Με ποινή φυλάκισης από 3 έως 6 μήνες κινδυνεύουν όσοι πραγματοποιούν κατάληψη στους σταθμούς διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους ή παρεμποδίζουν τη λειτουργία τους, σύμφωνα με διάταξη (άρθρο 143) του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών που συζητείται στη Βουλή.
Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση προσπαθεί να θωρακίσει τα κέρδη των ιδιωτικών ομίλων που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητόδρομους, με τις περιβόητες συμβάσεις που ψήφισαν από κοινού ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ., και να αποτρέψει όσους αγωνίζονται ενάντια στα χαράτσια. Χτυπά ευθέως τις εργατικές - λαϊκές κινητοποιήσεις ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και τα χαράτσια και επιχειρεί να τρομοκρατήσει παίρνοντας κατασταλτικά μέτρα.
Ειδικότερα, η κατάληψη σταθμών διοδίων ή η παρεμπόδιση είσπραξης των χαρατσιών χαρακτηρίζεται πλέον ποινικό αδίκημα που τιμωρείται με βάση την παράγραφο 1 του άρθρου 292 του Ποινικού Κώδικα.
Επίσης, με άλλη παράγραφο του ίδιου άρθρου επιβάλλεται και η ποινή της αφαίρεσης πινακίδων σε όσους οδηγούς αρνούνται να πληρώνουν διόδια.
Με άλλη παράγραφο του ίδιου άρθρου δίνεται η δυνατότητα στο Δημόσιο να εφαρμόζει κατά την κατασκευαστική περίοδο την πολιτική διοδίων που εκάστοτε κρίνει πρόσφορη για την αντιμετώπιση προβλημάτων που δημιουργούνται στους χρήστες, είτε σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους είτε ύστερα από μονομερή απόφασή του αλλά με αποζημίωση των παραχωρησιούχων. Μπορεί, δηλαδή, το κράτος να μειώσει τις τιμές, αρκεί να εξασφαλίσει στις κοινοπραξίες ότι δε θα χάσουν ούτε ευρώ! Δεν αποκλείονται όμως και αυξήσεις των τιμών σε περιπτώσεις που υπάρχει ευθύνη του Δημοσίου για την καθυστέρηση των έργων.