11 Σεπ 2014

Στο πόδι για τα διόδια

ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ Οι δύο νέοι σταθμοί έχουν ξεσηκώσει κατοίκους και φορείς - Αιχμηρές δηλώσεις από περιφερειάρχη, μητροπολίτη και δήμαρχο Λαμίας.

Θύελλα αντιδράσεων με κινητοποιήσεις, αιχμηρές ανακοινώσεις και συνεχείς συσκέψεις έχει προκαλέσει στους φορείς και στους κατοίκους της Φθιώτιδας η έναρξη λειτουργίας των πλευρικών σταθμών διοδίων στους κόμβους του Μπράλου (Θερμοπυλών) και του Μώλου στην εθνική οδό Αθηνών–Λαμίας. Την Κυριακή ετοιμάζεται νέα κινητοποίηση στον Μώλο, καθώς στους επόμενους μήνες προγραμματίζεται η λειτουργία και άλλων σταθμών στην Αγία Παρασκευή Λαμίας και την Αγία Μαρίνα Στυλίδας.


Δύο κινητοποιήσεις


Με την έναρξη της λειτουργίας των πλευρικών διοδίων του Μπράλου κάτοικοι της περιοχής, εκπρόσωποι φορέων και τοπικών αρχών προχώρησαν σε δύο απανωτές κινητοποιήσεις, άνοιξαν τις μπάρες και επέτρεπαν την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων. Χθες το βράδυ έγινε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Λαμίας, με πρόσκληση του νέου δημάρχου Νίκου Σταυρογιάννη, πρώην βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας που είχε ανεξαρτητοποιηθεί, για να καθοριστούν οι επόμενες κινήσεις.

«Η υπόθεση των διοδίων έχει εξελιχθεί σε πραγματική μάστιγα για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Κώστας Μπακογιάννης, ο οποίος χαρακτηρίζει «βεβιασμένες και πρόχειρες κινήσεις» την έναρξη λειτουργίας των δύο πλευρικών διοδίων από τη στιγμή που δεν έχει ολοκληρωθεί το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Επισημαίνει ότι ο κόμβος του Μπράλου αποτελεί σημείο πρόσβασης για τα μνημεία των Θερμοπυλών και της Αλαμάνας, χαρακτηρίζει «ανεπίτρεπτη και πραγματικά απαράδεκτη» την έναρξη λειτουργίας των διοδίων και προαναγγέλλει ότι η περιφέρεια διερευνά νομικά το ζήτημα για να δει ποια είναι τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της.

Σκληρή ανακοίνωση εξέδωσε και ο μητροπολίτης Φθιώτιδας Νικόλαος, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «τα βάρη υπερβαίνουν τις αντοχές των πολιτών», ενώ δεν απέφυγε να στείλει ένα συνολικότερο μήνυμα σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Ακούστηκε ότι κάποιος κυβερνητικός είπε ότι αν θέλουμε να έχουμε ασφαλή διέλευση πρέπει να πληρώσουμε. Και εκείνοι που δεν έχουν να πληρώσουν, πρέπει να κινδυνεύουν να σκοτωθούν στους στενούς παράπλευρους δρόμους, τους οποίους οι νταλίκες έχουν κυριολεκτικά κατασκάψει;».


Τα κόμματα


Ιδιαίτερα καταγγελτικός σε δηλώσεις του για το θέμα των διοδίων και γενικότερα για τις συμβάσεις παραχώρησης είναι και ο πρόεδρος της διοικούσας του παραρτήματος Αν. Στερεάς του ΤΕΕ, Αποστόλης Καραναστάσης, ο οποίος κάλεσε σε κινητοποιήσεις για «ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης στο θέμα των διοδίων».

Επίσης στις αντιδράσεις και στις κινητοποιήσεις πρωτοστατούν οι τοπικές οργανώσεις κομμάτων και αυτοδιοικητικές παρατάξεις που προέρχονται από τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, οι οποίες ωστόσο προσεγγίζουν διαφορετικά το ζήτημα των διοδίων θέτοντας θέμα είτε ολοκληρωτικής κατάργησής τους, όπως το ΚΚΕ και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, είτε διατήρησης των απαραίτητων για τη συντήρηση των οδικών αξόνων, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σε δηλώσεις του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Κυριακάκης.


«Κατηγορώ» κατά όσων ψήφισαν τις συμβάσεις


Επίθεση, εμμέσως πλην σαφώς, στον νέο δήμαρχο Λαμίας για τους νέους σταθμούς διοδίων στη Φθιώτιδα, εξαπολύει ο υπουργός Υποδομών. «Μεταξύ των διαμαρτυρομένων υπάρχουν και ορισμένοι που ψήφισαν τις συμβάσεις», αναφέρει με δεδομένο ότι ο Ν. Σταυρογιάννης ήταν μέλος του Κοινοβουλίου ώς το τέλος Αυγούστου. Υποστηρίζει ότι η πυκνότητα των μετωπικών σταθμών δεν αποβαίνει σε βάρος των οδηγών, γιατί εξασφαλίζει χρέωση ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα, ενώ οι πλευρικοί αποτρέπουν την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στο τοπικό δίκτυο.

Τονίζει ότι τα έσοδα των διοδίων επενδύονται κατά 100% στα έργα και αφήνει αιχμές προς την περιφερειακή αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση, καλώντας τους να συντηρήσουν το μνημείο του Διάκου. Επικαλείται καταγγελίες κατοίκων, σύμφωνα με τους οποίους η προσπέλαση δεν είναι δυνατή, επειδή υπάρχουν ψηλά χορτάρια στον περιβάλλοντα χώρο και επικρατεί εγκατάλειψη.


Πηγή:
http://www.efsyn.gr/?p=232863