Επανέρχονται τα διόδια στο Αιγίνιο και οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής άρχισαν και πάλι να ξεσηκώνονται. Πριν από 2 χρόνια είχαν αντιδράσει στη λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού διοδίων και είχαν καταφέρει να την αποτρέψουν. Σήμερα όμως το θέμα επανέρχεται και μαζί οι αντιδράσεις.
«Η λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο θα προκαλέσει πολλά προβλήματα», λέει ο δικηγόρος, και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων της Πιερίας, Δημήτρης Σιανίδης. «Κατ' αρχήν, τα διόδια Αιγινίου απέχουν μόλις 10 χλμ. από τα διόδια Μαλγάρων. Θα είναι ο τρίτος σταθμός διοδίων που θα λειτουργεί στα όρια του νομού Πιερίας, μαζί με αυτούς σε Λεπτοκαρυά και Πυργετό, σε συνολική απόσταση 70 χλμ. Αυτό θα σημάνει τουριστική καταστροφή και τον αφανισμό του νομού», τονίζει.
Η λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, αναμένεται να μειώσει την κίνηση των Θεσσαλονικέων προς τις παραλίες της Πιερίας. Για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Πλαταμώνας, μια απόσταση 100 χλμ., διάρκειας μιας ώρας, οι οδηγοί θα καλούνται να πληρώσουν μόνο σε διόδια, μαζί με την επιστροφή, 11 ευρώ. Στα Μάλγαρα 1,20 ευρώ, στο Αιγίνιο 2,20 ευρώ και στη Λεπτοκαρυά 2 ευρώ. Ο Δ. Σιανίδης υπογραμμίζει επίσης ότι η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» έχει τοποθετήσει σταθμούς διοδίων και στις εξόδους από την εθνική οδό προς διάφορα χωριά, όπως στους Γόνους και στη Λεπτοκαρυά, ώστε όσοι θέλουν να βγουν από το δρόμο να συναντούν άλλο σταθμό διοδίων.
Οπως επισημαίνει, οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων δεν αναφέρονται στη σύμβαση, η οποία και δεν καθορίζει πόσοι θα έπρεπε να λειτουργούν. Οπότε, ο κατασκευαστής μπορεί να τοποθετήσει όσους θέλει. Ταυτόχρονα, δεν υπάρχει παράπλευρο οδικό δίκτυο για να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της περιοχής, ώστε να εξαναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν την εθνική οδό και να πληρώσουν διόδια.
Ηδη, το δημοτικό συμβούλιο Πύδνας - Κολυνδρού αποφάσισε ομόφωνα να τεθεί κατά της λειτουργίας του σταθμού διοδίων Αιγινίου, ενώ σήμερα αναμένεται έκτακτη σύσκεψη του δημοτικού συμβουλίου, για να συζητηθούν οι ενέργειες στις οποίες θα προχωρήσουν κάτοικοι και φορείς.
Σημειώνεται ότι, πέραν του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, εντός του 2013 αναμένεται να τοποθετηθεί και να λειτουργήσει ακόμη ένας σταθμός διοδίων στην Εγνατία οδό, στο Νισέλι Ημαθίας, με αντίτιμο 2,20 ευρώ, αυξάνοντας το κόστος της διαδρομής Θεσσαλονίκη - Βέροια από 2,40 σε 3,40 ευρώ.
«Η λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο θα προκαλέσει πολλά προβλήματα», λέει ο δικηγόρος, και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων της Πιερίας, Δημήτρης Σιανίδης. «Κατ' αρχήν, τα διόδια Αιγινίου απέχουν μόλις 10 χλμ. από τα διόδια Μαλγάρων. Θα είναι ο τρίτος σταθμός διοδίων που θα λειτουργεί στα όρια του νομού Πιερίας, μαζί με αυτούς σε Λεπτοκαρυά και Πυργετό, σε συνολική απόσταση 70 χλμ. Αυτό θα σημάνει τουριστική καταστροφή και τον αφανισμό του νομού», τονίζει.
Η λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, αναμένεται να μειώσει την κίνηση των Θεσσαλονικέων προς τις παραλίες της Πιερίας. Για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Πλαταμώνας, μια απόσταση 100 χλμ., διάρκειας μιας ώρας, οι οδηγοί θα καλούνται να πληρώσουν μόνο σε διόδια, μαζί με την επιστροφή, 11 ευρώ. Στα Μάλγαρα 1,20 ευρώ, στο Αιγίνιο 2,20 ευρώ και στη Λεπτοκαρυά 2 ευρώ. Ο Δ. Σιανίδης υπογραμμίζει επίσης ότι η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» έχει τοποθετήσει σταθμούς διοδίων και στις εξόδους από την εθνική οδό προς διάφορα χωριά, όπως στους Γόνους και στη Λεπτοκαρυά, ώστε όσοι θέλουν να βγουν από το δρόμο να συναντούν άλλο σταθμό διοδίων.
Οπως επισημαίνει, οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων δεν αναφέρονται στη σύμβαση, η οποία και δεν καθορίζει πόσοι θα έπρεπε να λειτουργούν. Οπότε, ο κατασκευαστής μπορεί να τοποθετήσει όσους θέλει. Ταυτόχρονα, δεν υπάρχει παράπλευρο οδικό δίκτυο για να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της περιοχής, ώστε να εξαναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν την εθνική οδό και να πληρώσουν διόδια.
Ηδη, το δημοτικό συμβούλιο Πύδνας - Κολυνδρού αποφάσισε ομόφωνα να τεθεί κατά της λειτουργίας του σταθμού διοδίων Αιγινίου, ενώ σήμερα αναμένεται έκτακτη σύσκεψη του δημοτικού συμβουλίου, για να συζητηθούν οι ενέργειες στις οποίες θα προχωρήσουν κάτοικοι και φορείς.
Σημειώνεται ότι, πέραν του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, εντός του 2013 αναμένεται να τοποθετηθεί και να λειτουργήσει ακόμη ένας σταθμός διοδίων στην Εγνατία οδό, στο Νισέλι Ημαθίας, με αντίτιμο 2,20 ευρώ, αυξάνοντας το κόστος της διαδρομής Θεσσαλονίκη - Βέροια από 2,40 σε 3,40 ευρώ.
Πηγή:
http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=337704