Της ΝΑΤΑΣΑΣ ΜΠΕΡΗ
πηγή:ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=126492
Πληρώνουν διόδια, βενζίνη, ακόμη και το νερό που προσφέρουν στον συνάνθρωπο που κινδυνεύει δίπλα τους.
Εκεί που δεν φτάνει η πολιτεία φτάνουν το φιλότιμο και η γενναιοδωρία των συνανθρώπων μας, που βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να κρατήσουν την ιδέα του εθελοντισμού... ζωντανή!
Με νωπό το παράδειγμα της αποστολής δέκα μελών της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης που για να μεταβούν στην Αϊτή -και να σώσουν έναν 24χρονο όπως έγινε- χρειάστηκε η χορηγία της εταιρείας IKOS της Ελενας Αμβροσιάδου, όπως έγραψε χθες η «Ε», καθώς το αεροπλάνο του ΥΠΕΞ δεν απογειώθηκε ποτέ -για διαφορετικούς λόγους-, ο πρόεδρος της ΕΟΔ Θανάσης Σωτηράκης θυμάται ανάλογες... περιπέτειες και μας εξηγεί γιατί η πολιτεία αδυνατεί να χειριστεί το θέμα των εθελοντών που δηλώνουν παρόντες αλλά μένουν ανενεργοί.
«Δεν είναι η πρώτη φορά που ιδιώτης αναλαμβάνει να δώσει τη λύση για μια αποστολή. Ακόμη και σε πιο απλά πράγματα», μας λέει ο κ. Σωτηράκης «είτε οι ιδιώτες-χορηγοί είτε οι ίδιοι οι εθελοντές δίνουν τη λύση, αφού η πολιτεία δεν...
Με νωπό το παράδειγμα της αποστολής δέκα μελών της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης που για να μεταβούν στην Αϊτή -και να σώσουν έναν 24χρονο όπως έγινε- χρειάστηκε η χορηγία της εταιρείας IKOS της Ελενας Αμβροσιάδου, όπως έγραψε χθες η «Ε», καθώς το αεροπλάνο του ΥΠΕΞ δεν απογειώθηκε ποτέ -για διαφορετικούς λόγους-, ο πρόεδρος της ΕΟΔ Θανάσης Σωτηράκης θυμάται ανάλογες... περιπέτειες και μας εξηγεί γιατί η πολιτεία αδυνατεί να χειριστεί το θέμα των εθελοντών που δηλώνουν παρόντες αλλά μένουν ανενεργοί.
«Δεν είναι η πρώτη φορά που ιδιώτης αναλαμβάνει να δώσει τη λύση για μια αποστολή. Ακόμη και σε πιο απλά πράγματα», μας λέει ο κ. Σωτηράκης «είτε οι ιδιώτες-χορηγοί είτε οι ίδιοι οι εθελοντές δίνουν τη λύση, αφού η πολιτεία δεν...
Για παράδειγμα, με τις φωτιές στην Αθήνα. Για να ενισχύσουμε τους εθελοντές της Αθήνας κατέβηκαν δυνάμεις από άλλες περιοχές. Πληρώσαμε ακόμη και τα διόδια. Ολοι οι διασώστες. Ακόμη και ο οδηγός-χειριστής του ασθενοφόρου πλήρωσε!
Για να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα, το υπουργείο Μεταφορών μάς ζήτησε σε κάθε μεγάλο γεγονός να στέλνουμε έγγραφο. Σας ερωτώ, είναι δυνατόν την ώρα της κρίσης να στέλνουμε έγγραφο, για το οποίο θα πάρουμε απάντηση ύστερα από δέκα μέρες;
Στη Γάζα -όπου στείλαμε 180 τόνους ανθρωπιστικής βοήθειας- πληρώσαμε, πέρα από τις μεταφορικές εταιρείες, ακόμη και το Τελωνείο, όπως εξελίχθηκε... Γιατί ενώ το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης μάς εξασφάλισε πέρυσι το συγκεκριμένο κονδύλι (10.000 ευρώ) η σημερινή κυβέρνηση το... ακύρωσε! Η ΕΟΔ για να τακτοποιήσει αυτή την οφειλή πήρε δάνειο, αφού οι χορηγοί μας είχαν... ματώσει».
«Σε αντιπαραβολή», μας λέει ο κ. Σωτηράκης, «με την Ρικομέξ, όπου όσοι διασώστες επέλεξαν να φτάσουν με αεροπλάνο -για να προσφέρουν βοήθεια γρηγορότερα- πλήρωσαν κανονικά το εισιτήριο της Ολυμπιακής. Απεναντίας, στην Τουρκία όταν έγινε ο σεισμός, θυμάμαι, οι τουρκικές υπηρεσίες τσακώνονταν για το ποιος θα μας μεταφέρει τζάμπα!».
- Τις πταίει;
«Η γραφειοκρατία, η απουσία συντονισμού ή η μη ύπαρξη αξιολόγησης των εθελοντικών ομάδων. Στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είναι εγγεγραμμένες χιλιάδες ομάδες. Πόσες απ' αυτές προσφέρουν έργο, τι είδους, τι γνωρίζουν και τι όχι δεν ξέρει επισήμως κανείς. Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι ως Ελληνική Ομάδα Διάσωσης με δράση από το 1978 (ως σωματείο από το 1994) με 32 παραρτήματα και περισσότερους από 4.000 εθελοντές παίρνουμε το ίδιο κονδύλι που παίρνει, για παράδειγμα, μια ομάδα για την προστασία της... όρνιθας και δραστηριοποιείται τρία χρόνια έχοντας πέντε εθελοντές!
Κανένας δεν αναλαμβάνει να συντονίσει, να οργανώσει και να πάρει την ευθύνη για τους εθελοντές», μας απαντά.