4 Σεπ 2014

Ζητά εξηγήσεις για κονδύλια 111 εκατ. στους εργολάβους της Αθηνών-Πατρών

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΑΛΕΙ... ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Στο μικροσκόπιο του ευρωπαϊκού ελεγκτικού συνεδρίου βρίσκονται επιμέρους έργα που έχουν γίνει σε προηγούμενα χρόνια στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Κορίνθου.

Στην έκθεση Αρχικών Διαπιστώσεων Ελέγχου, με ημερομηνία 17 Μαρτίου 2014, η αρμόδια κοινοτική αρχή καλεί το υπουργείο Υποδομών να δώσει εξηγήσεις για την επιλεξιμότητα δαπανών συνολικού ύψους 111,53 εκατ. ευρώ που έχουν καταβληθεί στους εργολάβους του συγκεκριμένου έργου από τον Ιούλιο του 2008 έως τα μέσα του 2011. Η ελληνική πλευρά οφείλει να απαντήσει με γραπτό υπόμνημα στα ερωτήματα που θέτει το ευρωπαϊκό ελεγκτικό συνέδριο, ενώ προβλέπεται να ακολουθήσει και ακροαματική διαδικασία στις υπηρεσίες που εδρεύουν στο Λουξεμβούργο.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι κακώς δόθηκαν τα κονδύλια, η χώρα μας θα αναγκαστεί να επιστρέψει τα ποσά που αντιστοιχούν στις αμφισβητούμενες εργασίες. Ηδη το ελληνικό Δημόσιο καλείται να καταβάλει πάνω από 22.000 ευρώ σε γνωστό δικηγορικό γραφείο που έχει αναλάβει να το εκπροσωπήσει στις κοινοτικές ελεγκτικές αρχές.

Ρέει το χρήμα…

Στην Αθήνα, πάντως, το υπουργείο Υποδομών συνεχίζει κανονικά την καταβολή των κρατικών επιδοτήσεων προς τους εργολάβους της Κορίνθου – Πατρών, που επιπλέον εισπράττουν έσοδα από τα διόδια για τη χρηματοδότηση των έργων. Με απόφαση του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που δημοσιεύτηκε στη «Διαύγεια» την 1η Σεπτεμβρίου, εγκρίθηκε η καταβολή άλλης μιας δόσης ύψους 16,89 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας στα 380 εκατ. την έως τώρα κρατική συμμετοχή.

Στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονται διάφορα «απρόβλεπτα», που αφορούν αρχαιολογικές εργασίες, καθυστερήσεις στην καταβολή δόσεων ή στην αναπροσαρμογή των τιμών στα διόδια που είχε επιβληθεί κατά το διάστημα που είχαν σταματήσει τα έργα. Από το ίδιο έγγραφο όμως προκύπτουν και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία για την Κορίνθου-Πατρών:

*Με την αναπροσαρμογή της χρηματοδοτικής συμφωνίας που προβλέπει η αρχική σύμβαση του 2008, η συμβολή του Δημοσίου στο έργο ανέρχεται σε 607,64 εκατομμύρια ευρώ, παρόλο που από την εργολαβία έχει αφαιρεθεί σχεδόν το μισό έργο! Πρόκειται για το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, μήκους περίπου 120 χιλιομέτρων, που εξαιρέθηκε από τη σύμβαση με βάση τη συμφωνία στα τέλη του 2013 και προβλέπεται να δημοπρατηθεί ως κλασικό δημόσιο έργο, σε δύο χωριστά μέρη (Πάτρα – Πύργος και Καλό Νερό – Τσακώνα), με συνολικό προϋπολογισμό 470 εκατ. ευρώ. Τα προβλήματα είχαν παρουσιαστεί στις αρχές του 2009 με την απαγόρευση του ΣτΕ για νέα έργα στον υγροβιότοπο του Καϊάφα.

*Η κατασκευή στο υπόλοιπο κομμάτι των 120 χιλιομέτρων, από την Κόρινθο ώς την Πάτρα, μόλις έχει φθάσει στο 47,6% και, παρά την εντατικοποίηση των έργων, πολύ δύσκολα θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2015, όπως διαβεβαιώνουν οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες.

*Η έως τώρα κρατική συμβολή που έχει καταβληθεί ανέρχεται σε 364,58 εκατ. ευρώ και με την τελευταία υπουργική απόφαση θα αυξηθεί κατά 16,89 εκατ. ευρώ. Στις ετήσιες πιστώσεις του 2014 έχει εγγραφεί κονδύλι 137,29 εκατ. ευρώ για τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο.


Πηγή:
http://www.efsyn.gr/?p=230643