17 Μαρ 2015

Πιο φθηνό το αεροπλάνο από το κόστος των διοδίων!

Καλύτερα με το αεροπλάνο! 
Πηγή: Εφ.Σύν.

Μετά... διοδίων αναμένεται να δοθεί σήμερα στην κυκλοφορία το προτελευταίο τμήμα του περίφημου «πέταλου» στον Μαλιακό. Πρόκειται για περίπου 20 χλμ., από τον κόμβο Αγίας Μαρίνας ώς τις Ράχες, όπου θα λειτουργήσει από σήμερα νέος σταθμός διοδίων στο ύψος της Μαυρομαντήλας. Υπολείπεται ένα μικρό κομμάτι 1,9 χλμ. στον κόμβο της Ροδίτσας, κοντά στη Λαμία. Στα 77,2 χλμ. της εθνικής οδού λειτουργεί και άλλος ένας σταθμός διοδίων κοντά στις Θερμοπύλες.

Με την προσθήκη του νέου σταθμού, ο οδηγός Ι.Χ. που κινείται στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης πληρώνει σε 12 σημεία, ενώ το κόστος της απλής διαδρομής εκτοξεύεται στα 30,7 ευρώ, που σημαίνει ακριβότερα και από αεροπορικό εισιτήριο, και μάλιστα χωρίς να συνυπολογίζονται τα καύσιμα του αυτοκινήτου!


Τα έργα στο «πέταλο», που κόστισαν στους φορολογούμενους περισσότερα από 800 εκατ. ευρώ, έχουν ξεκινήσει από το 2000 και τα δύο τελευταία κομμάτια επρόκειτο να παραδοθούν στα τέλη του 2009. Ενα χρόνο μετά οι εργολάβοι είχαν κηρυχθεί έκπτωτοι και ανέλαβαν άλλες εταιρείες, χωρίς να αποφευχθούν οι καθυστερήσεις.

Με βάση τις συμβάσεις του 2007, τα έργα στο «πέταλο» παραδίδονται στους εργολάβους που έχουν αναλάβει τον Ε-65, τον νέο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα ξεκινούσε από τον κόμβο της Λαμίας για να καταλήξει στην Εγνατία οδό έχοντας διασχίσει τη δυτική Θεσσαλία. Ωστόσο τον Δεκέμβριο του 2013 με τη νέα συμφωνία κυβέρνησης-εργολάβων το έργο «ψαλιδίστηκε» και θα κατασκευαστούν περίπου 75 χλμ., από την Ξυνιάδα ώς τα Τρίκαλα.

Αυτό σημαίνει ότι μετατίθεται για το μέλλον το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα και επομένως οι οδηγοί που θα κινούνται στο «πέταλο» θα πληρώνουν διόδια για ένα δρόμο που δεν τους εξυπηρετεί! Οσο για το τελευταίο τμήμα Τρίκαλα-Παναγιά του Ε-65, χρειάζεται ανασχεδιασμός έπειτα από απόφαση του ΣτΕ.