Την ενεργοποίηση ποινικών ρήτρων για τις μεγάλες καθυστερήσεις στα έργα του ΠΑΘΕ από τη Μεταμόρφωση ως την Σκάρφεια συνολικού ύψους 37,8 εκ ευρώ, ζητούν από τον υπουργό Υποδομών κ. Δημήτρη Ρέππα, δέκα φορείς της ΝΑ Αττικής.
Πρόκειται για την συνέχεια που δίνεται σε προηγούμενη καταγγελία που κατατέθηκε στον αρμόδιο υπουργό στις αρχές του περασμένου Ιουλίου, στην οποία καταγράφονταν σημαντικές παραλείψεις της εταιρείας «Νέα Οδός» στην παλαιά εθνική οδό.
Σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες, αν και έχει παρέλθει από τις 19 Αυγούστου του 2010, το διάστημα που ορίζει η σύμβαση για την τρίτη αποκλειστική προθεσμία έργων (τμήμα Μεταμόρφωση-Άγιος Κωνταντίνος, Ριτσώνα –Θήβα, αναμόρφωση του ανισόπεδου κόμβου Βαρυπόμπης και έργα της παράκαμψης Αγρινίου), οι εργασίες είτε δεν έχουν ολοκληρωθεί είτε δεν έχουν αρχίσει.
Πρόκειται για την συνέχεια που δίνεται σε προηγούμενη καταγγελία που κατατέθηκε στον αρμόδιο υπουργό στις αρχές του περασμένου Ιουλίου, στην οποία καταγράφονταν σημαντικές παραλείψεις της εταιρείας «Νέα Οδός» στην παλαιά εθνική οδό.
Σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες, αν και έχει παρέλθει από τις 19 Αυγούστου του 2010, το διάστημα που ορίζει η σύμβαση για την τρίτη αποκλειστική προθεσμία έργων (τμήμα Μεταμόρφωση-Άγιος Κωνταντίνος, Ριτσώνα –Θήβα, αναμόρφωση του ανισόπεδου κόμβου Βαρυπόμπης και έργα της παράκαμψης Αγρινίου), οι εργασίες είτε δεν έχουν ολοκληρωθεί είτε δεν έχουν αρχίσει.
Στην καταγγελία με ημερομηνία 22 Οκτωβρίου, αναφέρεται επίσης ότι δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει εργασίες από την κοινοπραξία που περιλαμβάνονται στις α΄και β΄αποκλειστική προθεσμία, γεγονός ενεργοποιεί ποινικές ρήτρες «για υπαίτια από τον παραχωρησιούχο υπέρβαση αποκλειστικών προθεσμιών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι για την ίδια υπόθεση διεξάγονται τρεις ανεξάρτητες έρευνες από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, από τον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης και τους επιθεωρητές περιβάλλοντος.
Οι τελευταίοι πραγματοποίησαν πριν από μερικές εβδομάδες αυτοψία στο χώρο και ζητούν από την εταιρεία την προσκόμιση 15 συνολικών εγγράφων αλλά και την συνδρομή της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) του υπουργείου Υποδομών για την διελεύκανση της υπόθεσης. Υπενθυμίζεται όμως ότι η τελευταία έχει δηλώσει αναμόρδια με το επιχείρημα ότι η Ιόνια Οδό δεν αποτελεί δημόσιο έργο!
Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στα στοιχεία που ζητά η υπηρεσία είναι και έγγραφα σχετικά με την χωροθέτηση των σταθμών διοδίων.
Όπως δηλώνουν οι φορείς της περιοχής, με το Προεδρικό Διάταγμα του 1979 οι σταθμοί διοδίων στην ΒΑ Αττική βρίσκονται στη ζώνη Α εκτός σχεδίων πόλης και ορίων οικισμών που σύμφωνα με το ΠΔ επιτρέπεται η ανέγερση μόνο συγκεκριμένων κτιρίων, στα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται σταθμοί διοδίων.
Η εταιρία ισχυρίζεται ότι ο νόμος 3555/07 με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης του έργου κατισχύει του ΠΔ. Ζητείται λοιπόν από τους επιθεωρητές περιβάλλοντος τεκμηρίωση για τον ισχυρισμό αυτό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για την ίδια υπόθεση διεξάγονται τρεις ανεξάρτητες έρευνες από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, από τον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης και τους επιθεωρητές περιβάλλοντος.
Οι τελευταίοι πραγματοποίησαν πριν από μερικές εβδομάδες αυτοψία στο χώρο και ζητούν από την εταιρεία την προσκόμιση 15 συνολικών εγγράφων αλλά και την συνδρομή της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) του υπουργείου Υποδομών για την διελεύκανση της υπόθεσης. Υπενθυμίζεται όμως ότι η τελευταία έχει δηλώσει αναμόρδια με το επιχείρημα ότι η Ιόνια Οδό δεν αποτελεί δημόσιο έργο!
Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στα στοιχεία που ζητά η υπηρεσία είναι και έγγραφα σχετικά με την χωροθέτηση των σταθμών διοδίων.
Όπως δηλώνουν οι φορείς της περιοχής, με το Προεδρικό Διάταγμα του 1979 οι σταθμοί διοδίων στην ΒΑ Αττική βρίσκονται στη ζώνη Α εκτός σχεδίων πόλης και ορίων οικισμών που σύμφωνα με το ΠΔ επιτρέπεται η ανέγερση μόνο συγκεκριμένων κτιρίων, στα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται σταθμοί διοδίων.
Η εταιρία ισχυρίζεται ότι ο νόμος 3555/07 με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης του έργου κατισχύει του ΠΔ. Ζητείται λοιπόν από τους επιθεωρητές περιβάλλοντος τεκμηρίωση για τον ισχυρισμό αυτό.