Νέος χάρτης διοδίων θα αρχίσει να διαμορφώνεται από το 2015 στην Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονες που τη συνδέουν με τα σύνορα. Οι σταθμοί διοδίων στον κυρίως άξονα θα γίνουν 13 έως τα μέσα του 2016 και θα συμπληρωθούν από 5 σταθμούς σε τρεις κάθετους άξονες. Η τιμολόγηση θα διευκρινιστεί με νεότερη απόφαση, ωστόσο η χρέωση δύναται να φθάσει στο ύψος των παραχωρημένων αυτοκινητοδρόμων, δηλαδή περίπου 0,06-0,07 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Ο νέος χάρτης των διοδίων της Εγνατίας δημιουργείται ενόψει της «ιδιωτικοποίησης» του αυτοκινητόδρομου από το ΤΑΙΠΕΔ. Οι νέοι σταθμοί θα λειτουργήσουν ως εξής:
• Εως τον Απρίλιο του 2015 οι σταθμοί Παμβώτιδας (στο τμήμα Παμβώτιδας- Αράχθου) και Προμαχώνα (στον άξονα Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα).
• Εως τον Νοέμβριο του 2015 στο Βενέτικο (τμήμα Παναγιάς-Βενέτικου) και στη Μεστή (τμήμα ΒΙΠΕ Κομοτηνής-Μεστής).
• Εως τον Ιανουάριο του 2016 οι σταθμοί Ασπροβάλτας (στο τμήμα Ασπροβάλτας-Κερδυλίων), Ιεροπηγής και Αλιάκμονα (στον κάθετο άξονα Σιάτιστας-Κρυσταλλοπηγής) και Ευζώνων (στον κάθετο άξονα Χαλάστρας-Ευζώνων).
• Εως τον Μάιο του 2016 ο σταθμός Θεσσαλονίκης (στο τμήμα Ιωνίας-Ευκαρπίας).
Σύμφωνα με την απόφαση των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών, οι οδηγοί θα χρεώνονται με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα (αν και, αξίζει να σημειωθεί, οι σταθμοί δεν ισαπέχουν, γεγονός που άπτεται πολλών ερμηνειών). Η τιμή χρέωσης θα ακολουθήσει αυτή των συμβάσεων παραχώρησης, που κυμαίνεται με σημερινές τιμές μεταξύ 0,06-0,07 ευρώ ανά χιλιόμετρο, μια τιμή που εξυπηρετεί τη δημιουργία σημαντικότερων εσόδων για την ιδιωτικοποίηση του άξονα. Οι εισπράξεις από διόδια στην Εγνατία Οδό ήταν 44,4 εκατ. ευρώ το 2013 (σταθμοί Τύριας, Μαλακασίου, Πολυμύλου, Ανάληψης, Μουσθένης και Ιάσμου). Και 56 εκατ. ευρώ στο πρώτο 9μηνο του 2014, καθώς μεταβιβάστηκαν στην Εγνατία τα διόδια Ακτίου Πρεβέζης και τα (χρυσοφόρα) διόδια Μαλγάρων από το καταργηθέν ΤΕΟ.
Υπενθυμίζεται ότι η λειτουργία των διοδίων της Εγνατίας Οδού έχει ανατεθεί στις Αττικές Διαδρομές, θυγατρική της Αττικής Οδού, και πρόσφατα η σύμβαση ανανεώθηκε για ακόμα τέσσερα χρόνια. Με την τελευταία σύμβαση-ομπρέλα, οι Αττικές Διαδρομές ανέλαβαν έναντι 48 εκατ. ευρώ τη λειτουργία των σημερινών και μελλοντικών σταθμών και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων τους.
Σημειώνεται, τέλος, ότι προ ημερών ορίστηκε νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην Εγνατία Οδό Α.Ε. ο κ. Γιώργος Σκόδρας, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και τέως πρόεδρος της ΕΥΑΘ.
Πηγή:
http://www.kathimerini.gr/793337/article/epikairothta/ellada/neoi-sta8moi-diodiwn-sthn-egnatia