27 Ιαν 2010

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ (27-1-2010)










ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ (27-1-2010)

Τους τελευταίους μήνες βρισκόμαστε μπροστά σ’ ένα κίνημα πολιτών κατά των διοδίων, ένα αντάρτικο κατά των διοδίων, όπως αποκαλέστηκε.
Η οργή και η αγανάκτηση των πολιτών για τα υπέρογκα, άδικα και παράνομα διόδια έχει ξεχειλίσει. Τα διόδια αποδίδονται για δρόμους που δεν έχουν κατασκευαστεί, σε ιδιωτικές εταιρίες με τη μέθοδο παραχώρησης από το Ελληνικό Δημόσιο, μέσω αποικιοκρατικών συμβάσεων που έχουν υπογράψει οι κυβερνήσεις και των δύο μεγάλων κομμάτων.
Η τιμή των διοδίων στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με επιστροφή, το Δεκέμβρη του 2005 ήταν 11 ευρώ και σήμερα φτάνει τα 35 ευρώ. Αύξηση πάνω από 300%.
Η χρέωση ανά χιλιόμετρο το 2005 ήταν 1 λεπτό, σήμερα είναι περίπου 4 λεπτά και με βάση τις υπογεγραμμένες συμβάσεις, οι ιδιωτικές εταιρίες θα ανεβάσουν το τίμημα στα επόμενα τρία χρόνια περίπου στα 8 λεπτά, δηλαδή το κόστος διοδίων για ένα ταξίδι με επιστροφή από Αθήνα – Θεσσαλονίκη, θα είναι πάνω από 70 ευρώ.
Νέοι σταθμοί διοδίων ξεφυτρώνουν διαρκώς και άλλοι 13 θα λειτουργήσουν άμεσα στην Εγνατία οδό.
Είναι απαράδεκτο, δημόσια περιουσία να εκχωρείται σε ιδιώτες και ο Έλληνας φορολογούμενος να καλείται να πληρώνει επί 30 χρόνια «περασιάτικα» σε νέους δερβεναγάδες για δρόμους που έχει πληρώσει με τους φόρους του.
Ως φορολογούμενοι πολίτες και χρήστες των εθνικών οδών, που πληρώνουμε και δυσβάσταχτα τέλη κυκλοφορίας, δηλώνουμε ότι ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ.
Πάνω από 200.000 συμπολίτες μας, αρνήθηκαν να πληρώσουν διόδια, στις γιορτές που πέρασαν.
Εδώ και ενάμιση μήνα βρισκόμαστε μπροστά σε μια επιχείρηση συγκάλυψης και μια μεγάλη υποκρισία. Η εταιρία ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε., συμφερόντων
· HOCHTIF (Γερμανο-Ισπανικών συμφερόντων) κατά 35%, η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ και συμμετέχει στην κοινοπραξία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
· ΑΚΤΩΡ, συμφερόντων ΜΠΟΜΠΟΛΑ, κατά 20%
· ΑΒΑΞ, συμφερόντων ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΪΔΗ-ΙΩΑΝΝΟΥ, κατά 21,25%
· Η γαλλική VINCHY, με ποσοστό 13,75%, που είναι ο κύριος μέτοχος της κοινοπραξίας ΓΕΦΥΡΑΣ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΙΟΥ και
· ΑΕΓΕΚ, συμφερόντων ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΟΥΛΗ, κατά 10%
Προσπαθεί, να αποποιηθεί τις ευθύνες της για το οδικό κόψιμο της χώρας στα δύο εξαιτίας των κατολισθήσεων, λόγω εκτέλεσης έργων από την εν λόγω εταιρία στα Τέμπη.
Η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε., όπως περιγράφηκε πιο πάνω, είναι ένας πολυεθνικός οικονομικός κολοσσός που έχει τεράστια τεχνολογική και τεχνική εμπειρία και παρόλα αυτά επικαλείται ακραία γεωλογικά και καιρικά φαινόμενα για την κατολίσθηση των Τεμπών.
Σε ένα βεβαρημένο γεωλογικό χώρο, κάτι που έχει διαπιστωθεί επιστημονικά προ πολλών ετών, η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε., προέκρινε τεχνικά να χρησιμοποιήσει εκρηκτικά για τη διάνοιξη των σηράγγων, μέθοδο τεχνικά απαράδεκτη για τα διεθνή δεδομένα. Σε ανάλογες περιπτώσεις χρησιμοποιείται ο μετροπόντικας.
Όταν όμως προέχει το κέρδος και υπάρχει η ανοχή και η συνενοχή του Ελληνικού Δημοσίου, τότε όλα επιτρέπονται.
Είναι επίσης δεδομένο ότι δεν τηρήθηκαν στοιχειωδώς περιβαλλοντικοί όροι στην κοιλάδα των Τεμπών, που προστατεύεται από διεθνείς συμβάσεις και το δίκτυο NATURA 2000. Αυτό βέβαια είναι πολυτέλεια μπροστά στα συμφέροντα των πολυεθνικών κολοσσών.
Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης και από όσα στοιχεία αυτής δημοσιοποιήθηκαν, η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. ήταν υποχρεωμένη από το Μάρτιο του 2009 να έχει ολοκληρώσει τα έργα προστασίας της οδού (βαριοί αποβραχισμοί, πλέγματα, αγκιστρώσεις κ.λ.π.).
Επί 10 μήνες η Εγνατία Α.Ε., επιβλέπουσα δημοσίων συμφερόντων εταιρία του έργου, καλούσε την εταιρία να πάρει τα ανάλογα μέτρα προστασίας που προβλέπει η σύμβαση.
Η ειρωνεία μάλιστα είναι ότι 13 μέρες πριν την κατολίσθηση, η Εγνατία Α.Ε. έστειλε έγγραφη τελευταία ειδοποίηση προς την εταιρία, στην οποία αναφέρονταν επί λέξει τα εξής:
« Ενόψει του επιβεβαιωμένου επικείμενου κινδύνου εκτεταμένων καταπτώσεων, των σοβαρών συνεπειών που μπορεί να επιφέρουν στην ασφάλεια των χρηστών και την κυκλοφορία της Εθνικής οδού στην περιοχή των Τεμπών και της εκπνοής της προθεσμίας που ετέθη στον παραχωρησιούχο για άρση της παράβασης των συμβατικών του υποχρεώσεων, καλείται εκ νέου ο παραχωρησιούχος να προβεί άμεσα σε όλα τα απαραίτητα μέτρα αντιμετώπισης του επικείμενου κινδύνου κατάπτωσης των πρανών στην περιοχή των Τεμπών.»
Αντί αυτού, η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. προτίμησε να ρισκάρει ανθρώπινες ζωές, παρά να συμμορφωθεί στους όρους της σύμβασης. Επιπρόσθετα επικαλείται ότι οι καταπτώσεις ήταν ακραίο γεωλογικό και καιρικό φαινόμενο, ενώ από τα παραπάνω προκύπτει ότι ο κίνδυνος ήταν επικείμενος και επιβεβαιωμένος.
Επομένως, δεν πρέπει να μιλάμε για ακραίο γεωλογικό φαινόμενο, αλλά για ακραία εγκληματική αμέλεια.
Προκύπτει λοιπόν ένα μεγάλο ζήτημα για τις ευθύνες της ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. και καταστρατήγησης των συμβάσεων ανάμεσα στην εταιρία και το Ελληνικό Δημόσιο.
Ως Πανελλαδικό Συντονιστικό κατά των διοδίων ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
· Να αποδοθούν το συντομότερο οι ευθύνες στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. από το Ελληνικό Δημόσιο.
· Να επωμισθεί η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. το κόστος αποκατάστασης των Τεμπών.
· Να αποζημιωθούν από την ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε., οι επαγγελματικές τάξεις που επλήγησαν ανεπανόρθωτα (ΚΤΕΛ, αυτοκινητιστές κ.λ.π.)
· Να αποδοθούν άμεσα οι ποινικές ευθύνες για το εργατικό ατύχημα των Τεμπών, για το οποίο η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. επικαλείται ανωτέρα βία, για να μην αναλάβει τις συνέπειες του εργατικού ατυχήματος.
· Να καταγγείλει το Ελληνικό Δημόσιο τη σύμβαση παραχώρησης με την εταιρία και να απαλλάξει τους Έλληνες φορολογούμενους από την αποικιοκρατική σύμβαση.
· Να καταργηθούν όλα τα διόδια στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μέχρι να αποκατασταθεί η κατάσταση στα Τέμπη.
Επειδή υπάρχει έλλειψη ενημέρωσης, συγκάλυψη και αδιαφάνεια γύρω από τις υπογεγραμμένες συμβάσεις και την αλληλογραφία της ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. και της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., καλούμε την ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. και την ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., σε ημερίδα δημόσιας αντιπαράθεσης, γύρω από τα αίτια και τον καταλογισμό των ευθυνών, το Σάββατο 27/2/2010 στις 12 το μεσημέρι στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Τελειώνοντας, δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε και θα κλιμακώσουμε τη δράση μας



ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ, γιατί θεωρούμε συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα μας, να κυκλοφορούμε ελεύθερα στις Εθνικές οδούς, περιουσία του Ελληνικού λαού, που έχουμε χρυσοπληρώσει με τους φόρους μας.



Καλούμε τους συμπολίτες μας, όλοι μαζί να μην εκχωρήσουμε αυτό το δικαίωμα μας στις πολυεθνικές ιδιωτικές εταιρίες.