Μέσω της διετούς παράτασης της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024, εξασφάλισε το υπουργείο Υποδομών τη χρηματοδότηση σειράς μελετών για νέα οδικά και σιδηροδρομικά έργα από την κοινοπραξία που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα.
Το συμπέρασμα προκύπτει από χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, σύμφωνα με τις οποίες η παράταση κατά ένα ή δύο χρόνια προβλέπεται από την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης και θα αξιοποιηθεί προκειμένου να προχωρήσουν οι μελέτες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου.
Συγκεκριμένα, την αναβάθμιση των υφιστάμενων ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης και Λεονταρίου της Αττικής Οδού, τη δηµιουργία σταθµού µετεπιβίβασης στον Σιδηροδροµικό Σταθµό Κορωπίου, την επέκταση της ∆υτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υµηττού στη Ραφήνα, την επέκταση του προαστιακού Σιδηροδρόµου στη Ραφήνα και στο Λαύριο, την οδική σύνδεση του Αεροδροµίου µε τη Ραφήνα καθώς και Αναβάθµιση του οδικού άξονα Σταυρού-Λαυρίου. Στο ίδιο πακέτο περιλαμβάνονται και οι μελέτες για τα συµπληρωµατικά έργα στον λιµένα Λαυρίου.
Στην ουσία, από τα λεγόμενα του υπουργού Υποδομών προκύπτει πως η διετής παράταση θα αξιοποιηθεί προκειμένου να προχωρήσουν οι μελέτες τόσο για τις επεκτάσεις του προαστιακού, όσο και για ένα νέο μεγάλο διαγωνισμό με επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Για τους υπόλοιπους οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης, ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε πως εξετάζεται η πολυετής παράτασή τους, σε συνδυασμό με την υλοποίηση νέων έργων από τους παραχωρησιούχους και τη μείωση του ύψους των διοδίων. «Στη Γαλλία και στην Ιταλία έκαναν το ίδιο ακριβώς» είπε χθες ο υπουργός Υποδομών. «Μάζεψαν όλες τις παραχωρήσεις και έκαναν ενιαίο σχέδιο επεκτάσεων. Έτσι δεν καταστρατηγείται ο ανταγωνισμός γιατί συμμετέχουν όλοι οι παραχωρησιούχοι»....
εδώ ολόκληρο το άρθρο ...πηγή