Ζήτημα χρόνου είναι να μπει οριστικό τέλος στο «τσάμπα» της Εγνατίας Οδού που έχει στοιχίσει μέχρι σήμερα στο δημόσιο τουλάχιστον 90 εκατομμύρια ευρώ, όσο δηλαδή είναι το ετήσιο κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου μήκους 670 χιλιομέτρων που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Έβρου.
Η εταιρεία έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την επιλογή των εταιρειών που θα αναλάβουν όχι μόνο την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων αλλά και την προσωρινή λειτουργία και συντήρησή του. Η άμεση τοποθέτηση διοδίων στην Εγνατία αποτελούσε αίτημα της Κομισιόν που έχει χρηματοδοτήσει το έργο με περίπου τρία δισ. ευρώ. Αλλά και οι πιστώτριες τράπεζες είχαν ασκήσει εντονότατες πιέσεις για την εγκατάσταση διοδίων, καθώς η Εγνατία Οδός, ελλείψει εσόδων, δεν μπορεί να εκπληρώσει τις δανειακές υποχρεώσεις της.
Στο πλαίσιο αυτό, τους τελευταίους μήνες έχει τεθεί στον οδικό άξονα ο σταθμός του Πολύμυλου Κοζάνης (2,80 ευρώ + ΦΠΑ) που καλύπτει τη διαδρομή 80 χιλιομέτρων από το Δερβένι Θεσσαλονίκης μέχρι τη Βέροια, όπως και το τμήμα του αυτοκινητόδρομου μέχρι την Κατερίνη. Πάντως, όταν εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, η Εγνατία θα διαιρεθεί σε 30 ζώνες χρέωσης (ανά 22,3 χιλιόμετρα).
Η εταιρεία έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την επιλογή των εταιρειών που θα αναλάβουν όχι μόνο την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων αλλά και την προσωρινή λειτουργία και συντήρησή του. Η άμεση τοποθέτηση διοδίων στην Εγνατία αποτελούσε αίτημα της Κομισιόν που έχει χρηματοδοτήσει το έργο με περίπου τρία δισ. ευρώ. Αλλά και οι πιστώτριες τράπεζες είχαν ασκήσει εντονότατες πιέσεις για την εγκατάσταση διοδίων, καθώς η Εγνατία Οδός, ελλείψει εσόδων, δεν μπορεί να εκπληρώσει τις δανειακές υποχρεώσεις της.
Στο πλαίσιο αυτό, τους τελευταίους μήνες έχει τεθεί στον οδικό άξονα ο σταθμός του Πολύμυλου Κοζάνης (2,80 ευρώ + ΦΠΑ) που καλύπτει τη διαδρομή 80 χιλιομέτρων από το Δερβένι Θεσσαλονίκης μέχρι τη Βέροια, όπως και το τμήμα του αυτοκινητόδρομου μέχρι την Κατερίνη. Πάντως, όταν εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, η Εγνατία θα διαιρεθεί σε 30 ζώνες χρέωσης (ανά 22,3 χιλιόμετρα).
Προς ιδιωτικοποίηση η Εγνατία
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρεται στον κρατικό προϋπολογισμό, έχει δρομολογηθεί η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. σε ιδιώτες για το τέταρτο τρίμηνο του 2011. Με τον τρόπο αυτό θα εξυπηρετηθούν οι δανειακές συμβάσεις που έχουν συναφθεί για την υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου και τις οποίες το ελληνικό δημόσιο δεν είναι σε θέση να αποπληρώσει.
«Στην Εγνατία οδό, που κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο με χρήματα των ελλήνων φορολογουμένων και κοινοτικές χορηγίες, έπρεπε από χρόνια να λειτουργούν διόδια για να ξεχρεωθούν εκτός άλλων τα δάνεια που αναγκάστηκε να συνάψει λόγω της αδυναμίας του δημοσίου να χρηματοδοτήσει πλήρως το έργο. […] Εάν λοιπόν η πεντάχρονη σκόπιμη απραξία του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ, συνεχιστεί και άλλο με το νυν ΥΠΟΜΕΔΙ, δεν είναι περίεργο ότι η τρόικα και το αρμόδιο για τις ιδιωτικοποιήσεις υπουργείο θα προστρέξουν στην «βοήθεια» του πάντα πρόθυμου για φιλέτα ιδιωτικού τομέα. […] Πολιτικές επιλογές με πράξεις ή παραλείψεις θα οδηγήσουν στην εκποίηση του εθνικού πλούτου, με πρόσχημα τον υπερδανεισμό» αναφέρουν οι εργαζόμενοι στην Εγνατία, οι οποίοι αντιτίθενται στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς...