Πέντε νέους τρόπους για να αυξήσουν τα έσοδά τους από τα διόδια δίνει στους παραχωρησιούχους το υπουργείο Υποδομών. Ανάμεσά τους, η θέσπιση νέων σταθμών διοδίων ακόμα και σε ημιτελή τμήματα δρόμου και η επιθετικότερη αντιμετώπιση όσων δεν καταβάλλουν διόδια...
...οι ρυθμίσεις έρχονται να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα ζητήματα, που στην πλειονότητά τους έχουν τεθεί από τους παραχωρησιούχους. Ας δούμε ορισμένα παραδείγματα και ποιες περιπτώσεις «φωτογραφίζουν»:
1. Επιτρέπεται η λειτουργία νέων σταθμών διοδίων ακόμα και σε ημιτελή τμήματα (εφ’ όσον προβλέπονταν διόδια από τον σχεδιασμό του έργου), αν η κατασκευή καθυστέρησε με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Η ρύθμιση αυτή αφορά στα τμήματα των οδικών αξόνων που κατασκευάζονται από το Δημόσιο και στη συνέχεια θα παραδοθούν στους παραχωρησιούχους, όπως το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα (κοινοπραξία Μορέας, θα παραδοθεί σε δύο δόσεις την άνοιξη του 2012 και το καλοκαίρι του 2013) και η παράκαμψη Αγρινίου (κοινοπραξία Νέα Οδός, έχει παραδοθεί).
2. «Σκληραίνει» με τρεις διαφορετικούς τρόπους η αντιμετώπιση όσων δεν πληρώνουν διόδια. Πρώτον, όσοι καταλαμβάνουν σταθμούς διοδίων (βλ. Κίνημα «Δεν Πληρώνω») απειλούνται πλέον με ποινές φυλάκισης 3-6 μηνών. Δεύτερον, προβλέπεται ότι η μη καταβολή διοδίων θα μπορεί να επιφέρει αφαίρεση πινακίδων και στα φορτηγά δημόσιας χρήσης (λ.χ. εταιρείες μεταφορών), κάτι που μέχρι σήμερα δεν ίσχυε. Τρίτον, δίνεται η δυνατότητα στην αστυνομία να «κόβει κλήσεις» για μη καταβολή διοδίων και μέσω κάμερας, όπως γίνεται λ.χ. με τις κάμερες που επιβλέπουν όρια ταχύτητας. Ετσι δεν θα είναι απαραίτητη η παρουσία αστυνομικών στα διόδια.
3. Αφήνεται ένα παράθυρο για μείωση των διοδίων σε υπό κατασκευήν τμήματα. Αν όμως ο παραχωρησιούχος δεν συναινεί, τότε… θα αποζημιώνεται! Η πρόβλεψη αυτή θα μπορούσε να έχει εφαρμογή στην Κορίνθου – Πατρών και στους σταθμούς διοδίων των Τεμπών.
4. Αν το Δημόσιο έχει για κάποιο λόγο την ευθύνη που δεν έχει παραδοθεί ένα τμήμα δρόμου (λ.χ. λόγω μικρο-εκκρεμοτήτων), τότε ο παραχωρησιούχος μπορεί να αυξήσει τα διόδια στο ύψος που καθορίζονται για τα ολοκληρωμένα τμήματα. Μια τέτοια περίπτωση είναι το τμήμα Ελευσίνας – Κορίνθου...
1. Επιτρέπεται η λειτουργία νέων σταθμών διοδίων ακόμα και σε ημιτελή τμήματα (εφ’ όσον προβλέπονταν διόδια από τον σχεδιασμό του έργου), αν η κατασκευή καθυστέρησε με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Η ρύθμιση αυτή αφορά στα τμήματα των οδικών αξόνων που κατασκευάζονται από το Δημόσιο και στη συνέχεια θα παραδοθούν στους παραχωρησιούχους, όπως το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα (κοινοπραξία Μορέας, θα παραδοθεί σε δύο δόσεις την άνοιξη του 2012 και το καλοκαίρι του 2013) και η παράκαμψη Αγρινίου (κοινοπραξία Νέα Οδός, έχει παραδοθεί).
2. «Σκληραίνει» με τρεις διαφορετικούς τρόπους η αντιμετώπιση όσων δεν πληρώνουν διόδια. Πρώτον, όσοι καταλαμβάνουν σταθμούς διοδίων (βλ. Κίνημα «Δεν Πληρώνω») απειλούνται πλέον με ποινές φυλάκισης 3-6 μηνών. Δεύτερον, προβλέπεται ότι η μη καταβολή διοδίων θα μπορεί να επιφέρει αφαίρεση πινακίδων και στα φορτηγά δημόσιας χρήσης (λ.χ. εταιρείες μεταφορών), κάτι που μέχρι σήμερα δεν ίσχυε. Τρίτον, δίνεται η δυνατότητα στην αστυνομία να «κόβει κλήσεις» για μη καταβολή διοδίων και μέσω κάμερας, όπως γίνεται λ.χ. με τις κάμερες που επιβλέπουν όρια ταχύτητας. Ετσι δεν θα είναι απαραίτητη η παρουσία αστυνομικών στα διόδια.
3. Αφήνεται ένα παράθυρο για μείωση των διοδίων σε υπό κατασκευήν τμήματα. Αν όμως ο παραχωρησιούχος δεν συναινεί, τότε… θα αποζημιώνεται! Η πρόβλεψη αυτή θα μπορούσε να έχει εφαρμογή στην Κορίνθου – Πατρών και στους σταθμούς διοδίων των Τεμπών.
4. Αν το Δημόσιο έχει για κάποιο λόγο την ευθύνη που δεν έχει παραδοθεί ένα τμήμα δρόμου (λ.χ. λόγω μικρο-εκκρεμοτήτων), τότε ο παραχωρησιούχος μπορεί να αυξήσει τα διόδια στο ύψος που καθορίζονται για τα ολοκληρωμένα τμήματα. Μια τέτοια περίπτωση είναι το τμήμα Ελευσίνας – Κορίνθου...
Ολόκληρο το άρθρο:
http://www.newsnow.gr/article/49981/vazoun-diodia-kai-sto-agrinio.html