(Σημείωση: Ο τίτλος του άρθρου στις 9:00πμ-03/04/2013, στην ιστοσελίδα της εφημερίδας "Πρώτο Θέμα", ήταν "Τα δίνει όλα στους εργολάβους ο Χατζηδάκης". Το απόγευμα (19:00) τη ίδιας ημέρας ο τίτλος είχε αλλάξει σε "Eως και 400 εκατ. ευρώ για να τρέξουν τα εργοτάξια". Είναι προφανές ότι στη μνημονιακή Ελλάδα ακόμα και οι τίτλοι ενοχλούν τους μεγαλοεργολάβους-"κυβερνήτες της χώρας", όταν στο ελάχιστο ακόμα αντικατοπτρίζουν την αλήθεια!
Προς απόδειξη αυτού, παρακάτω παραθέτουμε την ανάρτηση όπως τη βρήκαμε από άλλα websites, που την καταχώρησαν με τον αρχικό τίτλο).
Προς απόδειξη αυτού, παρακάτω παραθέτουμε την ανάρτηση όπως τη βρήκαμε από άλλα websites, που την καταχώρησαν με τον αρχικό τίτλο).
-------------------------------------------------------
Ένεση ρευστότητας περίπου 400 εκατ. ευρώ, προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης και του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη για το ξεπάγωμα των εργοταξίων στους αυτοκινητοδρόμους. Μέρος αυτών θα δοθεί προκαταβολικά στις κοινοπραξίες που έχουν αναστείλει για δύο χρόνια την κατασκευή των έργων και θα αποτελέσει το όχημα για να τρέξουν οι πρόδρομες εργασίες στις συμβάσεις παραχώρησης.
Είναι η «συνταγή» της «κρατικοποίησης» των οδικών αξόνων που θα καλύψει την μαύρη τρύπα των εργολάβων και των τραπεζών στα έργα, βαφτίζοντας αποζημιώσεις την γενναία επιχορήγηση των κατασκευαστών για να τηρηθούν οι ανακοινώσεις για επανέναρξη των εργοταξίων πριν υπογραφούν και κυρωθούν από τη βουλή και την ΕΕ, οι αναθεωρημένες συμβάσεις.
Είναι η «συνταγή» της «κρατικοποίησης» των οδικών αξόνων που θα καλύψει την μαύρη τρύπα των εργολάβων και των τραπεζών στα έργα, βαφτίζοντας αποζημιώσεις την γενναία επιχορήγηση των κατασκευαστών για να τηρηθούν οι ανακοινώσεις για επανέναρξη των εργοταξίων πριν υπογραφούν και κυρωθούν από τη βουλή και την ΕΕ, οι αναθεωρημένες συμβάσεις.
Το μπόνους της κυβέρνησης προς τους εργολάβους είναι το αποτέλεσμα των σκληρών διαπραγματεύσεων που διήρκησαν περί τους επτά μήνες και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί καθώς απομένει η οριστικοποίηση της σχετικής συμφωνίας με τις τράπεζες. Είναι μάλιστα πάνω από το ποσό που είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Δεκέμβριο από τον υπουργό όταν περιχαρής ανακοίνωνε την επίτευξη συμφωνίας για αποζημιώσεις 280 εκ. ευρώ ώστε να αποσύρουν οι εταιρείες τις απαιτήσεις τους από τα έργα. Οι τράπεζες, έσπευσαν να χαιρετίσουν χθες το σχέδιο της κυβέρνησης, επιβεβαιώνοντας τον «άσο» που εδώ και μήνες άφηνε με δηλώσεις του να εννοηθεί ο κ. Χατζηδάκης ότι διαθέτει στο μανίκι του.
Μιλώντας σε πάνελ επενδυτικού φόρουμ, κορυφαία στελέχη των ελληνικών τραπεζών αποθέωσαν το μοντέλο του project financing, εκφράζοντας παράλληλα την βεβαιότητα ότι μόνο το δημόσιο χρήμα μπορεί να καλύψει το κενό που έχει δημιουργηθεί στους αυτοκινητοδρόμους.
Όπως ανέφερε ο κ. Ευάγγελος Καλαμάκης, Διευθυντής της Alpha Bank, το Δημόσιο θα πρέπει «να συνεισφέρει ρευστό στις συμβάσεις παραχώρησης και οι κατασκευαστικές εταιρείες να δουν τα έργα ως ιδιοκτήτες που θα τα χειρίζονται σε βάθος χρόνου και όχι ευκαιριακά».
Ο ίδιος επισήμανε ότι οι τράπεζες θα στηρίξουν τα έργα, καθώς πρόκειται για μια μεγάλη επένδυση με πολλαπλό όφελος αλλά χαρακτήρισε το κράτος αφερέγγυο. «Τα έσοδα από τα διόδια έχουν μειωθεί έως και 40%, άρα το έργο δεν χρηματοδοτεί τον εαυτό του, οι απαλλοτριώσεις εξακολουθούν να αποτελούν αγκάθι, υπάρχει πληθώρα εμπλεκομένων φορέων ενώ ένας γαλαξίας ξένων τραπεζών δεν είναι πρόθυμες όπως παλιά να χρηματοδοτήσουν ανάλογα έργα, μη θέλοντας να αναλάβουν το ρίσκο» είπε.
Από την πλευρά ο κ. Κωνσταντίνος Βασιλείου, Γενικός Διευθυντής της Eurobank, επισήμανε ότι δεν είναι το ίδιο ώριμη η λύση σε όλα τα έργα. Ως παράδειγμα έφερε την Ολυμπία Οδό (Κορίνθου-Πατρών) που όπως είπε η λύση που έχει προταθεί είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και σχετικά άμεσα το έργο θα ξεκινήσει. «Υπάρχουν έργα που έχουν γίνει περισσότερα βήματα και κάποια που έχουν γίνει λιγότερα. Ωστόσο όπως είπε είναι σε εξέλιξη προσπάθεια να καταβληθεί στις κατασκευαστικές κοινοπραξίες κάποιες αποζημιώσεις σε σχέση με τις ενστάσεις που έχουν υποβάλει οι ανάδοχοι των έργων, γεγονός που βοηθά στο ξεμπλοκάρισμα των έργων».
Πιο καυστικός ήταν ο Πρόεδρος του ΣΑΤΕ κ. Γιώργος Βλάχος, ο οποίος ζήτησε από το υπουργείο Ανάπτυξης να λέει περισσότερες αλήθειες και επιτέλους να δώσει την ημερομηνία έναρξής τους υπενθυμίζοντας ότι ο αρμόδιος υπουργός έχει δηλώσει ότι τα έργα θα ξεκινούσαν τον Απρίλιο.
Tην κινητικότητα που υπάρχει στα έργα επιβεβαιώνει και η πρόσληψη συμβούλου στο υπουργείο Υποδομών για την υποστήριξη των αρμόδιων υπηρεσιών στην εκπόνηση επικαιροποιημένης μελέτης ανάλυσης κόστους-οφέλους για το έργο της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο –Γιάννενα) και Μεταμόρφωση –Σκάρφεια.
Η νέα μελέτη περιλαμβάνει τμηματικές προθεσμίες για την συμπλήρωση στοιχείων ώστε να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες στην Ελλάδα και την ΕΕ. Ως τις 8 Απριλίου θα πρέπει να υποβληθούν στοιχεία για το έλλειμμα χρηματοδότησης του έργου, τον επιλέξιμο προϋπολογισμό και το ύψος της κοινοτικής επιχορήγησης, δείκτες χρηματοδοτικής και κοινωνικοικονομικής απόδοσης. Μέχρι τέλος του μήνα ο σύμβουλος θα πρέπει να παραδώσει την ολοκληρωμένη ανάλυση Κόστους-Οφέλους.
Μιλώντας σε πάνελ επενδυτικού φόρουμ, κορυφαία στελέχη των ελληνικών τραπεζών αποθέωσαν το μοντέλο του project financing, εκφράζοντας παράλληλα την βεβαιότητα ότι μόνο το δημόσιο χρήμα μπορεί να καλύψει το κενό που έχει δημιουργηθεί στους αυτοκινητοδρόμους.
Όπως ανέφερε ο κ. Ευάγγελος Καλαμάκης, Διευθυντής της Alpha Bank, το Δημόσιο θα πρέπει «να συνεισφέρει ρευστό στις συμβάσεις παραχώρησης και οι κατασκευαστικές εταιρείες να δουν τα έργα ως ιδιοκτήτες που θα τα χειρίζονται σε βάθος χρόνου και όχι ευκαιριακά».
Ο ίδιος επισήμανε ότι οι τράπεζες θα στηρίξουν τα έργα, καθώς πρόκειται για μια μεγάλη επένδυση με πολλαπλό όφελος αλλά χαρακτήρισε το κράτος αφερέγγυο. «Τα έσοδα από τα διόδια έχουν μειωθεί έως και 40%, άρα το έργο δεν χρηματοδοτεί τον εαυτό του, οι απαλλοτριώσεις εξακολουθούν να αποτελούν αγκάθι, υπάρχει πληθώρα εμπλεκομένων φορέων ενώ ένας γαλαξίας ξένων τραπεζών δεν είναι πρόθυμες όπως παλιά να χρηματοδοτήσουν ανάλογα έργα, μη θέλοντας να αναλάβουν το ρίσκο» είπε.
Από την πλευρά ο κ. Κωνσταντίνος Βασιλείου, Γενικός Διευθυντής της Eurobank, επισήμανε ότι δεν είναι το ίδιο ώριμη η λύση σε όλα τα έργα. Ως παράδειγμα έφερε την Ολυμπία Οδό (Κορίνθου-Πατρών) που όπως είπε η λύση που έχει προταθεί είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και σχετικά άμεσα το έργο θα ξεκινήσει. «Υπάρχουν έργα που έχουν γίνει περισσότερα βήματα και κάποια που έχουν γίνει λιγότερα. Ωστόσο όπως είπε είναι σε εξέλιξη προσπάθεια να καταβληθεί στις κατασκευαστικές κοινοπραξίες κάποιες αποζημιώσεις σε σχέση με τις ενστάσεις που έχουν υποβάλει οι ανάδοχοι των έργων, γεγονός που βοηθά στο ξεμπλοκάρισμα των έργων».
Πιο καυστικός ήταν ο Πρόεδρος του ΣΑΤΕ κ. Γιώργος Βλάχος, ο οποίος ζήτησε από το υπουργείο Ανάπτυξης να λέει περισσότερες αλήθειες και επιτέλους να δώσει την ημερομηνία έναρξής τους υπενθυμίζοντας ότι ο αρμόδιος υπουργός έχει δηλώσει ότι τα έργα θα ξεκινούσαν τον Απρίλιο.
Tην κινητικότητα που υπάρχει στα έργα επιβεβαιώνει και η πρόσληψη συμβούλου στο υπουργείο Υποδομών για την υποστήριξη των αρμόδιων υπηρεσιών στην εκπόνηση επικαιροποιημένης μελέτης ανάλυσης κόστους-οφέλους για το έργο της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο –Γιάννενα) και Μεταμόρφωση –Σκάρφεια.
Η νέα μελέτη περιλαμβάνει τμηματικές προθεσμίες για την συμπλήρωση στοιχείων ώστε να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες στην Ελλάδα και την ΕΕ. Ως τις 8 Απριλίου θα πρέπει να υποβληθούν στοιχεία για το έλλειμμα χρηματοδότησης του έργου, τον επιλέξιμο προϋπολογισμό και το ύψος της κοινοτικής επιχορήγησης, δείκτες χρηματοδοτικής και κοινωνικοικονομικής απόδοσης. Μέχρι τέλος του μήνα ο σύμβουλος θα πρέπει να παραδώσει την ολοκληρωμένη ανάλυση Κόστους-Οφέλους.
Πρώτο Θέμα /Μαριάννα Τζάννε
Πηγή:
http://www.anixneuseis.gr/?p=61726