10 Νοε 2010

Μπερδεύει τους «ρόλους» του ο κ. Λαμπρόπουλος...

Από το axiaplus.gr


Τελικά, όπως αποδεικνύεται από την εξέλιξη των πραγμάτων και από τις παρεμβάσεις του, ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Έργων, Σ. Λαμπρόπουλος, μάλλον είναι το "αφεντικό" στο υπουργείο Υποδομών, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον τομέα των οδικών συμβάσεων παραχώρησης και της "σχέσης" του υπουργείου με τους εργολάβους και τις κατασκευαστικές κοινοπραξίες. Αυτός πηγαίνει σε παραδόσεις οδικών τμημάτων, για αυτόν φημολογείται ότι συμμετέχει σε ειδικές και μυστικές συσκέψεις με στελέχη κοινοπραξιών, αυτός φέρεται να προτείνει λύσεις και διαγωνισμούς, αλλά και αναλαμβάνει να… δώσει τις κατευθύνσεις για θέματα που μπαίνουν στο τραπέζι, όπως αυτό της επαναδιαπραγμάτευσης των διοδίων, και συντάσσεται με τις απόψεις των εργολάβων.


Οι διαφορετικοί "μανδύες"

Μόνο που φαίνεται ότι ο κ. Λαμπρόπουλος κάπου "μπερδεύει" τους "μανδύες" που φοράει. Δηλαδή αυτόν του νυν γενικού γραμματέα στο υπ. Υποδομών, όπου μέσω της κυβερνητικής θέσης που κατέχει ως υποχρέωση έχει και την προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος αλλά και της κοινωνίας, με τον "μανδύα" του πρώην στελέχους κατασκευαστικής κοινοπραξίας, τότε που εργαζόταν για τα συμφέροντα των εργολάβων, όπως συνέβαινε για παράδειγμα με την παρουσία του στη ΝΕΟ ΟΔΟ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Και συχνά εμφανίζεται να φοράει τον μανδύα του πρώην στελέχους των εργολάβων, έστω και αν οι παρεμβάσεις του δεν αφορούν πάντα έναν συγκεκριμένο όμιλο αλλά γενικότερα τις κοινοπραξίες.


Στηρίζει τους εργολάβους

Προ ημερών δε, κατά την παράδοση του τμήματος Τρίπολης - Αθήναιου, μέρους του οδικού άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, έσπευσε επί της ουσίας τόσο να δείξει ότι "λύνει και δένει" σε αυτού του είδους τα ζητήματα, όσο και ότι στηρίζει τη θέση της κοινοπραξίας που εκφράζει τη δυσφορία της στο ενδεχόμενο της μείωσης του ύψους των διοδίων μέσω της αναθεώρησης των συμβάσεων. Ενα ζήτημα που έχει επαναφέρει εσχάτως στο προσκήνιο ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Μαγκριώτης, δίχως βέβαια να παραγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες που το χαρακτηρίζουν, αλλά και ένα θέμα που είχε αποτελέσει δέσμευση του ίδιου του υπουργού, Δ. Ρέππα, που είχε παραδεχθεί ότι οι χρήστες των οδικών αξόνων γενικώς πληρώνουν ακριβά διόδια σε σχέση με τις υπηρεσίες που απολαμβάνουν. Ο κ. Λαμπρόπουλος λοιπόν κατά τη διάρκεια παράδοσης του τμήματος συντάχθηκε με τις θέσεις των εν λόγω εργολάβων-εκπροσώπων της κοινοπραξίας ΜΟΡΕΑΣ, που δεν θέλουν να ακούνε για επαναδιαπραγμάτευση των διοδίων, ουσιαστικά απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο αγνοώντας τις απόψεις των προϊσταμένων του, και μίλησε μόνο για πιθανές ενοποιήσεις σταθμών σε άλλους οδικούς άξονες. Για παράδειγμα, τα διόδια Θερμοπυλών, που δεν λειτουργούν ακόμα, αν και έπρεπε λόγω της σύμβασης για τον… "βαλτωμένο" Ε 65, ενδέχεται να "ενοποιηθούν" προσωρινά με τα διόδια Τραγάνας, με τη σχετική ανατίμηση των διελεύσεων πάντα...


Αύξηση διοδίων, νέοι σταθμοί

Σημειώνεται στο σημείο αυτό ότι η παράδοση του κομματικού στον οδικό άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα σημαίνει ότι η κοινοπραξία υπό την Ελλάκτωρ έχει προσεχώς το δικαίωμα τόσο να αναπροσαρμόσει προς τα πάνω την τιμή των διοδίων, όσο και να θέσει σε λειτουργία νέο σταθμό (στην Ασέα), μετά τις δημοτικές εκλογές, ενώ προσεχώς μάλλον έρχονται και νέοι σταθμοί στον οδικό άξονα. Αυτό που μένει επίσης να φανεί είναι εάν ο κ. Λαμπρόπουλος ετοιμάζει και νέο bonus για τους κατασκευαστές, μια και έσπευσε να αναφέρει ότι γενικά τα διόδια στις εθνικές οδούς σημειώνουν τον τελευταίο χρόνο μείωση εισπράξεων από 10% έως 20%, ενώ θυμίζουμε ότι με βάση τη σύμβαση του 2007, αν ο κυκλοφοριακός φόρτος δεν φτάσει τα αναμενόμενα επίπεδα, θα καταβληθεί στους εργολάβους η προβλεπόμενη επιδότηση.