Στην προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάθεση σε ιδιώτη της λειτουργίας αλλά και της υποστήριξης των οκτώ σταθμών διοδίων που σήμερα διαχειρίζονται οι Αττικές Διαδρομές, προχωρεί η Εγνατία Οδός, η οποία συνεχίζει να κινείται ανεξάρτητα από το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης που παραμένει επί μήνες στα συρτάρια του ΤΑΙΠΕΔ.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού, η οποία δημοσιεύτηκε στην Διαύγεια τις προηγούμενες μέρες ορίζει ως ημερομηνία κατάθεσης προσφορών την 11η Σεπτεμβρίου. Είναι αξίας 48 εκ. ευρώ και διάρκειας τεσσάρων ετών υπό τον όρο ότι ο παραχωρισιούχος εφόσον προχωρήσει το σχέδιο ιδιωτικοποίησης της εταιρείας θα έχει την δυνατότητα να λύσει αζημίως τη σύμβαση. Η προκήρυξη του διαγωνισμού επιταχύνεται από την στιγμή που στο τέλος του έτους λήγει η σύμβαση που έχει υπογράψει η Εγνατία με τις Αττικές Διαδρομές.
Πρόκειται για την εταιρεία που διαχειρίζεται και λειτουργεί το χρυσοφόρο οδικό άξονα της Αττικής, και η οποία με προηγούμενο διαγωνισμό είχε αναλάβει την πρόσληψη και την εκπαίδευση 120 ατόμων σε προσωπικό των διοδίων, εξαιτίας της απογύμνωσης σε προσωπικό της εταιρείας το προηγούμενο διάστημα αλλά και της αδυναμίας νέων προσλήψεων. Στις αρμοδιότητές της περιλαμβάνεται επίσης, η πληρωμή του προσωπικού, η ενδυματολογική του εμφάνιση, η εκκαθάριση των μηνιαίων εσόδων και οι χρηματαποστολές στις τράπεζες. Με βάση το σχεδιασμό της Εγνατίας ο ανάδοχος θα κριθεί από την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια αλλά και την τεχνική του ικανότητα. Συγκεκριμένα στα απαιτούμενα προσόντα ορίζεται ότι η χρηματοοικονομική επάρκεια καθορίζεται από το μέσο όρο του ετήσιου κύκλου εργασιών κατά τις χρήσεις 2011-2013 και πρέπει να είναι τουλάχιστον 15 εκ. ευρώ, καθώς και η υποχρέωση καταβολής εγγύησης ύψους 950.000 ευρώ. Αναφέρεται επίσης ότι οι τραπεζικές βεβαιώσεις συνολικής ευχέρειας του προσφέροντα πρέπει να είναι τουλάχιστον 3 εκ. ευρώ και να έχει προηγούμενη τριετή εμπειρία σε υπηρεσίες που αφορούν στην λειτουργία τουλάχιστον 30 λωρίδων κυκλοφορίας ανά έτος.
Σήμερα, στην Εγνατία λειτουργούν έξι σταθμοί στις θέσεις Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), Πολύμυλο Κοζάνης, Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας και στον Ιασμο Κομοτηνής ενώ υπό την διαχείρισή της πέρασαν και τα διόδια του πρώην ΤΕΟ δηλαδή οι σταθμοί σε ‘Ακτιο και Μάλγαρα.
Πηγή:
http://www.newmoney.gr/article/61918/se-idioti-prosfeygei-xana-i-egnatia-gia-na-leitoyrgisei-ton-aytokinitodromo