30 Μαΐ 2012

Χαράτσια διοδίων σε τρεις νέους σταθμούς!

Χαράτσια διοδίων θα αρχίσουν να πληρώνουν από τις 10 Ιούνη οι κάτοικοι της Μεσσηνίας και οι υπόλοιποι οδηγοί που θα κινούνται στην Εθνική Οδό Τρίπολης - Καλαμάτας, σε τρεις μάλιστα νέους σταθμούς, πριν καλά - καλά ολοκληρωθεί η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, σύμφωνα με απόφαση που υπογράφηκε από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της συγκυβέρνησης Μ. Βορίδη, στις 14/5/2012, δύο μέρες δηλαδή πριν την ανάληψη καθηκόντων από την υπηρεσιακή κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση αυτή, δίνεται η δυνατότητα στην ιδιωτική κοινοπραξία «Μορέας» να εγκαταστήσει σταθμούς διοδίων πριν την ολοκλήρωση του οδικού άξονα, με την αιτιολογία ότι «μπορεί να επιτρέπεται η λειτουργία των σταθμών αυτών και στην περίπτωση μερικής ολοκλήρωσης του οικείου υποτμήματος ή λειτουργία αυτοτελούς τμήματος του υποτμήματος εφόσον η ολοκλήρωση της κατασκευής του καθυστέρησε με υπαιτιότητα του Δημοσίου». Η συγκεκριμένη μάλιστα υπουργική απόφαση στηρίχτηκε στο άρθρο 143 του Ν.4070/2012, νόμου που έφερε στη Βουλή προς ψήφιση ο ίδιος ο Μ. Βορίδης τον περασμένο Μάρτη!

Με τον τρόπο αυτό οι οδηγοί θα αναγκαστούν να πληρώνουν πανάκριβα χαράτσια στο μετωπικό Σταθμό Διοδίων Καλαμάτας και σε δύο πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων στον Ανισόπεδο Κόμβο Αρφαρών, δηλαδή ακόμη και για τοπικές μετακινήσεις!

Ο Μ. Βορίδης με ανακοίνωσή του προσπαθεί να δικαιολογήσει την απόφαση αυτή αναφέροντας ότι το δημόσιο ευθύνεται για τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις και ότι αν δε γινόταν η ρύθμιση αυτή το κράτος θα ήταν υποχρεωμένο, με βάση τη σύμβαση, να πληρώνει στην ιδιωτική κοινοπραξία αποζημίωση για ανείσπραχτα έσοδα από τη μη λειτουργία του σταθμού, ύψους 250.000 ευρώ το μήνα. Την ίδια στιγμή, η Περιφέρεια Πελοποννήσου διατυπώνει την αντίθεσή της στην πρακτική της κεντρικής κυβέρνησης να μετακυλίσει το κόστος των δικών της ευθυνών και των δικών της καθυστερήσεων στους πολίτες και ζητεί την άμεση ανάκληση της απόφασης.

Και οι δύο εμπαίζουν το λαό, καθώς ξέρουν καλά ότι έχουν υποχρεώσει το λαό να πληρώνει πανάκριβα διόδια για να κινηθεί στους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους, με τις περιβόητες συμβάσεις παραχώρησης που ψήφισαν από κοινού η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΛΑ.Ο.Σ., ενισχύοντας την κερδοφορία κάποιων μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2008 ως σήμερα τα χαράτσια αυξήθηκαν ως και 500%, ενώ οι σταθμοί διοδίων πολλαπλασιάστηκαν.


Πηγή:
http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=6872599