Άλλοι έξι σταθμοί διοδίων θα προστεθούν στους ήδη επτά υπάρχοντες της Εγνατίας Οδού, ενώ η χρέωση θα γίνεται από το 2017 με το χιλιόμετρο σε άγνωστες προς το παρόν τιμές! Δείτε τον χάρτη με τους σταθμούς!
Ένας ακόμη αυτοκινητόδρομος γίνεται απλησίαστος για τον μέσο Έλληνα. Με κοινή απόφαση των υπουργών Υποδομών, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και Οικονομικών, Γκίκα Χαρδούβελη, ανακοινώθηκε η δημιουργία άλλων έξι σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, οι οποίοι θα προστεθούν στους επτά που λειτουργούν ήδη. Στους ήδη λειτουργούντες σταθμούς πληρώνουν οι οδηγοί των Ι.Χ. 2,4 ευρώ ανά διέλευση, ενώ η χρέωση για τη διέλευση μοτοσικλετών ανέρχεται σε 1,7 ευρώ. Εξαίρεση ο σταθμός των Μαλγάρων, όπου οι αντίστοιχες χρεώσεις είναι 1,2 ευρώ για τα Ι.Χ. και 80 λεπτά για τα δίκυκλα.
Από το 2017 σχεδιάζεται να γίνεται η χρέωση ανά χιλιόμετρο, κάτι αρκετά φιλόδοξο, αφού χρειάζονται ανάλογες υποδομές στην Εγνατία, αλλά και ειδικές συσκευές στα οχήματα. Στην απόφαση αναφέρεται μόνον το ελάχιστο κόστος διαδρομής ανά χιλιόμετρο, που ορίζεται στα τρία λεπτά, όμως κανένας δεν γνωρίζει ποια θα είναι η τελική χρέωση. Στην καλύτερη περίπτωση θα χρειάζεται ένα Ι.Χ. για τα περίπου 600 χιλιόμετρα της Νέας Εγνατίας Οδού 18 ευρώ για διόδια, στην πράξη όμως ενδέχεται να κυμανθεί η χρέωση μεταξύ 25 και 30 ευρώ, περίπου δηλαδή και όσο για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Οι συνολικά 13 σταθμοί διοδίων βρίσκονται στα εξής σημεία:
- Τύρια (μεταξύ Νεοχωρίου - Σελλών) με περιοχή χρέωσης Ηγουμενίτσα - Δωδώνη, μήκους 60 χλμ.
- Παμβώτιδα (μεταξύ Παμβώτιδας - Αράχθου) με περιοχή χρέωσης Δωδώνη - Άραχθος, μήκους 32 χλμ, που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Απριλίου 2015.
- Μαλακάσι (μεταξύ Ανήλιου - Παναγιάς) με περιοχή χρέωσης Άραχθος - Παναγιά, μήκους 30 χλμ.
- Βενέτικο (μεταξύ Παναγιάς - Βενέτικου) με περιοχή χρέωσης Παναγιά - Κοζάνη, μήκους 80 χλμ, που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Νοεμβρίου 2015.
- Πολύμυλος (μεταξύ Κοζάνης - Βεροίας) με περιοχή χρέωσης Κοζάνη - Κλειδί, μήκους 84 χλμ.
- Μάλγαρα (μεταξύ Μαλγάρων - Αξιού) με περιοχή χρέωσης Κλειδί - Καλοχώρι, μήκους 24 χλμ.
- Θεσσαλονίκη (μεταξύ Ιωνίας - Ευκαρπίας) με περιοχή χρέωσης Καλοχώρι - Λαγκαδάς, μήκους 21 χλμ, που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Μαϊου 2016.
- Ανάληψη (μεταξύ Λαγκαδά - Προφήτη) με περιοχή χρέωσης Λαγκαδάς - Ρεντίνα, μήκους 51 χλμ, που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Ιανουαρίου 2016.
- Ασπροβάλτα (μεταξύ Ασπροβάλτας - Κερδυλίων) με περιοχή χρέωσης Ρεντίνα - Στρυμόνας, μήκους 29 χλμ, που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Ιανουαρίου 2016, σε απόσταση 25 χλμ από την Αμφίπολη.
- Μουσθένη (μεταξύ Μουσθένης - Ελευθερούπολης) με περιοχή χρέωσης Στρυμόνας - Αγίου Ανδρέα, μήκους 42 χλμ.
- Καβάλα (μεταξύ Αγίου Σύλλα - Άσπρων Χωμάτων) με περιοχή χρέωσης Αγ. Ανδρέας - Χρυσούπολη, μήκους 40 χλμ που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Ιανουαρίου 2016.
- Ίασμος (μεταξύ Βαφαίικων - Ιάσμου) με περιοχή χρέωσης Χρυσούπολη - Ανατολική Κομοτηνή, μήκους 70 χλμ.
- Μεστή (μεταξύ ΒΙΠΕ Κομοτηνής - Μεστής) με περιοχή χρέωσης Ανατολική Κομοτηνή -Αρδάνιο, μήκους 90 χλμ, που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Νοεμβρίου 2015.
Επίσης, χωροθετούνται πέντε νέοι σταθμοί διοδίων στους εξής κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού:
- Ιεροπηγή (μεταξύ Ιεροπηγής - Κρυσταλλοπηγής) με περιοχή χρέωσης Άργος Ορεστικό - Κρυσταλλοπηγή, μήκους 36 χλμ με ημερομηνία έναρξης την 1η Ιανουαρίου 2016
- Αλιάκμονας (μεταξύ Μικρόκαστρο - Αλιάκμονας) με περιοχή χρέωσης Καστοριάς (Δυτική Σιάτιστα) - Άργος Ορεστικό, μήκους 36 χλμ, με ημερομηνία έναρξης την 1η Ιανουαρίου 2016
- Εύζωνοι (μεταξύ Πολύκαστρο - Εύζωνοι) με περιοχή χρέωσης Γέφυρα (Αγ. Αθανάσιος) - Εύζωνοι, μήκους 47 χλμ, που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Ιανουαρίου 2016
- Προμαχώνας (μεταξύ Ρούπελ - Σύνορα), με περιοχή χρέωσης Λευκώνας - Προμαχώνας, μήκους 47 χλμ, που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Απριλίου 2015
- Στρυμονικό (μεταξύ Ριζιανών - Στρυμονικού) με περιοχή χρέωσης Λαγκαδάς - Λευκώνας που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Ιανουαρίου 2016.
http://www.gazzetta.gr/in-motion/article/672377/fotia-ta-diodia-tis-egnatias