15 Μαΐ 2013

«ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ»: Κατασκευάζεται με μεροκάματα πείνας και γεμάτος χαράτσια

Το άθλιο πανηγύρι εμπαιγμού της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση των έργων κατασκευής των οδικών αξόνων, που στοιχίζουν πανάκριβα στον ελληνικό λαό και για την κατασκευή και για τη χρήση, συνεχίστηκε χτες με την επιθεώρηση των έργων στον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου» (Μαλιακός - Κλειδί) του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, του υπουργού Αναπληρωτή Στ. Καλογιάννη και του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Μ. Χαρακόπουλου.

«Εχουμε σήμερα μια ακόμη απόδειξη ότι οι μηχανές των μεγάλων έργων, των αυτοκινητόδρομων έχουν πάρει μπροστά», δήλωσε ο Κ. Χατζηδάκης, ενώ ο Στ. Καλογιάννης ανάφερε ότι τα έργα τόσο στη σήραγγα των Τεμπών, όσο και στα υπόλοιπα τμήματα έχουν ολοκληρωθεί κατά 75%. Οι ίδιοι, απαντώντας σε ερωτήσεις, απέκλεισαν κάθε μείωση της τιμής των χαρατσιών των διοδίων, που όπως είναι γνωστό έχουν αυξηθεί από το 2008 κατά 500%!

Οι ίδιοι βέβαια δε βρήκαν λέξη να πουν για το γεγονός ότι εν μέσω καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, συνεχίζεται απρόσκοπτα η διοχέτευση πακτωλού κρατικών κεφαλαίων προς τους εγχώριους και ξένους κατασκευαστικούς ομίλους, που κατασκευάζουν το έργο καθώς πράγματι «λεφτά υπάρχουν» για τους μονοπωλιακούς ομίλους, επομένως και για τις κατασκευαστικές κοινοπραξίες των οδικών αξόνων. Θυμίζουμε, λοιπόν, ότι πέρα από τις αρχικές κρατικές επιχορηγήσεις που προβλέπει η «σύμβαση παραχώρησης» στην κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» δόθηκαν:
  • Με συμπληρωματική σύμβαση ένα «πανωπροίκι» 173 εκατ. ευρώ για την πρόσθετη κατασκευή λωρίδας έκτακτης ανάγκης στις σήραγγες των Τεμπών που είχε «ξεχαστεί» να περιληφθεί στην αρχική σύμβαση!
  • «Πανωπροίκι» 84 εκατ. ευρώ που θα πληρώσει το δημόσιο ως συνολική αποζημίωση, καθώς ανέλαβε την ευθύνη για όλες τις καθυστερήσεις.
  • Ενα ακόμη «πανωπροίκι» ύψους 22 εκατ. ευρώ, με απόφαση που ανακοινώθηκε λίγες μέρες πριν το Πάσχα, για πρόσθετες αποζημιώσεις που απορρέουν από την καθυστέρηση στην παραχώρηση συμπληρωματικών χώρων για τα πλευρικά διόδια της Λεπτοκαρυάς, αλλά και από τη συνακόλουθη απώλεια εσόδων από το Σεπτέμβρη του 2010 έως τον Απρίλη του 2011.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, με εργασιακές συνθήκες γαλέρας θα δουλεύουν οι οικοδόμοι και άλλοι εργαζόμενοι στο έργο, αφού μετά από 2,5 χρόνια, που είχε «παγώσει», οι μεγάλες εργολαβικές εταιρείες ξεκινούν τις εργασίες με ακόμα φθηνότερους εργάτες, κάνοντας χρήση όλων των νόμων που προστέθηκαν στο αντεργατικό οπλοστάσιο της εργοδοσίας.


Πηγή:
http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=7436774&publDate=15/5/2013