Από τις αρχές του 2016, με την αποπεράτωση δηλαδή του έργου, θα ξεκινήσει η είσπραξη διοδίων στον άξονα της Ιόνιας Οδού.
Από τα Γιάννινα μέχρι και το Αντίριο θα λειτουργούν εννέα σταθμοί, εκ των οποίων οι τέσσερις θα είναι μετωπικοί και οι υπόλοιποι πλευρικοί.
Το κόστος των διοδίων δεν έχει υπολογιστεί ακόμη αν και φαίνεται να επικρατεί το σχέδιο των ηλεκτρονικών και της χρέωσης ανάλογα με τα χιλιόμετρα.
Στην Εγνατία Οδό, η οποία σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να περάσει σε ιδιώτες, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ανοίξουν οι πρώτοι σταθμοί διοδίων στους κάθετους άξονες (Προμαχώνας, Εύζωνοι και Κρυσταλλοπηγή), ενώ και στον βασικό άξονα ο αριθμός των διοδίων από 7 που είναι σήμερα θα αυξηθεί στου 10, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει δύο ακόμη μετωπικούς σταθμούς μέχρι το 2017.
Να σημειωθεί ότι στην Εγνατία ΟΔό οι υφιστάμενοι σταθμοί διοδίων είναι στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας και στον Ίασμο Κομοτηνής.
Συνολικά μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να προστεθούν στον οδικό χάρτη της χώρας πάνω από 30 σταθμοί διοδίων, αυξάνοντας σε πολλές περιπτώσεις μέχρι και 50% το κόστος που πληρώνουν σήμερα οι οδηγοί.
Πηγή:
http://www.ipiros.gr/portal2/index.php?option=com_content&view=article&id=21025:--2016----&catid=76:kentriki-selida&Itemid=724