6 Ιαν 2010

"Ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο ;"

Οι εκρήξεις για διάνοιξη σήραγγας, πιθανή αιτία των κατολισθήσεων στα Τέμπη
Την ευθύνη πολλών παραγόντων για την εκδήλωση του φαινομένου των καταπτώσεων στην Κοιλάδα των Τεμπών διαπιστώνει με ανακοίνωσή του Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Κεντρικής Ελλάδας, προσθέτοντας ότι «απαιτείται η συνύπαρξη πολλών παραγόντων, που έχουν σχέση τόσο με τις γεωλογικές, γεωτεχνικές και μορφολογικές συνθήκες όσο και με τις περιβαλλοντικές συνθήκες και ανθρώπινες παρεμβάσεις και δραστηριότητες».
Γεωλόγοι του Επιμελητηρίου επισκέφθηκαν το σημείο που έγιναν οι κατολισθήσεις στα Τέμπη και σημειώνουν μεταξύ των παραγόντων που τις προκάλεσαν περιλαμβάνεται και η συνεχής επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από τις εκρήξεις στα μέτωπα διάνοιξης της σήραγγας. Παράλληλα, τονίζουν ότι είναι ένα θέμα που πρέπει να διερευνηθεί.
Η δράση χλωρίδας, η αποσάθρωση, η παρουσία νερού, η υφιστάμενη γεωλογική δομή, η συνεχής επαναλαμβανόμενη καταπόνηση από τις εκρήξεις στα μέτωπα διάνοιξης της σήραγγας αποτελούν τους παράγοντες που πιθανά συνέβαλλαν στη μείωση της αντοχής αναφέρει το ΓΕΩΤΕΕ.
Το ΓΕΩΤΕΕ επισημαίνει επίσης ότι καλό θα ήταν να γίνεται έλεγχος της ζώνης επιρροής και της έντασης των δονήσεων από τις εκρήξεις για να εξασφαλιστεί ότι δεν θα επηρεάσουν την υπάρχουσα επισφαλή ισορροπία σε θέσεις όπου η σήραγγα θα πλησιάσει τα πρανή της οδού. Επίσης προτείνεται να γίνει έλεγχος των Γεωλογικών - Γεωτεχνικών μελετών στα πλαίσια σχεδιασμού και υλοποίησης του έργου.
Πηγη: http://tvxs.gr

Με δυο λόγια το γεοτεε λεει ότι μια αιτία είναι και οι εκρήξεις.
Επισης λεει να εξεταστούν οι μελετες(!) κ ότι έπρεπε να είχε διερευνηθεί η πιθανότητα αστοχιών(!) και να είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα(!).


ΖΗΤΑ Ο Β. ΕΞΑΡΧΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΕ ΔΗΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Σχέδιο αντιμετώπισης των οικονομικών επιπτώσεων από το κλείσιμο των Τεμπών


Την ανάγκη υλοποίησης επιχειρησιακού σχεδίου για την αντιμετώπιση των ποικίλων επιπτώσεων που έχει προκαλέσει, σε τοπικό επίπεδο, το κλείσιμο των Τεμπών, επισήμανε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Βασίλης Εξαρχος, μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας που πραγματοποίησε χθες στους Δήμους Μελιβοίας, Ευρυμενών και Κάτω Ολύμπου και της συνάντησης που είχε με τη γενική γραμματέα της Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Πόπη Γερακούδη.
Ειδικότερα, ο κ. Εξαρχος, στο πλαίσιο της περιοδείας του συναντήθηκε αρχικώς με τους δημάρχους Μελιβοίας κ. Αντώνη Γκουντάρα, Ευρυμενών κ. Δημήτρη Τσιτσέ και Κ. Ολύμπου κ. Νίκο Βαλσαμόπουλο οι οποίοι αναφέρθηκαν στα σημαντικότερα προβλήματα που παρουσιάζονται στην παρούσα φάση και τα οποία κωδικοποιημένα είναι τα εξής:
1) Η ανάγκη βελτίωσης του οδικού δικτύου (βελτίωση οδοστρώματος, τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, καλύτερη σηματοδότηση, ηλεκτροδότηση κόμβων –ιδιαίτερα στις εισόδους των οικισμών).
2) Προβλήματα μεταφοράς επιβατών και αγροτικών προϊόντων (δρομολόγια ΟΣΕ, δρομολόγια ΚΤΕΛ).
3) Πλήρης υγειονομική κάλυψη με τη στελέχωση με ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό των ιατρείων Σωτηρίτσας και Στομίου και την παρουσία ασθενοφόρου όλο το 24ωρο.
4) Συντήρηση και βελτίωση των δημοτικών οδικών δικτύων και των δρόμων Ομολίου-Παλαιοπύργου, του δασικού δρόμου Ραψάνης-Ιτέας και ολοκλήρωση του δρόμου Σπηλιάς –Καρίτσας.
5) Οικονομική επιχορήγηση των δήμων για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών.
6) Διάθεση οχημάτων αποχιονισμού και αλατιέρας για την αντιμετώπιση των χιονοπτώσεων.
Όλα τα παραπάνω θέματα συζητήθηκαν στη συνάντηση που είχε ο κ. Έξαρχος με τη γενική γραμματέα της Περιφέρειας κ. Πόπη Γερακούδη.
Ύστερα από τις συναντήσεις του με τις δημοτικές αρχές και τη γενική γραμματέα της Περιφέρειας ο κ. Έξαρχος έκανε την παρακάτω δήλωση: «Το κλείσιμο της Εθνικής Οδού στα Τέμπη λόγω των κατολισθήσεων είναι ζήτημα εθνικής σημασίας που έχει όμως ιδιαίτερα σημαντικές επιπτώσεις και στο νομό μας. Επιπτώσεις στη μετακίνηση των επιβατών, την τοπική οικονομία, αφού πλήττονται εργαζόμενοι, επιχειρήσεις –ιδιαίτερα στην κοιλάδα των Τεμπών, αγρότες, την τοπική αυτοδιοίκηση που καλείται να σηκώσει το βάρος των έκτακτων αναγκών αλλά και στη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού. Είναι γι’ αυτό απαραίτητο ύστερα από συνεργασία της κυβέρνησης με όλους τους φορείς της Αυτοδιοίκησης, τους επιστημονικούς και επαγγελματικούς φορείς να υλοποιηθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης της κατάστασης με τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων. Η βελτίωση των οδικών αξόνων για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών, η συνεχής παρουσία των οργάνων της Πολιτείας στο οδικό δίκτυο που προϋποθέτει ενίσχυση των αστυνομικών και πυροσβεστικών δυνάμεων του νομού και του ΕΚΑΒ, η χρηματοδότηση της αυτοδιοίκησης, η ενίσχυση των δρομολογίων του ΟΣΕ , η εκτέλεση των τοπικών δρομολογίων του ΚΤΕΛ και η στήριξη των επιχειρήσεων που έχουν υποστεί ζημιές, είναι τα μέτρα άμεσης ανάγκης και προτεραιότητας».
πηγη: http://www.eleftheria.gr


Σάπιο το βουνό σε μήκος 3,5 χλμ.
Υψηλή ζώνη κινδύνου σε τρία σημεία των Τεμπών.
Την Παρασκευή η συνάντηση της κοινοπραξίας με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για να βρεθεί λύση. Το πρόβλημα των κατολισθήσεων στα Τέμπη παρότι ήταν εξ αρχής προβλέψιμο, τελικά έχει ανοίξει σε μήκος 3,5 χιλιομέτρων. Εκτός από το σημείο της φονικής κατολίσθησης ο κίνδυνος να σημειωθεί παρόμοιο συμβάν σε αυτό το προβληματικό τμήμα των 3.5 χιλιομέτρων βρίσκεται και σε άλλα δύο σημεία.
Σε 5 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι ζημίες που έχουν υποστεί τα ΚΤΕΛ της Βόρειας Ελλάδας από την ημέρα του αποκλεισμού.
Καταστροφικές οι συνέπειες για τους κτηνοτρόφους στα ορεινά της Πιερίας.
Ανυπολόγιστες οι ζημίες και στους υπόλοιπους κλάδους επαγγελματικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, όπου οι μετακινήσεις είναι απαραίτητες.
Επεκτείνεται το πρόβλημα των κατολισθήσεων στα Τέμπη
περισσοτερα απο πηγη:http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=49362

Παραπανω το δημοσίευμα της Ελευθερίας-εφημερίδα Λάρισας, που λεει για τις συζητήσεις στην τοπική κοινωνία για την εκπόνηση σχεδίου αντιμετώπισης του κόστους των συνεπειών με.... κρατική χρηματοδότηση -δηλ απο τους φορολογούμενους και
επισης σημερα πρωτοσελιδο της μακεδονίας που μιλάει για τα κόστοι (κτελ, τουρισμός, κτηνοτροφία, μεταφορές) καθώς και για τις ζημίες που υφίστανται επαγγλεματικές κατηγορίες -κτελ, κτηνοτρόφοι κλπ.
Οπως καταλαβαίνεται το θέμα αρχίζει να ανοίγει.

Τίθεται πλέον ανοιχτά το "ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο" και ποιος ευθύνεται.