1 Ιουν 2011

Αντίθετοι οι εργαζόμενοι στην προοπτική εκποίησης της Εγνατίας Οδού

Πηγή: "evdomi.gr"

Την αντίθεσή του στην εκποίηση της Εγνατίας Οδού, που εξήγγειλε η κυβέρνηση, στα πλαίσια των εκποιήσεων δημοσίων επιχειρήσεων και υπηρεσιών για την αποπληρωμή του χρέους,  κφράζει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ (ΣΕΤΕΟ) και δηλώνει ότι  είναι η χειρότερη δυνατή επιλογή για το δημόσιο συμφέρον. 

Οι λόγοι για τους οποίους θεωρεί πως είναι η χειρότερη δυνατή επιλογή είναι:

Α) Η Εγνατία Οδός, ένα από τα μεγαλύτερα και δυσκολότερα οδικά έργα στην Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες, έχει παραδοθεί πλήρως στην κυκλοφορία από το 2009 (πολύ μεγάλο κομμάτι του δρόμου είχε ήδη παραδοθεί από το 2005) και κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού και κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.
Η ολιγωρία των κυβερνήσεων δεν επέτρεψε την οικονομική εκμετάλλευση του δρόμου και έτσι έχουν χαθεί πολλά έσοδα για το δημόσιο. Αυτό χρησιμοποιείται ως άλλοθι τώρα.
Σύμφωνα με πρόσφατα οικονομοτεχνικά στοιχεία, αποδεικνύεται ότι η εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.  μπορεί, όχι μόνο να καλύπτει το κόστος της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου (το οποίο είναι σημαντικά αυξημένο λόγω της δυσχερούς χειμερινής συντήρησης σε ορεινό έδαφος και του πλήθους σηράγγων και γεφυρών συνολικού  μήκους περίπου 80χλμ.), αλλά και να παράγει οικονομικό πλεόνασμα, το οποίο θα μπορούσε να διατεθεί για την βελτίωση του άθλιου τοπικού επαρχιακού δικτύου και γενικά για την εξυπηρέτηση των τοπικών κοινωνιών από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος.

Β) Η βιωσιμότητα και κερδοφορία της δημόσιας Εγνατίας Οδού, έχουν ως προϋπόθεση την επιβολή ενός λογικού και κοινωνικά δίκαιου αντιτίμου διοδίων, που παρά τις πολύ δύσκολες οικονομικές συνθήκες, πιστεύουμε ότι μπορεί να γίνει αποδεκτό από την σκληρά δοκιμαζόμενη ελληνική κοινωνία. Αυτό απέχει από τη σημερινή πρακτική της επιβολής διοδίων στα υπό κατασκευή έργα παραχώρησης, που ουσιαστικά οι πολίτες χρηματοδοτούν την κατασκευή. Οι ιδιώτες είναι βέβαιο πως θα επιβάλλουν υψηλότερα διόδια, από ένα δημόσιο φορέα.

Γ) Η Εταιρεία, με την εν γένει λειτουργία της και κυρίως με την αποτελεσματικότητά της, ολοκληρώνοντας ένα από τα δυσκολότερα τεχνικά έργα της Ευρώπης, έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι  μπορεί να υλοποιήσει δύσκολους στόχους. Οι εργαζόμενοί της μπορούν να τα καταφέρουν καλύτερα από οποιοδήποτε ιδιώτη στην εκμετάλλευση του δρόμου, αφού συμμετείχαν στη μελέτη και τη κατασκευή του και γνωρίζουν τις ανάγκες συντήρησης και λειτουργίας του.

Καταλήγοντας το Σωματείο δηλώνει ότι  «οι εργαζόμενοι της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.  θα είμαστε σε συνεχή αγωνιστική επαγρύπνηση, συμπαρατασσόμενοι και με όλους τους υπόλοιπους δοκιμαζόμενους εργαζόμενους, προκειμένου να αντισταθούμε με όσες δυνάμεις διαθέτουμε στο γενικό ξεπούλημα των περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού λαού».