Να σταματήσει η «βιομηχανία» διώξεων των πολιτών που αντιστέκονται στο χαράτσι των διοδίων ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ Αχαϊας με ανακοίνωσή του με την οποία παράλληλα δηλώνει παρών στην κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή το πρωί στα διόδια του Ριου.
Εντολές πληρωμών, ειδοποιητήρια, μηνύσεις και δίκες εναντίον πολιτών που υπερασπίστηκαν και υπερασπίζονται το αυτονόητο: να μην πληρώνουν τα ληστρικά διόδια σε δρόμους-καρμανιόλες, σε δρόμους ημιτελείς, σε δημόσιους δρόμους. Η ενορχηστρωμένη φάμπρικα διώξεων κατασκευαστών/παραχωρησιούχων και κυβέρνησης, που λαμβάνει χώρα το τελευταίο διάστημα, δεν συμβαίνει σε τυχαίο χρόνο. Συνοδεύει τις εξαγγελίες της τρόικας εσωτερικού (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) για επικείμενη επανέναρξη των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους, καθώς, όπως έχει ανακοινώσει ο αρμόδιος υπουργός κ. Χατζηδάκης, οι «διαπραγματεύσεις» με τους μεγαλοεργολάβους και τις τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα βαίνουν… καλώς και αναμένεται να ολοκληρωθούν σύντομα.
Αυτό που ξέχασε όμως να μας πει ο κ. υπουργός είναι ότι οι νέοι όροι των «διαπραγματεύσεων» αλά Σαμαράς προβλέπουν να τα πάρουν όλα για όλα οι μεγαλοεργολάβοι, οι οποίοι κανονικά θα έπρεπε να κηρυχθούν έκπτωτοι και να πληρώσουν ρήτρες στο ελληνικό Δημόσιο. Προβλέπουν ακόμα το ελληνικό κράτος να εγγυηθεί ότι δεν θα διαταραχθεί η πορεία της πολλαπλάσιας επερχόμενης ληστείας από «ανυπάκουους» πολίτες που αντιστέκονται σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα του ελληνικού πολιτικού συστήματος – πρώην δικομματικού και νυν τρικομματικού.
Ολυμπία Οδός: «εκτέλεσαν» το έργο και ακόμα εισπράττουν διόδια
Στην περιοχή μας, ενάμιση χρόνο μετά το οριστικό «πάγωμα» των εργασιών κατασκευής της Ολυμπίας Οδού, που οδήγησε σε 2.700 απολύσεις και μετατροπή του δρόμου σε εγκαταλελειμμένο εργοτάξιο, η κοινοπραξία συνεχίζει να εισπράττει τα έσοδα των διοδίων.
- Συνεχίζει να εισπράττει εκατομμύρια για ένα έργο που δεν εκτελεί, δεν συντηρεί, δεν τηρεί καμία από τις προδιαγραφές οδικής ασφάλειας που προβλέπονται.
- Συνεχίζει να εισπράττει χωρίς να δίνει σε κανέναν λογαριασμό για το τι εισπράττει, καθώς το σύστημα καταγραφής διέλευσης ελέγχεται από τον ίδιο τον παραχωρησιούχο(!), ενώ ο κύριος του έργου (το ελληνικό Δημόσιο) έχει παραιτηθεί του δικαιώματος οποιουδήποτε ελέγχου από τη στιγμή που η σύμβαση παραχώρησης τέθηκε σε ισχύ.
- Συνεχίζει να εισπράττει αν και έχει παραβιάσει ακόμα και τους όρους της αποικιοκρατικής σύμβασης (που της χάρισαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ το 2007), στη ροή και εξασφάλιση της χρηματοδότησης, στις προθεσμίες, στο φυσικό αντικείμενο του έργου, με ποσοστό ολοκλήρωσης μόλις στο 28% της κατασκευής.
- Συνεχίζει να εισπράττει αν και θεωρεί το έργο «μη βιώσιμο» μετά την Πάτρα, και σχεδιάζει να το «κουρέψει», παρά το γεγονός ότι της χαρίστηκε η υφιστάμενη χάραξη που αποτελεί περιβαλλοντικό και οικιστικό έγκλημα (Δυτική Αχαΐα, Καϊάφας κ.λπ.).
Οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων αποτελούν ένα διαρκές και τεράστιο οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο.
Να σταματήσουν οι οικονομικές και ποινικές διώξεις εναντίον πολιτών, δεδομένου ότι δεν είναι οι πολίτες και το ελληνικό Δημόσιο που οφείλουν, αλλά οι εργολάβοι που θα έπρεπε να έχουν κηρυχτεί έκπτωτοι.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προτείνει και διεκδικεί ριζικό επανακαθορισμό της στρατηγικής κατεύθυνσης στο ζήτημα του εθνικού οδικού δικτύου και επανεξέταση της δυνατότητας υγιούς ανάπτυξης, σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας στους παρακάτω άξονες:
α. Επανεξέταση από μηδενική βάση των συμβάσεων παραχώρησης στην κατεύθυνση ακύρωσής τους.
β. Δημιουργία Δημόσιου Φορέα με κοινωνικό έλεγχο για συνέχιση των έργων επέκτασης, βελτίωσης και συντήρησης των εθνικών οδικών δικτύων.
Να είμαστε όλοι στην κινητοποίηση που οργανώνει το τοπικό συντονιστικό του Διόδια STOP, στο σταθμό διοδίων του Ρίου, την Κυριακή 6/1/2013, στις 10:30 το πρωί.
Εντολές πληρωμών, ειδοποιητήρια, μηνύσεις και δίκες εναντίον πολιτών που υπερασπίστηκαν και υπερασπίζονται το αυτονόητο: να μην πληρώνουν τα ληστρικά διόδια σε δρόμους-καρμανιόλες, σε δρόμους ημιτελείς, σε δημόσιους δρόμους. Η ενορχηστρωμένη φάμπρικα διώξεων κατασκευαστών/παραχωρησιούχων και κυβέρνησης, που λαμβάνει χώρα το τελευταίο διάστημα, δεν συμβαίνει σε τυχαίο χρόνο. Συνοδεύει τις εξαγγελίες της τρόικας εσωτερικού (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) για επικείμενη επανέναρξη των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους, καθώς, όπως έχει ανακοινώσει ο αρμόδιος υπουργός κ. Χατζηδάκης, οι «διαπραγματεύσεις» με τους μεγαλοεργολάβους και τις τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα βαίνουν… καλώς και αναμένεται να ολοκληρωθούν σύντομα.
Αυτό που ξέχασε όμως να μας πει ο κ. υπουργός είναι ότι οι νέοι όροι των «διαπραγματεύσεων» αλά Σαμαράς προβλέπουν να τα πάρουν όλα για όλα οι μεγαλοεργολάβοι, οι οποίοι κανονικά θα έπρεπε να κηρυχθούν έκπτωτοι και να πληρώσουν ρήτρες στο ελληνικό Δημόσιο. Προβλέπουν ακόμα το ελληνικό κράτος να εγγυηθεί ότι δεν θα διαταραχθεί η πορεία της πολλαπλάσιας επερχόμενης ληστείας από «ανυπάκουους» πολίτες που αντιστέκονται σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα του ελληνικού πολιτικού συστήματος – πρώην δικομματικού και νυν τρικομματικού.
Ολυμπία Οδός: «εκτέλεσαν» το έργο και ακόμα εισπράττουν διόδια
Στην περιοχή μας, ενάμιση χρόνο μετά το οριστικό «πάγωμα» των εργασιών κατασκευής της Ολυμπίας Οδού, που οδήγησε σε 2.700 απολύσεις και μετατροπή του δρόμου σε εγκαταλελειμμένο εργοτάξιο, η κοινοπραξία συνεχίζει να εισπράττει τα έσοδα των διοδίων.
- Συνεχίζει να εισπράττει εκατομμύρια για ένα έργο που δεν εκτελεί, δεν συντηρεί, δεν τηρεί καμία από τις προδιαγραφές οδικής ασφάλειας που προβλέπονται.
- Συνεχίζει να εισπράττει χωρίς να δίνει σε κανέναν λογαριασμό για το τι εισπράττει, καθώς το σύστημα καταγραφής διέλευσης ελέγχεται από τον ίδιο τον παραχωρησιούχο(!), ενώ ο κύριος του έργου (το ελληνικό Δημόσιο) έχει παραιτηθεί του δικαιώματος οποιουδήποτε ελέγχου από τη στιγμή που η σύμβαση παραχώρησης τέθηκε σε ισχύ.
- Συνεχίζει να εισπράττει αν και έχει παραβιάσει ακόμα και τους όρους της αποικιοκρατικής σύμβασης (που της χάρισαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ το 2007), στη ροή και εξασφάλιση της χρηματοδότησης, στις προθεσμίες, στο φυσικό αντικείμενο του έργου, με ποσοστό ολοκλήρωσης μόλις στο 28% της κατασκευής.
- Συνεχίζει να εισπράττει αν και θεωρεί το έργο «μη βιώσιμο» μετά την Πάτρα, και σχεδιάζει να το «κουρέψει», παρά το γεγονός ότι της χαρίστηκε η υφιστάμενη χάραξη που αποτελεί περιβαλλοντικό και οικιστικό έγκλημα (Δυτική Αχαΐα, Καϊάφας κ.λπ.).
Οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων αποτελούν ένα διαρκές και τεράστιο οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο.
Να σταματήσουν οι οικονομικές και ποινικές διώξεις εναντίον πολιτών, δεδομένου ότι δεν είναι οι πολίτες και το ελληνικό Δημόσιο που οφείλουν, αλλά οι εργολάβοι που θα έπρεπε να έχουν κηρυχτεί έκπτωτοι.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προτείνει και διεκδικεί ριζικό επανακαθορισμό της στρατηγικής κατεύθυνσης στο ζήτημα του εθνικού οδικού δικτύου και επανεξέταση της δυνατότητας υγιούς ανάπτυξης, σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας στους παρακάτω άξονες:
α. Επανεξέταση από μηδενική βάση των συμβάσεων παραχώρησης στην κατεύθυνση ακύρωσής τους.
β. Δημιουργία Δημόσιου Φορέα με κοινωνικό έλεγχο για συνέχιση των έργων επέκτασης, βελτίωσης και συντήρησης των εθνικών οδικών δικτύων.
Να είμαστε όλοι στην κινητοποίηση που οργανώνει το τοπικό συντονιστικό του Διόδια STOP, στο σταθμό διοδίων του Ρίου, την Κυριακή 6/1/2013, στις 10:30 το πρωί.
Πηγή:
http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/170743