Τριάντα έξι πολίτες που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις ενάντια στα διόδια από την περιοχή της Θεσσαλίας και του Ωρωπού θα οδηγηθούν σε δίκες από τις 10 Ιανουαρίου.
«Οι διώξεις πιστεύω πως είναι κυρίως φρονηματικές παρά οτιδήποτε άλλο. Σκοπό έχουν να κάμψουν τις αντιστάσεις της κοινωνίας» δηλώνει στην «Εποχή» ο κ. Στράτος Λουπατατζής, ένας από τους κατηγορούμενους, μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων και Κατοίκων Β.Α. Αττικής Ενάντια στα Διόδια, καθώς και του ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ. «Θεωρούμε πως ξεκινάει μια βιομηχανία διώξεων ενάντια στους πολίτες. Ποινικές διώξεις σε πολίτες που ουσιαστικά τι κάνουν; Υπερασπίζονται το δίκαιο».
«Οι διώξεις πιστεύω πως είναι κυρίως φρονηματικές παρά οτιδήποτε άλλο. Σκοπό έχουν να κάμψουν τις αντιστάσεις της κοινωνίας» δηλώνει στην «Εποχή» ο κ. Στράτος Λουπατατζής, ένας από τους κατηγορούμενους, μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων και Κατοίκων Β.Α. Αττικής Ενάντια στα Διόδια, καθώς και του ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ. «Θεωρούμε πως ξεκινάει μια βιομηχανία διώξεων ενάντια στους πολίτες. Ποινικές διώξεις σε πολίτες που ουσιαστικά τι κάνουν; Υπερασπίζονται το δίκαιο».
Η Συντονιστική Επιτροπή δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2009 με αφορμή την τοποθέτηση 7 επιπλέον σταθμών διοδίων στην Εθνική Οδό, από τη Μεταμόρφωση Αττικής έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας. «Στην περιοχή του Ωρωπού είμαστε περικυκλωμένοι από 8 σταθμούς διοδίων! Αυτό είναι που έβγαλε τον κόσμο έξω στο δρόμο να διαμαρτυρηθεί, γιατί για να πάει στη δουλειά του, στο σχολείο, οπουδήποτε έπρεπε να πληρώσει διόδια», εξηγεί την κατάσταση που αντιμετώπιζαν οι κάτοικοι, ο κ. Λουπατατζής. Συμπληρώνει επίσης για τη θέση της Επιτροπής σχετικά με τις συμβάσεις παραχώρησης για τις οδούς, «πριν από 6 χρόνια οι εθνικοί δρόμοι παραχωρήθηκαν σε πολυεθνικές κοινοπραξίες. ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑΟΣ ψήφισαν στη Βουλή συμβάσεις ξεπουλήματος και απάτης και άρχισαν να ξεφυτρώνουν διόδια σαν μανιτάρια σε δρόμους έτοιμους που τους έχουμε πληρώσει για δεκαετίες και σε δρόμους που είναι ακόμα υπό κατασκευή». Η σύμβαση με την εταιρεία Νέα Οδός (3555/2007) προβλέπει πως ο παραχωρησιούχος μπορεί να εγκαθιστά νέους σταθμούς διοδίων όπου θέλει για όλη την περίοδο παραχώρησης (30 έτη). Προβλέπει όμως και τη χρηματοδότηση του έργου εξ ολοκλήρου από την εταιρεία, πέρα από τις συμβατικές υποχρεώσεις του Δημοσίου, «με ίδια και δανεικά κεφάλαια», γεγονός που ο κ. Λαπατατζής πιστεύει πως πρόκειται να παραβιαστεί στο άμεσο μέλλον αν δοθούν από το Δημόσιο χρήματα, μέσω του ΕΣΠΑ, για αναθέρμανση των εργασιών που έχουν σταματήσει.
Για τις διαμαρτυρίες στους σταθμούς των διοδίων οδηγούνται σε δίκες 36 πολίτες ύστερα από αγωγή των εταιρειών που τους έχουν παραχωρηθεί οι δρόμοι, ύψους 500.000 ευρώ για ηθική βλάβη και ως άθροισμα των διελεύσεων αυτοκινήτων που δεν κατέλαβαν διόδια. Η δίωξή τους στηρίζεται στον ποινικό κώδικα του 1951, στο άρθρο 184, «όποιος δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο προκαλεί ή διεγείρει σε διάπραξη κακουργήματος ή πλημμελήματος τιμωρείται σε φυλάκιση μέχρι 3 ετών». «Οι 11 κατηγορούμενοι του Ωρωπού είναι πρώην δημοτικοί σύμβουλοι, πρώην κοινοτάρχες, γενικά άνθρωποι που ασχολούνται με τα κοινά». Σύμφωνα με τον κ. Λουπατατζή, «το κατηγορητήριο είναι γενικό, αλλά επειδή κάποιοι άνθρωποι έχουν δώσει συνεντεύξεις ή έχουν γράψει άρθρα γι’ αυτό βρήκαν τα ονόματά τους και έτσι διώκονται. Άρα θεωρώ πως το κατηγορητήριο δεν είναι τελείως γενικό αλλά ότι στοχοποιήθηκαν κάποιοι». Η δίωξη τους δεν θεωρήθηκε απροσδόκητη καθώς όπως δηλώνει στην «Εποχή» ο ίδιος «το περιμέναμε, δεν μας ήρθε ξαφνικό και ας μας κοινοποιήθηκε λίγες μέρες πριν κλείσει ο χρόνος. Είχαμε ξεκινήσει να παίρνουμε τα μηνύματα ουσιαστικά με τις πρώτες διαταγές πληρωμής και κατάσχεσης περιουσιών».
Αύριο, Κυριακή 6/1, θα πραγματοποιηθεί στις 11 π.μ. διαμαρτυρία συμπαράστασης στα διόδια των Μαλγάρων. «Στις δράσεις του λαού για τα δημόσια αγαθά, για κοινωνική δικαιοσύνη ήμασταν εκεί και θα είμαστε πάντα παρόντες μέχρι να νικήσει ο λαός μας. Δεν είναι κάτι που σταματάει», καταλήγει ο κ. Λουπατατζής.
Πηγή:
http://epohi.gr/portal/koinonia/13311-2013-01-07-02-46-12