με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες ο βουλευτής του Κόμματος Σπύρος Χαλβατζής και απευθύνεται στους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Το κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης έχει ως εξής:
«Η πολιτική της ιδιωτικοποίησης των εθνικών οδών χαράχτηκε και εφαρμόστηκε πιστά από τις κυβερνήσεις τόσο της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ τα τελευταία 17 χρόνια, με αποτέλεσμα ο ελληνικός λαός να χρυσοπληρώνει τα όποια έργα γίνονται και για την κατασκευή τους (από τον κρατικό προϋπολογισμό και τη φορολογία του) και για τη χρήση τους, πληρώνοντας πανάκριβα χαράτσια - διόδια.
Ετσι, η τιμή των διοδίων που πληρώνουν οι οδηγοί στους οδικούς άξονες, μέσα σε 1,5 χρόνο αυξήθηκε πάνω από 200%. Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό, κινούνται δηλαδή στα όρια του Λεκανοπεδίου, αναγκάζονται να πληρώνουν 2,70 ευρώ για κάθε διαδρομή. Το τελευταίο διάστημα "φυτρώνουν" όλο και περισσότεροι σταθμοί διοδίων, μέσα σε αυτούς και οι πλευρικοί, με αποτέλεσμα να χρυσοπληρώνουν οι οδηγοί ακόμα και για μια τοπική μετακίνηση, λίγων χιλιομέτρων, από και προς τη δουλειά ή το σπίτι τους.
Οι υπέρογκες αυτές αυξήσεις, αλλά και όσες θα επακολουθήσουν προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης τύπου Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, που μαζί ψήφισαν στη Βουλή και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, παραχωρώντας και το εθνικό οδικό δίκτυο στο μεγάλο κεφάλαιο και συγκεκριμένα σε ορισμένους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους.
Το ΚΚΕ παλεύει για την κατάργηση όλων των διοδίων. Οι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα να κινούνται σε δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους γιατί τους έχουν πληρώσει και συνεχίζουν να τους πληρώνουν με τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, με τους μεγάλους φόρους στα καύσιμα.
Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί αν η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην άμεση κατάργηση των ληστρικών συμβάσεων παραχώρησης των δρόμων στις διάφορες κοινοπραξίες, εξασφαλίζοντας το δικαίωμα των εργαζόμενων για δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους χωρίς τέλη, φόρους και διόδια».
Το κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης έχει ως εξής:
«Η πολιτική της ιδιωτικοποίησης των εθνικών οδών χαράχτηκε και εφαρμόστηκε πιστά από τις κυβερνήσεις τόσο της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ τα τελευταία 17 χρόνια, με αποτέλεσμα ο ελληνικός λαός να χρυσοπληρώνει τα όποια έργα γίνονται και για την κατασκευή τους (από τον κρατικό προϋπολογισμό και τη φορολογία του) και για τη χρήση τους, πληρώνοντας πανάκριβα χαράτσια - διόδια.
Ετσι, η τιμή των διοδίων που πληρώνουν οι οδηγοί στους οδικούς άξονες, μέσα σε 1,5 χρόνο αυξήθηκε πάνω από 200%. Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό, κινούνται δηλαδή στα όρια του Λεκανοπεδίου, αναγκάζονται να πληρώνουν 2,70 ευρώ για κάθε διαδρομή. Το τελευταίο διάστημα "φυτρώνουν" όλο και περισσότεροι σταθμοί διοδίων, μέσα σε αυτούς και οι πλευρικοί, με αποτέλεσμα να χρυσοπληρώνουν οι οδηγοί ακόμα και για μια τοπική μετακίνηση, λίγων χιλιομέτρων, από και προς τη δουλειά ή το σπίτι τους.
Οι υπέρογκες αυτές αυξήσεις, αλλά και όσες θα επακολουθήσουν προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης τύπου Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, που μαζί ψήφισαν στη Βουλή και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, παραχωρώντας και το εθνικό οδικό δίκτυο στο μεγάλο κεφάλαιο και συγκεκριμένα σε ορισμένους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους.
Το ΚΚΕ παλεύει για την κατάργηση όλων των διοδίων. Οι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα να κινούνται σε δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους γιατί τους έχουν πληρώσει και συνεχίζουν να τους πληρώνουν με τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, με τους μεγάλους φόρους στα καύσιμα.
Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί αν η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην άμεση κατάργηση των ληστρικών συμβάσεων παραχώρησης των δρόμων στις διάφορες κοινοπραξίες, εξασφαλίζοντας το δικαίωμα των εργαζόμενων για δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους χωρίς τέλη, φόρους και διόδια».