20 Μαΐ 2019

ΔΙΟΔΙΑ: Το δίκαιο δεν έχει ημερομηνία λήξης!

 Το δίκαιο δεν έχει ημερομηνία λήξης!
ΟΧΙ στα ΔΙΟΔΙΑ 

Και ξαφνικά όλοι αυτοί που προσπαθούσαν να μας πείσουν για την αναγκαιότητα και το δίκαιο των αναλογικών διοδίων και της χιλιομετροχρέωσης, πανηγυρίζουν γιατί το ... δίκαιο έγινε πράξη και οι δημότες Ωρωπού και Βαρνάβα θα διέρχονται ελεύθερα απ τα μετωπικά διόδια Αφιδνών μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022. 
Υπουργός, περιφέρεια και κυρίαρχες δημοτικές παρατάξεις θεωρούν πως οι πολίτες έχουν αμνησία και ξεχνούν τι έλεγαν, τι έπραταν και σε τι διώξεις υποβλήθηκαν όσοι αντιστάθηκαν προκειμένου να συμβιβαστούν με τη «πραγματικότητα». 
Κάλλιο αργά παρά ποτέ όμως. 
Εστω και με καθυστέρηση τόσων ετών σημειώνουμε ως θετική εξέλιξη που όλοι σήμερα αναγνωρίζουν το δίκιο του αγώνα μας – ο υπουργός μάλιστα χθες στο Καπανδρίτι έκανε και ιδιαίτερη αναφορά στις άδικες διώξεις που υπέστησαν οι δημότες του Ωρωπού που αντιστάθηκαν τόσα χρόνια, χωρίς ωστόσο να εξαγγέλει και την κατάργηση των νόμων Βορίδη – Ρέππα που έστειλαν και στέλνουν εκατοντάδες αγωνιστές στα δικαστήρια.
Τι άλλαξε λοιπόν;
Προφανώς σε μια βδομάδα έχουμε εκλογές. Για φαντάσου ... Πόσο γρήγορα λειτουργούν πια τα πράγματα ... Κυριακή έγινε η εξαγγελία στο Καπανδρίτι απ τον Χρήστο Σπίρτζη, από Πέμπτη θα εφαρμοστεί! Σαν καλοκουρδισμένη η κρατική μηχανή μας στέλνει στη κάλπη με το χαμόγελο.
Βέβαια τα «καλά» νέα δεν αφορούν όλους όσους διέρχονται σχεδόν καθημερινά από τα διόδια των Αφιδνών. Οι εργαζόμενοι στον Ωρωπό και τον Βαρνάβα και οι επαγγελματίες Ωρωπού και Βαρνάβα που έχουν άλλη διεύθυνση κατοικίας θα συνεχίσουν να πληρώνουν κανονικά διόδια. Είναι κι αυτός είναι ύπουλος τρόπος να διασπαστεί το κίνημα και να λειτουργήσει ο κοινωνικός αυτοματισμός ο οποίος εύχονται οι εμπνευστές του να καταλήξει μετά από λίγα χρόνια στο «δίκαιο» που οραματίζονται: τα αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια για όλους.
Ετσι λοιπόν το δίκαιο της κατάργησης των διοδίων για τους δημότες Ωρωπού και Βαρνάβα θα έχει ημερομηνία λήξης που στην καλύτερη των περιπτώσεων θα είναι το τέλος του 2022 (ο υπουργός χθες είπε πως το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων θα ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2022 και μετά είπε πως για τον Ωρωπό θα είναι το τέλος του 2022 – δες και βίντεο) Αυτό σημαίνει πως τώρα ο εργολάβος έχει δουλειές στον παράδρομο της Εθνικής στις εισόδους και εξόδους των κόμβων Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης.
Ποιος θέλει κυκλοφορία, γκρίνια και διαμαρτυρίες σ έναν εργοταξιακό χώρο; Οι είσοδοι και έξοδοι της Εθνικής σε Αγ. Στέφανο και Βαρυμπόμπη πρέπει να αποσυμφορηθούν μέχρι την ολοκλήρωση των έργων. Απ την άλλη, όσα χρήματα χάσει ο εργολάβος απ τη δωρεάν διέλευση των ΙΧ, θα τα εισπάξει διπλά και τριπλά απ την υποχρεωτική διέλευση των φορτηγών απ τα διόδια.
Κι όταν πια ολοκληρωθούν τα έργα, θα επαναφέρουν τη «δίκαιη» χιλιομετροχρέωση, απ την οποία πλέον κανείς δεν θα γλυτώνει αφού η χρέωση θα γίνεται ηλεκτρονικά χωρίς την αναγκαιότητα ύπαρξης μπάρας όπως σήμερα.
Δεν χρειάζεται εδώ να αναφέρουμε πόσο δίκαιη είναι η χιλιομετροχρέωση σ ένα δρόμο που έχει πληρωθεί διπλά και τριπλά απ τους φόρους του ελληνικού λαού και που απ τη μέρα που παραχωρήθηκε στον εργολάβο (2007) απλά και μόνο συντηρείται χωρίς την κατασκευή κανενός τεχνικού έργου που να δικαιολογεί το αντίτιμο των διοδίων.
Δεν χρειάζεται καν να σημειώσουμε κάτι άλλο που είπε χθες ο κύριος Σπίρτζης και που επίσης μπορείτε να δείτε στο βίντεο, ότι δηλαδή για να πετύχει αυτή τη ρύθμιση θα επεκτείνει τις συμβάσεις παραχώρησης και το φυσικό τους αντικείμενο που σε απλά ελληνικά σημαίνει περαιτέρω διόδια.
Εμείς το μόνο που θα πούμε είναι πως όσο κι αν η προσωρινή ελευθερία είναι δια μέσου της Εθνικής Οδού, η οριστική και μόνιμη δικαίωση του κινήματος είναι η κατάργηση όλων των διοδίων της περιοχής χωρίς ημερομηνία λήξης.

Οι δρόμοι είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και δεν παραχωρούνται σε κανένα ιδιώτη
Αγώνας μέχρι την οριστική νίκη! 

Επιτροπή Αγώνα Ωρωπού
    20 Μαΐου 2019