Την πικρία τους για την απαξίωση προς το πρόσωπο της Επιτροπής Αγώνα κατά των Διοδίων Πιερίας, καθώς τοποθετήθηκαν τελευταίοι σε μία συνεδρίαση που αφορούσε ακριβώς το αντικείμενο της ίδιας της ομάδας, εξέφρασαν ο νομικός σύμβουλος Δημήτρης Σιανίδης και το μέλος Ηλίας Τσολακίδης.
Στις τοποθετήσεις τους και οι δύο αναφέρθηκαν στο σημαντικό θέμα της ποινικοποίησης της άρνησης πληρωμής διοδίων που έγινε με το νόμο Βορίδη, με τον οποίο συλλαμβάνονται όσοι δεν πληρώνουν ή διαμαρτύρονται στα διόδια και εξέφρασαν την άποψη ότι η σύμβαση μπορεί να αλλάξει.
"Αν αύριο κάνει ένα δημοτικό συμβούλιο για την αγροτική οικονομία δεν θα καλέσει τους αγρότες; Αν είναι για τον τουρισμό δεν θα καλέσει τους επαγγελματίες του τουρισμού; Γιατί μια Επιτροπή Αγώνα που επί τέσσερα χρόνια, σας καλεί, έχει γράψει τόσα άρθρα και έχει πάρει τόσες πρωτοβουλίες και δεν αρχίζει η συνεδρίαση με αυτή την Επιτροπή;", είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σιανίδης στην αρχή της τοποθέτησής του και υποστήριξε ότι η σύμβαση είναι μπορεί να τροποποιηθεί. Επιπλέον ανέφερε ότι είναι μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε να υπογραφεί μια τέτοια
σύμβαση, την οποία χαρακτήρισε εθνικό σκάνδαλο.
σύμβαση, την οποία χαρακτήρισε εθνικό σκάνδαλο.
"Βλέπετε ληστρικό καθεστώς σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα; Εκεί εφαρμόζονται οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εδώ είναι μέγα εθνικό σκάνδαλο καθώς οι οδηγίες 62/99 και 38/2006. Αυτές ορίζουν ότι τα διόδια τοποθετούνται μόνο σε αυτοκινητοδρόμους και ότι διόδιο είναι το τέλος που πληρώνεται από σταθμό σε σταθμό με βάση τη διανυόμενη απόσταση". Μάλιστα, ο κ. Σιανίδης είπε ότι η τελευταία αύξηση των διοδίων έγινε το 2005 από τον Γιώργο Σουφλιά και η αύξηση των διοδίων για τους μεταφορείς από το 2008 έως το 2011 ανήλθε σε 462%. "Στην Εγνατία Οδό το κόστος είναι 0,017 ευρώ ανά χλμ. ενώ στην Εγνατία Οδό είναι 0,052 ευρώ ανά χλμ.", υπογράμμισε.
Για τη συγκρότηση της επιτροπής διαπραγμάτευσης
"Ποιος θα είναι μέσα σε αυτή την Επιτροπή; Ο Δήμαρχος Κατερίνης που δεν ήρθε ποτέ του στα διόδια; Οι βουλευτές που ποτέ δεν ήρθαν; Ή οι βουλευτές που ψήφισαν το νόμο 4070, που αν πάμε αύριο στα διόδια του Αιγινίου θα μας συλλάβουν για παρακώλυση συγκοινωνιών. Οι βουλευτές που ψήφισαν τον νόμο με τον οποίο αύριο ο κ. Πολύζος και ο κ.Λαγδάρης θα είναι κατηγορούμενοι για παρακώλυση συγκοινωνιών; Προσωπικά, αλλά και ως Επιτροπή Αγώνα τους βουλευτές δεν τους θέλουμε μαζί μας", τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Σιανίδης, προτείνοντας να συμμετέχουν οι δήμαρχοι στις κινητοποιήσεις και να "κατασκηνώσουν εκεί όσο χρειάζεται".
Ηλίας Τσολακίδης
Στην τοποθέτησή του, ο Ηλίας Τσολακίδης, ανέφερε ως παράδειγμα την αγορά ενόςκαταναλωτικού προϊόντος το οποίο το πληρώνεις ακριβότερα από όσο κοστίζει, συγκρίνοντάς το με την πληρωμή διοδίων που δεν υπολογίζει τη χιλιομετρική απόσταση, που διανύει ένα αυτοκίνητο. "Μην περιμένετε να γίνουν ηλεκτρονικά διόδια. Στη Γερμανία έκαναν εννέα χρόνια για να λειτουργήσουν", σημείωσε.
Ο κ. Τσολακίδης είπε ότι στο Λιτόχωρο και στο Μακρύγιαλλο θα χτιστούν μελλοντικά οι σταθμοί διοδίων και κάποια στιγμή θα φθάσουν και στην Κατερίνη. Μάλιστα, ανέφερε το παράδειγμα της Γερμανίας όπου 1000 πόλεις προσέβαλαν συμβάσεις τις ΣΔΙΤ, σημειώνοντας ότι οι συμβάσεις αυτού του τύπου μπορούν να προσβληθούν. "Γιατί να σας πιστέψω κ. Κωνσταντόπουλε; Εσείς δεν ψηφίσατε το νόμο που ποινικοποιεί την διαμαρτυρία στο δρόμο; Είναι πλέον ποινικό αδίκημα.
Το μοναδικό όπλο που είχαμε την άρνηση πληρωμής των κακών υπηρεσιών. Οι συμβάσεις άλλαξαν στις ευρωπαϊκές πόλεις, γιατί είχαν το όπλο άρνησης πληρωμής κακών υπηρεσιών, το οποίο εσείς ποινικοποιήσατε".
Πηγή:
http://www.e-pieria.gr/news/latestnews/2819-epitropiagona