Δεν έχουν τέλος οι απαιτήσεις των εργολάβων από το Δημόσιο. Λίγες ημέρες μετά την περίφημη συμφωνία, που περιλαμβάνει αποζημιώσεις 360 εκατ. ευρώ για καθυστερήσεις με υπαιτιότητα του Δημοσίου και την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού του 1,2 δισ. ευρώ, αποκαλύπτεται ότι διεκδικούν και διαφυγόντα έσοδα από σταθμούς διοδίων που δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία! Συγκεκριμένα, οι εργολάβοι που έχουν αναλάβει την είσπραξη των διοδίων στο χρυσοφόρο τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής – Σκάρφεια Φθιώτιδας, της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, διεκδικούν από το Δημόσιο 57,8 εκατ. ευρώ, συν τους τόκους, γιατί δεν τους επέτρεψε να θέσουν σε λειτουργία δύο νέους σταθμούς, στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, όπως προβλέπει η σύμβαση του 2007!
Η αποκάλυψη γίνεται από τον αρμόδιο υπουργό Μ. Χρυσοχοΐδη σε απάντηση προς τους βουλευτές Γ. Δημαρά και Γ. Αβραμίδη (ΑΝ.ΕΛΛ.) που ζητούσαν εξηγήσεις για την υπέρογκη αύξηση των τιμών διοδίων στους ήδη λειτουργούντες σταθμούς, που ειδικά στις Αφίδνες οι αυξήσεις φτάνουν το 61%!
Στην περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πατρών, πέρα από την εγγύηση του Δημοσίου για δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έως και 200 εκατ. ευρώ, το Δημόσιο άνοιξε τα άδεια ταμεία και έδωσε στους εργολάβους πάνω από 4,5 εκατ. ευρώ για αρχαιολογικές εργασίες κοντά στην Αρχαία Κόρινθο. Σε μία ημέρα (9/12/2013) ο υπουργός Υποδομών υπέγραψε πέντε αποφάσεις για αποζημιώσεις που αφορούν διάφορα μικρά έργα για την προστασία των αρχαιοτήτων που δεν προβλέπονται από την αρχική σύμβαση.
Πηγή: