Από 28 Ιανουαρίου τα νέα τιμολόγια στο Μαλιακός-Κλειδί
Ένα νέο σταθμό διοδίων στο νομό Πιερίας (Κλειδί) αλλά και αυξήσεις που
με τις τιμαριθμικές αναπροσαρμογές σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και το
43%, προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης για την επανακκίνηση των οδικών
αξόνων, αποκαλύπτοντας τους… όρους με τα ψηλά γράμματα για να πάρουν
μπροστά οι μπουλντόζες των αυτοκινητοδρόμων.
Τα «άσχημα» νέα για τους οδηγούς δεν σταματούν εδώ αφού στο νέο σχεδιασμό περιλαμβάνεται ακόμη ένας σταθμός διοδίων στο τμήμα Κλειδί-Βέροια. Ο σταθμός βρίσκεται υπό κατασκευή και θα λειτουργήσει από την Εγνατία Οδό τους προσεχείς μήνες. Τα καλά νέα είναι ότι σε τρεις σταθμούς το σχέδιο προβλέπει και μειώσεις.
Στην πραγματικότητα οι αυξήσεις διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός –Κλειδί προβλέπονταν από τις συμβάσεις του 2007 και είχαν παγώσει λόγω της κατάρρευσης των οδικών αξόνων, εγείροντας απαιτήσεις εκατομμυρίων ευρώ από τους παραχωρησιούχους έναντι του ελληνικού δημοσίου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης που επαληθεύει πλήρως το ρεπορτάζ που είχε δημοσιεύσει το πρωί το “protothema.gr” η νέα πολιτική διοδίων θα ισχύσει από τις 28 Ιανουαρίου και θα περιλαμβάνει:
Τα «άσχημα» νέα για τους οδηγούς δεν σταματούν εδώ αφού στο νέο σχεδιασμό περιλαμβάνεται ακόμη ένας σταθμός διοδίων στο τμήμα Κλειδί-Βέροια. Ο σταθμός βρίσκεται υπό κατασκευή και θα λειτουργήσει από την Εγνατία Οδό τους προσεχείς μήνες. Τα καλά νέα είναι ότι σε τρεις σταθμούς το σχέδιο προβλέπει και μειώσεις.
Στην πραγματικότητα οι αυξήσεις διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός –Κλειδί προβλέπονταν από τις συμβάσεις του 2007 και είχαν παγώσει λόγω της κατάρρευσης των οδικών αξόνων, εγείροντας απαιτήσεις εκατομμυρίων ευρώ από τους παραχωρησιούχους έναντι του ελληνικού δημοσίου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης που επαληθεύει πλήρως το ρεπορτάζ που είχε δημοσιεύσει το πρωί το “protothema.gr” η νέα πολιτική διοδίων θα ισχύσει από τις 28 Ιανουαρίου και θα περιλαμβάνει:
>> Την έναρξη είσπραξης διοδίων στο μετωπικό σταθμό διοδίων Κλειδιού (Αιγίνιο) και προς τις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας με τιμή για τα ΙΧ 2,20 έως και 7,90 για τα πολύ μεγάλα οχήματα (φορτηγά με πάνω από 4 άξονες).
Με την λειτουργία του σταθμού που ήταν παγωμένος από τον Ιανουάριο του 2011, θα μειωθούν έως και 50% οι τιμές διοδίων στα ΙΧ στο σταθμό των Μαλγάρων που θα διαμορφωθούν σε 1,20 από 2,40. Ο σταθμός των Μαλγάρων που αποτελεί συνεκμετάλλευση του ΤΕΟ και της Εγνατίας Οδού απέδιδε μέρος των εσόδων στην κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου για τον κλειστό σταθμό στο Κλειδί.
Με το νέο σταθμό, η αύξηση για τα ΙΧ που κατευθύνονται προς Θεσσαλονίκη διαμορφώνεται σε 33% που μαζί με την τιμαριθμική αναπροσαρμογή φτάνει το 35,4%. Ο λόγος είναι ότι μέχρι σήμερα οι οδηγοί πλήρωναν 3,10 ευρώ στην Λεπτοκαρυά. Με την λειτουργία του Κλειδιού θα πληρώνουν 4,20 ευρώ συνολικά (2,20 στο Κλειδί και 2 ευρώ στη Λεπτοκαρυά).
Τα υπουργείο σπεύδει να προκαταβάλλει τις τοπικές αντιδράσεις στο νομό
Πιερίας για την λειτουργία του σταθμού υποστηρίζοντας ότι τα νέα μέτρα
τιμολογιακής πολιτικής «είναι όλα υποχρεωτικής εφαρμογής σύμφωνα με τις
προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης».
>> Είσπραξη διοδίων για δίκυκλα (1,30 ευρώ) και ΙΧ (1,80 ευρώ) από τον πλευρικό σταθμό Λεπτοκαρυάς στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη. Αντίστοιχα μείωση διοδίου θα εφαρμοστεί στο μετωπικό σταθμό όπου το ύψος του διοδίου θα ανέλθει από 2,20 σε 1,40 για τα δίκυκλα και από 3,10 στα 2 ευρώ για τα ΙΧ.
>> Μείωση διοδίου έως 15,7% προβλέπεται στα διόδια του Πυργετού ενώ σημαντικές αυξήσεις έως και 42,8% θα εφαρμοστούν στα μετωπικά και πλευρικά διόδια Μακρυχωρίου και Γυρτώνης. Για παράδειγμα στο σταθμό Μακρυχωρίου οι τιμές για τα δίκυκλα αυξάνονται από 0,70 στο 1 ευρώ και για τα μεγάλα οχήματα (έως 4 άξονες) από 2,60 έως 3,50 (+34,6%). Τιμαριθμικές αναπροσαρμογές έως και 10 λεπτών θα ισχύσουν στους σταθμούς Μοσχοχωρίου και Πελασγίας.
Μαζί με τις ανατιμήσεις και τις μειώσεις διοδίων σε τρεις σταθμούς, η κοινοπραξία θα ξεκινήσει να εφαρμόζει και σημαντικές εκπτώσεις με διάθεση εμπορικών πακέτων για συχνούς χρήστες (δίκυκλα, ΙΧ) που διέρχονται από συγκεκριμένους σταθμούς διοδίων του έργου, με έκπτωση κλιμακούμενη έως τις 60 διελεύσεις. Κατά μέσο όρο η έκπτωση για κάποιον που πραγματοποιεί πάνω από 11 διελεύσεις το μήνα θα ξεκινά από 15% και θα φτάνει το 60%.
Κατά το υπουργείο Ανάπτυξης με τη νέα τιμολογιακή πολιτική «εφαρμόζονται οι προβλέψεις της συγκεκριμένης σύμβασης παραχώρησης, έτσι ώστε η παραχωρησιούχος εταιρεία να μην έχει απαιτήσεις αποζημίωσης από το Ελληνικό Δημόσιο». Ας σημειωθεί ότι το ελληνικό δημόσιο θα επιβαρυνθεί με περίπου 20 εκ. ευρώ που είναι το ύψος της αποζημίωσης για την διετή αδράνεια του σταθμού στο Κλειδί.
>> Είσπραξη διοδίων για δίκυκλα (1,30 ευρώ) και ΙΧ (1,80 ευρώ) από τον πλευρικό σταθμό Λεπτοκαρυάς στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη. Αντίστοιχα μείωση διοδίου θα εφαρμοστεί στο μετωπικό σταθμό όπου το ύψος του διοδίου θα ανέλθει από 2,20 σε 1,40 για τα δίκυκλα και από 3,10 στα 2 ευρώ για τα ΙΧ.
>> Μείωση διοδίου έως 15,7% προβλέπεται στα διόδια του Πυργετού ενώ σημαντικές αυξήσεις έως και 42,8% θα εφαρμοστούν στα μετωπικά και πλευρικά διόδια Μακρυχωρίου και Γυρτώνης. Για παράδειγμα στο σταθμό Μακρυχωρίου οι τιμές για τα δίκυκλα αυξάνονται από 0,70 στο 1 ευρώ και για τα μεγάλα οχήματα (έως 4 άξονες) από 2,60 έως 3,50 (+34,6%). Τιμαριθμικές αναπροσαρμογές έως και 10 λεπτών θα ισχύσουν στους σταθμούς Μοσχοχωρίου και Πελασγίας.
Μαζί με τις ανατιμήσεις και τις μειώσεις διοδίων σε τρεις σταθμούς, η κοινοπραξία θα ξεκινήσει να εφαρμόζει και σημαντικές εκπτώσεις με διάθεση εμπορικών πακέτων για συχνούς χρήστες (δίκυκλα, ΙΧ) που διέρχονται από συγκεκριμένους σταθμούς διοδίων του έργου, με έκπτωση κλιμακούμενη έως τις 60 διελεύσεις. Κατά μέσο όρο η έκπτωση για κάποιον που πραγματοποιεί πάνω από 11 διελεύσεις το μήνα θα ξεκινά από 15% και θα φτάνει το 60%.
Κατά το υπουργείο Ανάπτυξης με τη νέα τιμολογιακή πολιτική «εφαρμόζονται οι προβλέψεις της συγκεκριμένης σύμβασης παραχώρησης, έτσι ώστε η παραχωρησιούχος εταιρεία να μην έχει απαιτήσεις αποζημίωσης από το Ελληνικό Δημόσιο». Ας σημειωθεί ότι το ελληνικό δημόσιο θα επιβαρυνθεί με περίπου 20 εκ. ευρώ που είναι το ύψος της αποζημίωσης για την διετή αδράνεια του σταθμού στο Κλειδί.
Πηγή:
http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=251764