20 Νοε 2014

Τι συμβαίνει τελικά με τα διόδια στην Εγνατία;

Ο Γ. Σκόδρας στο «τιμόνι» της εταιρείας -Σταθμός διοδίων και στην περιοχή του τύμβου Καστά - Η απάντηση του υπουργείου - Η ανταπάντηση του Βήματος - Νέα επιστολή του υπουργείου Υποδομών

Σε ακύρωση της αναλογικής χρέωσης των διοδίων στην Εγνατία Οδό, με μεγάλο χαμένο την περιφέρεια της Ηπείρου, προχωρεί το υπουργείο Υποδομών μετά την πίεση της τρόικας, οι εκπρόσωποι της οποίας επέβαλαν τελικά την αντικατάσταση του συγκεκριμένου μοντέλου με αυτό που ισχύει και στους υπόλοιπους οδικούς άξονες.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», στο σχετικό σχέδιο υπουργικής απόφασης για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας, το οποίο προωθείται, προβλέπεται η ίδρυση σταθμού διοδίων στην περιοχή του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη!


Η ολοκλήρωση αυτής της εκκρεμότητας αναμένεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, να ανοίξει τον δρόμο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες επενδυτές για έως και 40 έτη.

Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει «Το Βήμα», το τιμόνι της Εγνατίας για αυτή τη μετάβαση αναλαμβάνει «ένας φίλος από τα παλιά»: Ο προσκείμενος στη ΝΔ, καθηγητής κ. Γιώργος Σκόρδας, ο οποίος κουβαλά τη φήμη του σκληρού μάνατζερ από την εποχή που διοικούσε την ΕΥΑΘ ΑΕ, παρουσιάζεται την Τρίτη στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής προτεινόμενος από τον υπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Χαμένη η Ήπειρος

Σύμφωνα με το σχέδιο της απόφασης του υπουργού Υποδομών για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού, το οποίο περιήλθε στη γνώση του «Βήματος», η περιοχή της Ηπείρου επιβαρύνεται με τέσσερις σταθμούς διοδίων, οι οποίοι θα αναπτυχθούν σε μία ακτίνα μικρότερη των 120 χλμ.

Αντίθετα, από τον Βενέτικο Γρεβενών ως τον Πολύμυλο Κοζάνης, μία απόσταση περίπου 80 χλμ., δεν θα υπάρχει ούτε ένας σταθμός διοδίων, ενώ στη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη οι οδηγοί θα συναντούν μόνο τον σταθμό διοδίων των Μαλγάρων. Επίσης, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι χωροθετείται σταθμός διοδίων πλησίον του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης αντί της Ρεντίνας, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός...


Περισσότερα:
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=651257