12 Οκτ 2010

Αναθέτουν τεχνικά έργα στην υπερχρεωμένη εταιρία, μήπως και καταφέρει να σωθεί, αφαιρώντας πόρους από τους Ο.Τ.Α.

“Αλαλούμ” και με την μεταβίβαση αρμοδιοτήτων σε δήμους – περιφέρειες από τις νομαρχίες…


ImageΤην έντονη διαμαρτυρία της δημοσιοποίησε, μέσω των Μέσων Ενημέρωσης, η Ένωση Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΕΜΔΥΑΣ), για την κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, καθώς και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την οποία ανατίθενται στην “Εγνατία Οδό Α.Ε.” αρμοδιότητες μελέτης και κατασκευής έργων και υποδομών στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ., καθώς και σε πέντε ακόμη περιφέρειες της χώρας.

 Σύμφωνα με την ανακοίνωση, απαξιώνονται με αυτό τον τρόπο οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δημοσίου και των ΟΤΑ, αφαιρούνται κονδύλια και καταργούνται αρμοδιότητες από τις υπό ίδρυση Περιφέρειες, ενώ παράλληλα επιβαρύνεται το κόστος των μελετών αυτών κατά 5%, όσο είναι δηλαδή το λειτουργικό κόστος της “Εγνατίας Οδού Α.Ε.”, για έργα που μπορούν να υλοποιήσουν οι σημερινές δημόσιες τεχνικές υπηρεσίες, χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση. Όλα αυτά μάλιστα την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση “κόπτεται” από τη μία ότι προσπαθεί να προχωρήσει σε περιστολές δαπανών, επιβάλλοντας από την άλλη μία από τις σκληρότερες πολιτικές λιτότητας των τελευταίων δεκαετιών. Όλα αυτά βέβαια δεν είναι καθόλου τυχαία αφού προφανής είναι ο στόχος, ελλείψει πλέον άλλων κατασκευαστικών έργων που θα μπορούσαν να υπερχρεωθούν ίσως, να ενισχυθεί δηλαδή οικονομικά η υπερχρεωμένη “Εγνατία Οδός Α.Ε.”, μέσω της ανάθεσης χωρίς καμία τεκμηρίωση για το κατά πόσο αυτή η πράξη είναι τελικά υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και με μόνη συναίνεση, αυτή της διορισμένης γενικής γραμματέως της Περιφέρειάς μας…


ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΚΟΣΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙ Η “ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.”


 Για το σημαντικότατο αυτό θέμα μίλησε στην εκπομπή “Σχολιάζοντας την καθημερινότητα” και στον Βαγγέλη Βασιλειάδη, μέσα από την ραδιοφωνική συχνότητα του “Ξάνθη FM 100”, ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης, κ. Αλέξανδρος Κηπουρός. Για την απόφαση αυτή τόνισε ότι “αφορά άλλες πέντε ακόμη Περιφέρειες, εκτός της δικής μας και πάρθηκε παρόλο που από τις 29 Σεπτεμβρίου είχαμε στείλει επιστολή στον υπουργό, κ. Δημήτρη Ρέππα, στην οποία του θέσαμε το ερώτημα πως γίνεται να ανατίθενται αυτά τα έργα σε έναν ιδιωτικοποιημένο δημόσιο φορέα και υπερχρεωμένο εξαιτίας της κακής διαχείρισης των έργων που έγιναν, αλλά και με τα υπέρογκα λειτουργικά έξοδα, τα οποία φτάνουν τα 58 εκατομμύρια ευρώ για τους 600 περίπου υπαλλήλους που απασχολούσε, τον οποίο βαρύνουν βέβαια και τα αδιευκρίνιστα κόστη των κάθε λογής συμβούλων που απασχολεί. Αυτό που μας κάνει ακόμη εντύπωση είναι πως συνάδει η χρηστή διοίκηση με αυτού του είδους την σκανδαλώδη ενίσχυση μιας ιδιωτικής επιχείρησης.
 Την επιστολή αυτή την κάναμε ως Ομοσπονδία, αφού δεν μπορούμε να δεχθούμε ότι τα έργα αυτά δεν μπορούν να γίνουν από το έμπειρο προσωπικό που υπηρετεί στους Ο.Τ.Α., αλλά πρέπει να ανατεθούν, αν και έργα ποικίλου περιεχομένου σε μία εταιρία που εξειδικεύεται αποκλειστικά στην οδοποιία… Πριν λοιπό κοινοποιήσουμε την διαμαρτυρία μας γνωστοποιήσαμε τις ενστάσεις μας για την εμπειρία και την τεχνογνωσία της “Εγνατίας Α.Ε.” και τελικά κατά πόσο είναι νόμιμο να αναθέτουν οι σημερινοί, διορισμένοι, περιφερειάρχες την κατασκευή έργων της περιοχής τους στην εν λόγω εταιρία”. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι ο λόγος δημιουργίας της “Εγνατίας Οδού Α.Ε.” ήταν αποκλειστικά η κατασκευή και η συντήρηση, μέσω υπεργολαβιών, του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου και όχι η ανάληψη τεχνικών μελετών, αν και ο κ. Κηπουρός διευκρίνισε ότι “το κυριότερο πρόβλημα με αυτές τις αναθέσεις είναι ότι αποτελούν επιπλέον έξοδο για τα κρατικά ταμεία, με τον τρόπο που σχεδιάζονται να γίνου, παρόλο που μπορούν να γίνουν από τις δημόσιες τεχνικές υπηρεσίες. Η λογική όμως η λογικές της κυβέρνησης για πλήρη ιδιωτικοποίηση, με βάση τις επιταγές του Μνημονίου, εμάς μας βρίσκει πλήρως αντίθετους”. Δίνοντας την δική του εκτίμηση για το κατά πόσο οι τεχνικές υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. και ιδιαίτερα των δήμων μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτό το έργο, όταν για παράδειγμα η τεχνική υπηρεσίες του δήμου Ξάνθης έχει εμφανίσει κατά καιρούς σοβαρές ελλείψεις στην λειτουργία της, δήλωσε ότι “η τεχνική επάρκεια, κατ’ αρχήν, υπάρχει. Το ότι υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό είναι επίσης ένα θέμα. Όμως αυτά δεν αποτελούν δικαιολογία για την κυβέρνηση για να προωθήσει με αυτό τον τρόπο την δική της ατζέντα για την ιδιωτικοποίηση του κράτους… Από την πλευρά μας πάντως βλέπουμε να γίνεται μία συνεχής προσπάθεια απαξίωσης των στελεχών που υπηρετούν αυτή τη στιγμή στους δήμους και στις νομαρχίες. Γι’ αυτό τον λόγο καλέσαμε τον υπουργό να ακυρώσει τις αποφάσεις που έχει πάρει τόσο για την δική μας όσο και τις πέντε υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας”.

      Διαφώνησε, ο κος Κηπουρός,  κάθετα με την λογική της “δημιουργικής λογιστικής”, όπως την χαρακτήρισε, του να στερούνται πόροι από τις τοπικές κοινωνίες για να μπορεί να ισοσκελιστούν οι ισολογισμοί της “Εγνατίας Οδού Α.Ε.”, ιδιαίτερα μέσα στο πλαίσιο της σημερινής, πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης. “Για όλους αυτούς τους λόγους εμείς καλούμε όλους όσους μετέχουν στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές να πάρουν θέση γι’ αυτό το ζήτημα, ιδιαίτερα στην Θράκη”, όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε. Όσον αφορά την πιθανότητα να δημιουργηθεί ένα πραγματικό “αλαλούμ”, δεδομένης και της πολυνομίας που κυριαρχεί στην δημόσια διοίκηση, ο κ. Κηπουρός, τόνισε, ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα αυτή τη στιγμή με την μετάθεση αρμοδιοτήτων από τις νομαρχίες προς τους δήμους και τις περιφέρειες, το οποίο γίνεται προσπάθεια να επιλυθεί μέσα από απανωτές συσκέψεις για να ετοιμαστούν τα απαραίτητα προεδρικά διατάγματα που θα συμπληρώσουν το σχέδιο “Καλλικράτης”. Διαπίστωσε πάντως ότι “σε αυτό το επίπεδο τα πράγματα πάνε συνολικά από το κακό στο χειρότερο”, με την σύγχυση να επιτείνεται αντί να εξομαλύνεται, ακόμη και στους “επί χάρτου” σχεδιασμούς, δίνοντας μία δυσοίωνη προοπτική για το τι ξημερώνει από την 1η Ιανουαρίου 2011 για τους νεοϊδρυθέντες θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης…