12 Δεκ 2010

Σενάρια για παραχώρηση των διοδίων της Εγνατίας οδού σε ιδιώτες

Πηγή: "Agelioforos.gr" (οι υπογραμμίσεις, με έντονο μαύρο, εκ μέρους του blog)

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραχωρηθεί σε ιδιώτες η εκμετάλλευση των διοδίων της Εγνατίας οδού αφήνει η κυβέρνηση.Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών μελετά το ενδεχόμενο της παραχώρησης της εκμετάλλευσης των διοδίων για 30 χρόνια, προκειμένου να εισέλθει στα ταμεία «ζεστό» χρήμα για να αποπληρωθούν τα δάνεια της εταιρίας, ύψους 1 δισ. ευρώ. Πάντως, αν και η πρόθεση αυτή αποτυπώνεται στο σχέδιο του προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος του 2011, ενδεχόμενη παραχώρηση θα γίνει σε κάθε περίπτωση από το 2012 και μετά, καθώς δεν αναφέρεται στα έσοδα του προϋπολογισμού, ούτε υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για την προετοιμασία του σχετικού διαγωνισμού.

«Αυτό που αποτελεί απόφαση είναι ότι κατασκευάζουμε τα προσωρινά διόδια της Εγνατίας, γιατί τα διόδια θα έπρεπε να έχουν κατασκευαστεί από το 2006 και οι τράπεζες ζητούν τα λεφτά τους. Παράλληλα, κάνουμε διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια που θα τοποθετήσει η εταιρία το αργότερο σε ενάμιση χρόνο. Καμία άλλη συζήτηση δεν έχει γίνει μέχρι τώρα», δήλωσε στον «Α» ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Υποδομών.

Πάντως, στελέχη του υπουργείου εμφανίζονται επιφυλακτικά ως προς την πρόθεση παραχώρησης της εκμετάλλευσης των διοδίων, καθώς θεωρούν ότι δεν είναι ελκυστικά για τους ιδιώτες. Κι αυτό, γιατί αφήνουν μικρό περιθώριο κέρδους, με δεδομένο ότι πολλά σημεία της Εγνατίας μετρούν τουλάχιστον δέκα χρόνια κατασκευής και χρειάζονται βαριά συντήρηση που κοστίζει, την ώρα που θα πρέπει να γίνουν και νέα έργα προσβασιμότητας στον αυτοκινητόδρομο.


Οι εργαζόμενοι

Την αναφορά των διοδίων της Εγνατίας στον κρατικό προϋπολογισμό στηλιτεύουν οι εργαζόμενοι της εταιρίας σε ψήφισμα που εξέδωσε η έκτακτη γενική συνέλευσή τους.

Στο ψήφισμα
επισημαίνουν ότι είναι η πρώτη φορά που αναφέρεται σε δημόσιο έγγραφο η πρόθεση της κυβέρνησης και υπενθυμίζουν ότι «το αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης της Εγνατίας το έχει η εταιρία βάσει του νόμου 3212/2003, καθώς κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, κοινοτικές χορηγίες και δάνεια».

ΧΑΡΑ ΛΕΜΟΝΗ