18 Ιουλ 2019

ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ»

Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια λέει ο σοφός λαός μας...
Ο αγώνας των κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των εθνικών δρόμων και των διοδίων ξεκίνησε το 2009 από τον Ωρωπού και έλαβε πανελλαδικό χαρακτήρα με κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα.
Σε αυτό τον αγώνα συστρατεύτηκαν πάρα πολλοί αγωνιστές με κινητοποιήσεις και άνοιγμα των διοδίων. Για την δράση τους αυτή η πολιτεία τους τιμώρησε με δίκες και πρόστιμα (αστικά και ποινικά) . Ψήφισε νόμους ενάντια στις κινητοποιήσεις (νόμοι Ρέππα - Βορίδη) που ποινικοποιούν τους αγώνες .
Το Μάιο του 2019 ο Υπουργός Υποδομών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εξαγγέλλει (20/5) στο Καπανδρίτι την ελεύθερη διέλευση των μονίμων κατοίκων Ωρωπού και Βαρνάβα από τα μετωπικά και πλευρικά διόδια του δήμου από σήμερα μέχρι το Δεκέμβριο του 2022.
Τότε μιλήσαμε για μερική νίκη του κινήματος, χωρίς να έχουμε δει μέχρι σήμερα την απόφαση του υπουργού.
Τι είναι όμως σήμερα η «ελεύθερη διέλευση»;
1). Δεν περιλαμβάνει τους εργαζόμενους στην περιοχή.
2) Δεν ισχύει η δωρεάν διέλευση από τα πλευρικά διόδια του Δήμου Ωρωπού.
3). Δεν ισχύει η δωρεάν διέλευση για δίκυκλα και τρίκυκλα (κατηγορία 1)
4). Δεν ισχύει για τους μόνιμους κάτοικους Ωρωπού με ελαφρύ όχημα (κατηγορίας 2) που χρωστά διελεύσεις από τις κινητοποιήσεις από το 2009 μέχρι σήμερα, που πρέπει πρώτα να εξοφληθούν.
5). Δεν ισχύει για απεριόριστο αριθμό διελεύσεων. Αυτές περιορίζονται στις 65 διελεύσεις ανά μήνα (μια φορά την ημέρα, πήγαινε – έλα περίπου). Αν δηλαδή δουλεύεις πρωί και απόγευμα, αν πηγαίνεις σε τράπεζες , Σούπερ Μάρκετ, παιδιά σε φροντιστήρια κλπ θα πρέπει να πληρώνεις τις επιπλέον διελεύσεις και μάλιστα χωρίς το μειωμένο τιμολόγιο και 
6) Δεν ισχύει για ΟΛΟΥΣ τους μόνιμους κάτοικους.
Η «ελεύθερη διέλευση» ισχύει μόνο για 5.000 Οχήματα   όχι για όλους τους κατοίκους του Δήμου Ωρωπού και της Δ.Ε. Βαρνάβα και όπως ανακοίνωσε η εταιρεία αυτές εξαντλήθηκαν και δεν δίνεται σε άλλους. Όποιος πρόλαβε, πρόλαβε.

Σε μια περιοχή με περισσότερο από 36.000 κάτοικους σύμφωνα με την απογραφή του 2011, η «ελεύθερη διέλευση» ισχύει μόνο για 5.000 . Κι όταν πια ολοκληρωθούν τα έργα, θα επαναφέρουν τη «δίκαιη» χιλιομετροχρέωση, απ την οποία πλέον κανείς δεν θα γλυτώνει αφού η χρέωση θα γίνεται ηλεκτρονικά χωρίς την αναγκαιότητα ύπαρξης μπάρας όπως σήμερα. Δεν χρειάζεται εδώ να αναφέρουμε πόσο "δίκαιη" είναι η χιλιομετροχρέωση σ ένα δρόμο που έχει πληρωθεί διπλά και τριπλά απ τους φόρους του ελληνικού λαού και που απ τη μέρα που παραχωρήθηκε στον εργολάβο (2007) απλά και μόνο συντηρείται χωρίς την κατασκευή κανενός τεχνικού έργου που να δικαιολογεί το αντίτιμο των διοδίων. 

Αυτό είναι το προεκλογικό "καθρεφτάκι" του υπουργού: «Ελεύθερα» διόδια με ημερομηνία λήξης, με περιορισμένο αριθμό διελεύσεων, όχι για όλους τους κατοίκους (μόνο για 5.000) και όχι για τους εργαζόμενους στον Ωρωπό!!!.

Οι τελευταίες πολιτικές εξελίξεις κάθε άλλο παρά μια λύση του προβλήματος των διοδίων μπορεί να επιφέρουν, αφού η προηγούμενη κυβέρνηση δεν θέλησε ούτε τους νόμους Ρέππα – Βορίδη να καταργήσει.
Εμείς το μόνο που θα πούμε είναι πως όταν αναθέτουμε τη λύση των προβλημάτων μας σε άλλους,
αυτή δεν θα έρθει ποτέ.
Μόνο η δικιά μας συμμετοχή και κινητοποίηση θα φέρει την όποια λύση, όταν μάλιστα και όλοι οι αυτοδιοικητικοί συμφωνούν με τις κυβερνήσεις, ξεπουλώντας τους αγώνες.
Οριστική και μόνιμη δικαίωση του κινήματος είναι η κατάργηση ΟΛΩΝ των διοδίων χωρίς ημερομηνία λήξης.
Η επιτροπή μας λέει όχι σε κάθε τύπου ηλεκτρονικών και μη διοδίων, σε όλο το Εθνικό δίκτυο και απαιτεί την κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων, διότι οι δρόμοι είναι και πρέπει να παραμείνουν δημόσιο κοινωνικό αγαθό με ελεύθερη πρόσβαση από ΟΛΟΥΣ, χωρίς διόδια.
Κατάργηση των νόμων Ρέππα-Βορίδη

​Όταν η αδικία γίνεται νόμος, η ανυπακοή είναι υποχρέωση των πολιτών​.
Αγώνας μέχρι την οριστική νίκη!

Ωρωπός Ιούλης 2019
Επιτροπή Αγώνα Ωρωπού