Την επιβολή διοδίων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης προκειμένου να αντιμετωπισθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο της πόλης προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι, μέτρο που αν εφαρμοσθεί θα ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων.
Σύμφωνα με τον Αγγελιοφόρο, ένα τέτοιο μέτρο σε περίοδο κρίσης και με τα έργα του μετρό ημιτελή θα προκαλούσε γενική κατακραυγή, για αυτό οι ειδικοί προτείνουν να είναι το τελευταίο μέτρο που θα ληφθεί, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης, που θα είναι ολοκληρωμένο σε ένα χρόνο.
Σύμφωνα με τον Αγγελιοφόρο, ένα τέτοιο μέτρο σε περίοδο κρίσης και με τα έργα του μετρό ημιτελή θα προκαλούσε γενική κατακραυγή, για αυτό οι ειδικοί προτείνουν να είναι το τελευταίο μέτρο που θα ληφθεί, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης, που θα είναι ολοκληρωμένο σε ένα χρόνο.
Το Σχέδιο προβλέπει 12 παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στην πόλη ώστε να επιλυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα και ταυτόχρονα να βελτιωθούν οι συνθήκες ζωής στην πόλη. Το τελευταίο (χρονικά) μέτρο είναι τα λεγόμενα αστικά διόδια ή η χρέωση κυκλοφοριακής συμφόρησης, που είναι και το πλέον αμφιλεγόμενο.
«Η χρέωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι ένα μέτρο που, πέραν της σημαντικής συμβολής του στην ομαλοποίηση των κάθε είδους ροών στο οδικό δίκτυο, συνεισφέρει σημαντικά στη χρηματοδότηση των περιβαλλοντικά και κοινωνικά αποδεκτών μετακινήσεων από τις οχλούσες μετακινήσεις, εφόσον τα έσοδα από την τιμολόγηση των οχημάτων που εισέρχονται και κυκλοφορούν στις περιβαλλοντικά ευαίσθητες γεωγραφικές ζώνες διοχετεύονται στην υλοποίηση παρεμβάσεων υπέρ των μέσων μαζικής μεταφοράς, των πεζών και των ποδηλάτων. Για παράδειγμα, το σύστημα θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει σημαντικό μέρος από το κόστος υλοποίησης του τραμ», σημειώνεται στο Σχέδιο.
Οι μελετητές στηρίζονται σε δύο παραδείγματα, αυτά του Λονδίνου και του ΜΙλάνου όπου τα εισερχόμενα στο κέντρο ΙΧ μειώθηκαν κατά 30% και 33% αντίστοιχα.
Ωστόσο, ο Πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Παναγιώτης Παπαϊωάννου φρόντισε να επισημάνει ότι αυτή η συζήτηση δεν πρέπει να ανοίξει «ειδικά σε αυτήν την οικονομική συγκυρία. Εξάλλου, για να εφαρμοστεί αυτό το μέτρο στο Λονδίνο, το συζητούσαν επί δέκα χρόνια».
Άμεση ήταν η αντίδραση του εκπροσώπου του Δήμου Θεσσαλονίκης, Γιώργου Δημαρέλου ο οποίος χαρακτήρισε το μέτρο «Αρμαγεδδώνα».
«Θα μας φάνε ζωντανούς οι πολίτες. Ας γίνουν όλα τα άλλα και μετά συζητάμε και για αστικά διόδια», δήλωσε ο κ. Δημαρέλος.
«Η χρέωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι ένα μέτρο που, πέραν της σημαντικής συμβολής του στην ομαλοποίηση των κάθε είδους ροών στο οδικό δίκτυο, συνεισφέρει σημαντικά στη χρηματοδότηση των περιβαλλοντικά και κοινωνικά αποδεκτών μετακινήσεων από τις οχλούσες μετακινήσεις, εφόσον τα έσοδα από την τιμολόγηση των οχημάτων που εισέρχονται και κυκλοφορούν στις περιβαλλοντικά ευαίσθητες γεωγραφικές ζώνες διοχετεύονται στην υλοποίηση παρεμβάσεων υπέρ των μέσων μαζικής μεταφοράς, των πεζών και των ποδηλάτων. Για παράδειγμα, το σύστημα θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει σημαντικό μέρος από το κόστος υλοποίησης του τραμ», σημειώνεται στο Σχέδιο.
Οι μελετητές στηρίζονται σε δύο παραδείγματα, αυτά του Λονδίνου και του ΜΙλάνου όπου τα εισερχόμενα στο κέντρο ΙΧ μειώθηκαν κατά 30% και 33% αντίστοιχα.
Ωστόσο, ο Πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Παναγιώτης Παπαϊωάννου φρόντισε να επισημάνει ότι αυτή η συζήτηση δεν πρέπει να ανοίξει «ειδικά σε αυτήν την οικονομική συγκυρία. Εξάλλου, για να εφαρμοστεί αυτό το μέτρο στο Λονδίνο, το συζητούσαν επί δέκα χρόνια».
Άμεση ήταν η αντίδραση του εκπροσώπου του Δήμου Θεσσαλονίκης, Γιώργου Δημαρέλου ο οποίος χαρακτήρισε το μέτρο «Αρμαγεδδώνα».
«Θα μας φάνε ζωντανούς οι πολίτες. Ας γίνουν όλα τα άλλα και μετά συζητάμε και για αστικά διόδια», δήλωσε ο κ. Δημαρέλος.
Πηγή:
http://www.iefimerida.gr/news/69410/πρόταση-για-διόδια-στο-κέντρο-της-θεσσαλονίκης-για-να-λυθεί-το-κυκλοφοριακό