7 Νοε 2014

Χωρίς διόδια ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Δεσμεύσεις Χρυσοχοΐδη για τις υποδομές του νησιού

Σε δεσμεύσεις για την ανάπτυξη των υποδομών της Κρήτης προχώρησε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με έμφαση στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης έδωσε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίησή των δεσμεύσεών τους, σε σύσκεψη σε κεντρικό ξενοδοχείο του Ηρακλείου, παρουσία του περιφερειάρχη, βουλευτών, δημάρχων και άλλων τοπικών φορέων της Κρήτης.

Σύμφωνα με τον υπουργό, ο ΒΟΑΚ θα γίνει χωρίς διόδια, για λόγους τόσο κοινωνικούς όσο και οικονομικούς, ωστόσο τόνισε ότι θα υπάρξει εμπλοκή και ιδιωτών στη χρηματοδότηση και κατασκευή του. Όπως ανέφερε, έχουν γίνει οι πρώτες επαφές με ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ το υπουργείο του εργάζεται ήδη στη διαμόρφωση ενός πλαισίου που θα περιλαμβάνει και ιδιωτική συμμετοχή.

Επίσης, ο κ. Χρυσοχοΐδης διευκρίνισε ότι ο ΒΟΑΚ δεν θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης προς εκμετάλλευση, όπως γίνεται σε αυτοκινητόδρομους της ηπειρωτικής χώρας που έχουν διόδια. Ακόμη, προσδιόρισε την πρώτη φάση για την εκκίνηση των διαδικασιών, την προκήρυξη της μελέτης σκοπιμότητας, που θα γίνει τον ερχόμενο Μάιο και θα είναι έτοιμη το καλοκαίρι, με τα έργα να ξεκινούν το πρώτο εξάμηνο του 2016.

«Κανονικά» είπε, «θα έπρεπε να μπουν διόδια και να πληρώνουν οι χρήστες, αλλά στην Κρήτη υπάρχει ιδιαιτερότητα. Θα έπρεπε να φτιάξουμε παράλληλους εναλλακτικούς δρόμους και θα μας στοίχιζε ο κούκος αηδόνι. Δεν γίνεται λοιπόν να μπουν διόδια- γιατί χρήστες είναι κυρίως οι κάτοικοι και οι τουρίστες το καλοκαίρι. Έτσι θα γίνει ο ΒΟΑΚ με το σύστημα διαθεσιμότητας πληρωμών και το κράτος θα πληρώνει κάθε χρόνο το δάνειο ή την ιδιωτική επένδυση».


Περισσότερα:
http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/752769/horis-diodia-o-voreios-odikos-axonas-kritis/