα.
Παρότι δε συνιστούμε σε κανέναν να περνά "στα κρυφά" ή "στα γρήγορα", (καθώς δεν κρυβόμαστε ανώνυμα πίσω από αυτό που κάνουμε (δίνουμε την πινακίδα μας), αλλά πιστεύουμε στον σκοπό της κατάργησης των διοδίων), στη συγκεκριμένη περίπτωση και μόνο λόγω του πρώτιστου παράγοντα ασφάλειας θεωρούμε ότι οι εταιρείες θα έπρεπε να είχαν βελτιώσει τα συστήματά τους ώστε να αποφεύγεται το επαναλαμβανόμενο αυτό ατύχημα, που πολύ εύκολα θα μπορούσε να μετατραπεί σε δυστύχημα. Φυσικά το επιπλέον κόστος της τροποποίησης άλλα και η έμμεση ενοχοποίηση των αρνούμενων (με κάθε τρόπο) την πληρωμή στα μάτια των άλλων οδηγών, μάλλον είναι οι πρώτοι λόγοι που ακυρώνουν κάθε βελτίωση του συστήματος με τις μπάρες.
------------------------------------------------------------------------------
Συμβάν με μπάρα διοδίων

Θα ήθελα να σας γνωστοποιήσω το περιστατικό που μου συνέβη Παραμονή Χριστουγέννων κατευθυνόμενος από Αθήνα προς κάποιο μέρος της Φθιώτιδας για τις γιορτές, το περιστατικό που έμελλε να γίνει η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι όσο αφορά στην μη καταβολή διοδίων από μέρους μου, από εδώ και στο εξής, καθώς και για την αλητεία και την κοροϊδία κάποιων.

Κατευθυνόμενος λοιπόν με το όχημά μου στην Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας, πληρώνω κανονικά τα διόδια Αφιδνών (που να μου κοβόταν το χέρι), συνεχίζοντας, φτάνω στα διόδια της Υλίκης. Φτάνω δίπλα από το γκισέ και βλέπω ότι παρκάρει δίπλα μου μια μοτοσυκλέτα έτοιμη να φύγει μαζί με εμένα. Πληρώνω κανονικά 2.35? (που να μου κοβόταν και το άλλο χέρι) και ανοίγει η μπάρα...

Η μοτοσυκλέτα την κάνει με ελαφρά (και πολύ καλά έκανε) αφού εγώ πλήρωσα το αντίτιμο που μου αναλογεί.

Βάζω πρώτη και δεν προλαβαίνω να κάνω 2 μέτρα και ακούω έναν θόρυβο και καταλαβαίνω αμέσως ότι η μπάρα κατέβηκε και χτύπησε το όχημά μου ξεκινώντας από την κολόνα του οδηγού μέχρι το ήμισυ της οροφής.
Μαύρο φίδι που τους έτρωγε, με άκουσε όλος ο σταθμός. Κατεβαίνω και κρατάω την μπάρα με το χέρι εν μέσω απίστευτων νεύρων και περιμένω να έρθει ο αλλοδαπός υπάλληλος που είναι "υπεύθυνος" να επαναφέρει τις μπάρες από αυτούς που δεν πληρώνουν (και καλά κάνουν), κάνω δεξιά και κατευθύνομαι στην υπεύθυνη του σταθμού.

Της αναφέρω το συμβάν, της δείχνω την απόδειξη και βεβαιώνει μέσω του video ότι έτσι συνέβη. Μου λέει να υποβάλλω μήνυση στην Τροχαία Θήβας στον δικυκλιστή που ήταν υπαίτιος για το κατέβασμα της μπάρας.

Την ρωτάω, τί δουλειά έχει ο μοτοσικλετιστής και τι εννοεί με αυτό, και μου λέει (άκουσον!!!!) ότι για το κατέβασμα δεν ευθύνεται η "Νέα Οδός Α.Ε." καθώς όταν το σύστημα αναγνωρίσει το πέρασμα οποιουδήποτε οχήματος αδιάφορο της θέσης που βρίσκεται στην λωρίδα, κλείνει ξανά αυτόματα...

Και την ξαναρωτώ...
  1. το σύστημά σας αναγνωρίζει μεταξύ ενός StationWagon και μιας μοτοσυκλέτας διερχόμενη από τα δεξιά ότι έγινε νόμιμη καταβολή διοδίων οπότε όποιος ξεκινήσει δεύτερος (για κακή ώρα όπως εγώ που δεν έχω "γρήγορη πρώτη", να τρώει την μπάρα στο κεφάλι;
  2. Η χρονοκαθυστέρηση είναι γύρω στα 3 sec και δεν υπάρχει οπτικός έλεγχος ανάλογων περιστατικών και χειροκίνητη ακύρωση του κατεβάσματος από τον υπάλληλο στο γκισέ, φοβούμενοι μη χάσετε τον επόμενο πελάτη;
Με τα πολλά φεύγω, αφού η υπεύθυνη επέμενε ότι ο δικυκλιστής προκάλεσε το συμβάν και άκρη δέν θα βγάζαμε με τις μηνύσεις και τα σχετικά, αλλά για καλή μου τύχη περνάει ένα περιπολικό της Τροχαίας, ευγενέστατο όργανο και πρόθυμος να με ακούσει, τον σταματάω και τον ρωτάω αν θα πρέπει να υποβάλλω μήνυση στην εταιρεία ή στον μοτοσικλετιστή... και παίρνω την απάντηση που ήθελα...!!!!
  • Εγώ μπορώ να καταγράψω το συμβάν και μετά υποβάλλεις μήνυση κατά της εταιρείας "Νέα Οδός Α.Ε.", αυτοί είναι υπεύθυνοι για τις μπάρες και τον τρόπο λειτουργίας τους... όσο για τον μοτοσικλετιστή, η Τροχαία δέν είναι αρμόδια να βεβαιώσει καμία απολύτως παράβαση για μή καταβολή διοδίων... Επιπλέον, μου λέει, έχεις απόλυτο δίκιο διότι αν περνούσε κάποιος με cabrio όχημα, τι θα γινότανε; Θα έμενε στον τόπο;

Μετά το σημερινό, από εμένα δεν θα ξαναδούνε δεκάρα τσακιστή τα λαμόγια...
Από την μία μας γδέρνουν καθημερινά και από την άλλη μας πουλάνε και φούμαρα από πάνω και όποιος τσιμπήσει, αν δεν ξέρει τα κόλπα...

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.
Κ.Κ.