ΒΟΜΒΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ
Δείτε πώς χάνει το Δημόσιο 7,5 δισ. ευρώ από τους αυτοκινητόδρομους
Σύμφωνα με έκθεση του γενικού λογιστηρίου του κράτους οι συνολικές απώλειες του δημοσίου για το διάστημα παραχώρησης των έργων, λόγω της καθιέρωσης "μηχανισμού ανακύκλωσης" εσόδων, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις των Συμφωνιών Τροποποίησης ανά έργο ως ακολούθως:
- 1,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί"- 1,2 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας"
- 2,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Ιονία Οδός"
- 3,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους, με αυτές τις απώλειες τα έσοδα του Δημοσίου από τους αυτοκινητόδρομους περιορίζονται στα 9 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι υποχρεώσεις του Δημοσίου έναντι των εργολάβων για την κάλυψη ως το τέλος του 2015 του χρηματοδοτικού κενού των έργων υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ περίπου.
Την ίδια ώρα που το ελληνικό Δημόσιο θα χάσει το τεράστιο αυτό ποσό, το σχετικό νομοσχέδιο συζητείται στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και αναμένεται να επικυρωθεί στην Ολομέλεια μέσα στην εβδομάδα.
Με κατεπείγοντα χαρακτήρα – ώστε να έχουν ολοκληρωθεί έως τις 10 Δεκεμβρίου οι διαδικασίες για την έγκαιρη εκταμίευση των κοινοτικών κονδυλίων, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος – ξεκίνησε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η συζήτηση για την κύρωση των συμφωνιών τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων… Συμβάσεις που μεταξύ άλλων προβλέπουν αυξήσεις στα διόδια που φτάνουν ακόμη και το… εξωφρενικό ποσοστό του 60%.
Κριτική για τα τσουχτερά διόδια και από το ΠΑΣΟΚ.
Σύσσωμη η αντιπολίτευση καυτηρίασε την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό των έργων, που ξεπερνά το 1 δις ευρώ, ενώ καυτηρίασαν και τις αυξήσεις – «σκάνδαλο» στα διόδια.
«Το δημόσιο χρηματοδοτεί χωρίς κανένα αντάλλαγμα...» σημείωσε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Ευγενία Ουζουνίδου, κατηγορώντας την Κυβέρνηση ότι κάνει «τροποποιήσεις στις συμβάσεις παραχώρησης και το μόνο πράγμα που δεν τροποποιήσατε ήταν το κόστος για τα διόδια. Αυτό το συντηρήσατε ευλαβικά, όταν οι συμβάσεις προέβλεπαν ότι θα γίνουν αυξήσεις με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν δρόμοι. Είναι εξωφρενικό, τώρα που το εισόδημα του λαού με την πολιτική σας, έχει μειωθεί στο 50%, να υποχρεώνετε τους πολίτες να πληρώσουν αυτά τα «βασιλικά» διόδια» τόνισε.
«Για μια ακόμη φορά το δημόσιο, οι Έλληνες φορολογούμενοι, δηλαδή, καλούνται να αναλάβουν συνέπειες επιχειρηματικού ρίσκου ιδιωτών, με την αιτιολογία ότι είναι πολύ μεγάλοι για να αφεθούν να καταρρεύσουν» σημείωσε με έμφαση η κ. Ουζουνίδου.
Την αντίρρηση του, εμμέσως πλην σαφώς, για τις αυξήσεις στα διόδια εξέφρασε από πλευράς ΠΑΣΟΚ ο Χρήστος Γκόγκας, προτείνοντας την εφαρμογή χιλιομετρικής χρέωσης χρήσης των αυτοκινητοδρόμων, ενώ τόνισε πως «πρέπει να δούμε και την αρχή της αυτάρκειας που συμφωνήθηκε, ούτως ώστε μεταξύ του δημοσίου και των παραχωρησιούχων, όπου τον κύριο κίνδυνο των εσόδων θα φέρουν οι παραχωρησιούχοι και η όποια ανεπάρκεια εσόδων υπάρξει, θα οδηγήσει σε καταγγελία της σύμβασης και όχι με ευθύνη του δημοσίου»...
Περισσότερα: