Με τροπολογία που κατατέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο σχέδιο νόμου για το «Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων» και με την οποία επιστρέφεται από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) στο Δημόσιο το τμήμα του οδικού δικτύου «Ανισόπεδος Κόμβος Αξιού – Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων», επιλύεται άλλη μια εκκρεμότητα για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Η διυπουργική επιτροπή προ εβδομάδων είχε μεταβιβάσει στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) το συγκεκριμένο τμήμα, που προηγουμένως είχε μεταβιβάστει στο ΤΕΟ (!) και χρειάστηκε η τροπολογία ώστε να καλυφθεί νομικά η μεταβίβαση. Ο οδικός άξονας επιστρέφει δηλαδή στο Δημόσιο προκειμένου στη συνέχεια να μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού για την 30ετή παραχώρηση του οδικού άξονα είναι θέμα εβδομάδων με τους ιδιώτες να αναλαμβάνουν τόσο την εκμετάλλευση των διοδίων της Εγνατίας, όσο και των κάθετων οδικών αξόνων που ξεκινούν από τους ανισόπεδους κόμβους Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας), Κορομηλιάς, Ιεροπηγής και Λαγκαδά / Σερρών καθώς και τα τμήματα που τη συνδέουν με τους μεθοριακούς σταθμούς Κρυσταλλοπηγής, Προμαχώνα και Ευζώνων.
Προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό, το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) έπρεπε να περάσει από χίλια μύρια κύματα. Τα προβλήματα ξεκινούσαν από τις αντιδράσεις των τραπεζών οι οποίες είχαν δώσει δάνεια στην Εγνατία Οδό ΑΕ επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή με εγγύηση τα διόδια. Το άνοιγμα νέων σταθμών διοδίων καθυστερούσε για μικροπολιτικές σκοπιμότητες, ενώ η κρίση οδήγησε σε μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας και στην Εγνατία. Ετσι οι τράπεζες αντέδρασαν με προσφυγές οι οποίες πονοκεφάλιαζαν για μήνες τις διοικήσεις του Ταμείου.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού για την 30ετή παραχώρηση του οδικού άξονα είναι θέμα εβδομάδων με τους ιδιώτες να αναλαμβάνουν τόσο την εκμετάλλευση των διοδίων της Εγνατίας, όσο και των κάθετων οδικών αξόνων που ξεκινούν από τους ανισόπεδους κόμβους Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας), Κορομηλιάς, Ιεροπηγής και Λαγκαδά / Σερρών καθώς και τα τμήματα που τη συνδέουν με τους μεθοριακούς σταθμούς Κρυσταλλοπηγής, Προμαχώνα και Ευζώνων.
Προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό, το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) έπρεπε να περάσει από χίλια μύρια κύματα. Τα προβλήματα ξεκινούσαν από τις αντιδράσεις των τραπεζών οι οποίες είχαν δώσει δάνεια στην Εγνατία Οδό ΑΕ επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή με εγγύηση τα διόδια. Το άνοιγμα νέων σταθμών διοδίων καθυστερούσε για μικροπολιτικές σκοπιμότητες, ενώ η κρίση οδήγησε σε μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας και στην Εγνατία. Ετσι οι τράπεζες αντέδρασαν με προσφυγές οι οποίες πονοκεφάλιαζαν για μήνες τις διοικήσεις του Ταμείου.
Πηγή:
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/776570/Article.aspx