Φουντώνουν οι φήμες αναφορικά με την επίσπευση των διαδικασιών
κατασκευής διοδίων στην περιοχή της Μουσθένης. Πληροφορίες της «Ε»
θέλουν τον σταθμό να αποτελεί ένα από τα επόμενα βήματα της διοίκησης
της Εγνατία Οδός ΑΕ και αν επαληθευτούν τότε, δεν αποκλείεται να τεθεί
σε λειτουργία την άνοιξη. Η λειτουργία του πολυσυζητημένου σταθμού θα
διπλασιάσει το κόστος μετάβασης μετ’ επιστροφή για Θεσσαλονίκη στα 9,60
ευρώ…
Φουντώνουν οι φήμες που θέλουν να προχωρούν οι διαδικασίες για την
κατασκευή σταθμού διοδίων στην περιοχή της Μουσθένης του δήμου Παγγαίου
την ώρα που από πλευράς των αρμοδίων αλλά και των εκπροσώπων φορέων σε
τοπικό επίπεδο τηρείται σιγή ιχθύος.
Παρά τις αλλεπάλληλες δηλώσεις πως ο σχεδιασμός δεν θα προχωρήσει και
πως θα γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ανατροπή του το θέμα
καλύπτει πλέον ένα «πέπλο σιωπής» και η πλέον πρόσφατη δήλωση είναι
πρόσφατη διαρροή από πλευράς των συναρμόδιων Υπουργείων πως τα διόδια θα
κατασκευαστούν κάποια στιγμή, μέχρι το καλοκαίρι, αφού πρόκειται για
μια υποχρέωση της Εγνατία Οδός ΑΕ που δεν μπορεί να παρακαμφθεί.
Πληροφορίες της «Ε» πάντως θέλουν τον σταθμό να αποτελεί ένα από τα
επόμενα βήματα της διοίκησης της Εγνατία Οδός ΑΕ και αν επαληθευτούν οι
πληροφορίες αυτές τότε ο σταθμός διοδίων της Μουσθένης δεν αποκλείεται
να τεθεί σε λειτουργία την Άνοιξη. Αν και ο σχεδιασμός μιλούσε, ως
γνωστόν, για έναρξη λειτουργίας του νέου σταθμού τον Ιανουάριο, κάτι
τέτοιο δεν έγινε.
Άλλοι μιλούν για αδυναμία της εταιρίας, άλλοι μιλούν για προσωρινή
«χάρη» προς την τοπική κοινωνία και άλλοι μιλούν απλά για μια ακόμη
καθυστέρηση που εκτός των άλλων οφείλεται και στους γνωστούς
γραφειοκρατικούς λόγους. Η πρόσφατες δηλώσεις μάλιστα, από εκπροσώπους
του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού πως η τοποθέτηση του ηλεκτρονικού συστήματος
είσπραξης διοδίων δεν πρόκειται να προχωρήσει έφεραν ένα βήμα πιο κοντά
τον πολυσυζητημένο σταθμό δίνοντας μάλιστα και σε κάποιους την ευκαιρία
να αρχίσουν να μιλούν εκ νέου για οικονομική πολιτική που θα εξυπηρετεί
τους συχνούς χρήστες του αυτοκινητοδρόμου…
Όλα αυτά βέβαια την ώρα που στο τμήμα που διέρχεται από το νομό
Καβάλας τα προβλήματα περισσεύουν. Φωτισμός ελλιπής, φράχτης ρημαγμένος
και από τροχαία… άλλο τίποτα! Ιδιαίτερα στην περιοχή του Αγίου Ανδρέα η
παρουσία ζώων εντός του αυτοκινητοδρόμου προκαλεί απανωτά τροχαία, σε
τέτοιο βαθμό που έχει παρέμβει και η Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας με
ενημερωτική επιστολή προς τη διοίκηση της εταιρίας…
Θα εκτιναχθεί το κόστος
Η λειτουργία του πολυσυζητημένου σταθμού θα διπλασιάσει το κόστος
μετάβασης μετ’ επιστροφής προς Θεσσαλονίκη στα 9.60 ευρώ και μάλιστα σε
μια περίοδο που ακόμα και το ένα επιπλέον ευρώ είναι για πολλούς δύσκολο
να καταβληθεί. Ωστόσο, από πλευράς αρμοδίων ουδείς φαίνεται να έχει
πάρει το θέμα στα σοβαρά, ή τουλάχιστον έτσι αφήνουν να εννοηθεί
επιχειρώντας να κρύψουν την όποια αδυναμία ουσιαστικής παρέμβασης τους.
Από τους βουλευτές, τους διοικούντες την Περιφέρεια και την
Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, τους δημάρχους και τους εκπροσώπους των
Επιμελητηρίων μέχρι την Επιτροπή που συστάθηκε με στόχο την αποτροπή της
εγκατάστασης του συγκεκριμένου σταθμού ουδείς ασχολείται σοβαρά με το
θέμα αν και τώρα θα μπορούσαν να γίνουν οι όποιες ενέργειες με στόχο την
αποτροπή λειτουργίας του που δεν αποκλείεται να ανακοινωθεί ανα πάσα
στιγμή.
Όταν μιλούν οι οδηγοί…
Την ίδια στιγμή αίσθηση προκάλεσε η επιστολή που απέστειλε προς τον
πρόεδρο της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, προς αρμόδιους Υπουργούς και φορείς ο
Γενικός Γραμματέας του Ιατρικού Συλλόγου Έβρου Δρ. Ανδρέας Παπανδρούδης
από το Διδυμότειχο με την οποία ζητά να πληροφορηθεί τους λόγους που δεν
υπάρχει κανένας χώρος στάθμευσης κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, στο
τμήμα Θεσσαλονίκη - Μουσθένη Καβάλας, μήκους 130 χιλιομέτρων. Στην
επιστολή του κ. Παπανδρούδη που έχει δημοσιοποιηθεί από προχθές σε
μεγάλη μερίδα του τοπικού Τύπου της Θράκης υπενθυμίζεται πως στην πορεία
υλοποίησης του έργου, είχε επανειλημμένα δημοσίως τονιστεί, ότι η
Εγνατία Οδός θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος, με χώρους
στάθμευσης ανά 30 χλμ περίπου.
«Παρά την ολοκλήρωση όμως του έργου, πράγμα που δηλώνει και η ύπαρξη
δύο σταθμών διοδίων στο τμήμα Θεσσαλονίκη –Κήποι» αναφέρεται
χαρακτηριστικά «δεν υπάρχουν οι προβλεπόμενοι χώροι στάθμευσης,
ιδιαίτερα στο τμήμα που σας ανέφερα (Θεσσαλονίκη – Μουσθένη). Η απουσία
χώρων στάθμευσης σε μία τόσο μεγάλη απόσταση, καθιστά τη διέλευση
μη-ασφαλή έως και επικίνδυνη, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα στάθμευσης,
σε περίπτωση ανάγκης, για μία πολύ μεγάλη απόσταση.
Η ύπαρξη διοδίων, στη δύσκολη οικονομική συγκυρία για όλους τους
πολίτες, με την ταυτόχρονη απουσία των ελάχιστων υποχρεώσεων - παροχών
από την πλευρά της Εγνατίας Οδού, θεωρείται τουλάχιστον απαράδεκτη, και
λόγος μη-ανταπόκρισης των πολιτών στις δικές τους υποχρεώσεις" και
απαιτεί την άμεση παρέμβαση των αρμοδίων "πριν υπάρξουν δυσάρεστες
καταστάσεις, στις οποίες στο τέλος… κανείς δεν έχει ευθύνη» αναφέρεται
μεταξύ άλλων
Πηγή:
http://www.evdomi.gr/pub/starcms/repository/static/articles/ar_80151_1.asp