23 Αυγ 2010

Κόλπα και καθυστερήσεις στα διόδια!

... Πήραμε και δημοσιεύουμε αυτούσιο το παρακάτω e-mail:

Καλησπέρα σε όλους,

Αποφάσισα να μοιραστώ με όλους την εμπειρία που έζησα στα διόδια που υπάρχουν στο 250ο χιλιόμετρο Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

Μετά από επικοινωνία μου με έναν εκ των διαχειριστών του diodiastop.blogspot.com πριν πολύ καιρό, και αφού με ενημέρωσε πλήρως σχετικά με το θέμα «διόδια» και παράνομες χρεώσεις, έγινα και εγώ ενεργό μέλος του «κινήματος».

Σταμάτησα να πληρώνω τα διόδια, και ενημερώνω όσο πιο συχνά μπορώ, όσο περισσότερα άτομα μπορώ, σχετικά με το θέμα αυτό.

Ταξιδεύω συχνά Αθήνα-Θεσσαλονίκη και έτσι το όλο θέμα των «διοδίων» και των ποικίλων τρόπων αντιδράσεων των εργαζομένων στα διόδια το έχω ζήσει αρκετές φορές και άρχισα να αποκτώ μια σχετική «εμπειρία».

Οι βασικές αντιδράσεις είναι ότι:

1. Αυτό που κάνουμε είναι παράνομο και «για το καλό μας» καλό θα ήταν να πληρώσουμε.
Βέβαια το περίεργο είναι όταν ζητάω να φωνάξουν την αστυνομία, δεν παίρνω ΠΟΤΕ απάντηση.

2. Στις νέες μπάρες (που «χτυπάνε» μερικές φόρες όταν τις ανοίγουμε μόνοι μας, τυχαίο? Δεν νομίζω!), η συγκεκριμένη ατάκα «ε είπαμε, όχι να σπάσουμε και την μπάρα»!
Προσπαθώντας με αυτό το κόλπο να σταματήσουνε άτομα που δεν έχουν αυτοπεποίθηση όταν κάνουνε την κίνηση τους ενάντια στις παράνομες χρεώσεις.
Όταν τους λέω ότι μπορούσαν να σημειώσουν την πινακίδα μου και να μου ανοίξουν με ενημερώνουν ότι «δεν μπορούν» να κάνουν κάτι τέτοιο με βάση τις οδηγίες του εργοδότη τους.
Η απάντηση μου είναι ότι πολλές φορές σε άλλα διόδια περνάνε «πίστωση», σημειώνουν την πινακίδα και ανοίγουν κανονικά (φυσικά η μόνη απάντηση που παίρνουμε είναι σιγή).
Όπως επίσης είναι παράνομη η κράτηση μου παρά την θέληση μου στα διόδια, και η παρακώλυση κυκλοφορίας (φυσικά ισχυρίζονται το αντίθετο, και όταν ζητήσεις την αστυνομία…σιγή!).

3. Με ενημερώνουν ότι πρέπει να τους δώσω παραπάνω στοιχεία από την πινακίδα μου, όπως πχ. Για ποιόν λόγο αρνούμαι να πληρώσω ή τα στοιχεία για να συμπληρώσουνε το έντυπο «αδυναμίας πληρωμής».
Φυσικά η απάντηση είναι ότι δεν έχουνε κανένα νόμιμο δικαίωμα να ζητήσουν τα στοιχεία αυτά ως ιδιωτική εταιρεία.

Lust but not least, για να είμαστε και σωστοί, να αναφέρω ότι συνήθως στα πρώτα 2-3 διόδια βγαίνοντας από Αθήνα πολλές φορές μου έχουν ανοίξει την μπάρα χωρίς κανένα πρόβλημα και με άψογη συμπεριφορά.

-Πάμε τώρα στην δική μου ιστορία «καθημερινής τρέλας»…

Αποφάσισα και εγώ όπως κάθε Έλλην πολίτης να κάνω τις διακοπούλες μου για μερικές μέρες στο Πύλιο.

Φυσικά ως ενεργό μέλος της κοινωνίας ενάντια στα διόδια δεν πλήρωνα κανένα διόδιο μέχρι να φτάσω στο 250ο χιλιόμετρο Αθηνών-Θεσσαλονίκης (όπου και διαδραματίστηκαν όλα τα ευτράπελα).

Φτάνω στην είσοδο του διοδίου και ενημερώνω τον υπάλληλο ότι αρνούμαι να πληρώσω.

Ο υπάλληλος με ενημερώνει αντίστοιχα ότι οφείλω να περιμένω να έρθει ο επόπτης.

Παρακαλώ τον υπάλληλο να σημειώσει την πινακίδα μου και να μου ανοίξει να περάσω γιατί η κράτηση μου παρά την θέληση μου και η παρακώλυση της κυκλοφορίας είναι παράνομη.

Η απάντηση που λαμβάνω συνεχώς είναι παπαγαλίστικα «θα πρέπει να περιμένετε τον επόπτη».

Φυσικά κατεβαίνω να ανοίξω μόνος μου την μπάρα.

Η μπάρα έχει «κολλήσει» και δεν ανοίγει όμως!!!

Ενημερώνω τον υπάλληλο ότι θα βιντεοσκοπήσω την όλη κατάσταση που δημιουργήθηκε (δυστυχώς λόγω λάθος χειρισμού δεν «σώθηκε» το βίντεο στην μνήμη του κινητού).

Μετά από αναμονή περίπου 15 λεπτών έρχεται ο επόπτης.

Περίπου 30 ετών, ξυρισμένο κεφάλι, σκουλαρίκι στο φρύδι, και ύφος 100 καρδιναλίων (μαζί με έναν ακόμη υπάλληλο).

Τον ενημερώνω ότι είμαι ενεργό μέλος του diodiastop.blogspot, και η κράτηση μας αποτελεί παράνομη πράξη.

-Εδώ ξεκινάνε τα ωραία.

Μέρος 1ο: Ο υπάλληλος που ήρθε μαζί με τον επόπτη με ενημερώνει ότι στο diodiastop γράφονται πολλές ψευτιές και ανακρίβειες.

Απαντώ «με αποκαλείτε ψεύτη?», «όχι εσάς, το diodiastop, είσαστε διαχειριστής εκεί?» (ψευδώς του λέω ότι ναι είμαι), και Ο του θαύματος «κωλοτούμπα» στην θέση του ο υπάλληλος.

Απαντά «εγώ την άποψη μου είπα», και τον ρωτάω «πείτε μου τι ακριβώς διαβάσατε το οποίο ήταν ψευδές ή ανακρίβεια, σας προκαλώ, και σας χαρακτηρίζω προσωπικά ΨΕΥΤΗ!», η αντίδραση του υπαλλήλου? Λέγοντας πολλές φορές «εγώ την άποψη μου είπα» απομακρύνεται.

Μέρος 2ο: Καλούμε την τροχαία για να ανταλλάξουμε στοιχεία με τον επόπτη.

Όσο περιμέναμε τον επόπτη, και όση ώρα συζητούσαμε με τον επόπτη φυσικά το διόδιο ήταν κλειστό (είχε το κόκκινο «χ» επάνω).

Μόλις καλέσαμε την αστυνομία, ως μέτρο πίεσης, ο υπάλληλος ξανά-άνοιξε την ένδειξη ότι το διόδιο είναι ανοιχτό και μου ζήτησε να κάνω πιο αριστερά το αυτοκίνητο!!!

Φυσικά όπως αντιλαμβάνεστε ακολούθησε σκηνή Ελληνικής ταινίας, αφού μπήκαν στην σειρά περίπου 8-9 αυτοκίνητα και άρχισαν όλοι να κορνάρουν και να δείχνουν τις ικανότητες τους στα … «Γαλλικά».

Από δεξιά μπορούσαν να περνάνε τα αυτοκίνητα (δύσκολα μεν, περνούσαν δε).

Αφού περνάει ένα αυτοκίνητο του λέει εγώ ΘΕΛΩ να πληρώσω, κράτησε και άνοιξε μου την μπάρα.

Ο υπάλληλος ενημερώνει ότι πρέπει πρώτα να πληρώσω εγώ (!!!) για να μπορέσει να πληρώσει και κάποιος άλλος και να περάσει!!!

Ο οδηγός προσφέρθηκε ακόμη και να πληρώσει ΚΑΙ τα δικά μου διόδια για να περάσει! (Φυσικά αρνήθηκα, γιατί το θέμα δεν ήταν τα 2 ευρώ αλλά το όλο θέμα των «διοδίων»)

Γίνετε μια γενική σύρραξη οπού εξηγώ σε 5-6 οδηγούς τον λόγο άρνησης μου να πληρώσω, για ποιο λόγο άνοιξαν το διόδιο (ως μέτρο πίεσης), και το «κίνημα» ενάντια στις παράνομες χρεώσεις των διοδίων.

Έτσι το μένος και ο εκνευρισμός γύρισε εναντίον του επόπτη, ο οποίος είπε ότι «δεν μπορεί να κάνει κάτι εάν δεν περάσω εγώ!».

Και συνεχίζει με δεύτερο τέχνασμα, μου λέει «εσύ παρακωλύεις την κυκλοφορία, εγώ σου άνοιξα να περάσεις και δεν περνάς!».

Όλα αυτά με φωνές, έντονο ύφος, και τσαμπουκά καυγά!!!

Του απαντώ ότι «δεν μου ζήτησε να περάσω αλλά να κάνω το αυτοκίνητο μου πιο αριστερά, όπως επίσης ότι ενώ περνούσαν τα αυτοκίνητα ο υπάλληλος αρνήθηκε να εισπράξει διόδια και να τους αφήσει να περάσουν αν δεν πλήρωνα πρώτα εγώ!», και ο υπάλληλος με βγάζει ψεύτη! Λέει «εσείς δεν καταλάβατε καλά κύριε! Ποτέ δεν είπα κάτι τέτοιο!» (*ευελπιστώ οι κάμερες να έχουν εγγραφή και ήχου).

Οι οδηγοί αγανακτισμένοι κάνουν όπισθεν και φεύγουν.

Μέρος 3ο: Επειδή λοιπόν έγινε όλο αυτό το θέμα, ο επόπτης πάει και βάζει κορύνες στο δεξί μέρος του διοδίου (από όπου μπορούσαν να περνάνε τα αυτοκίνητα), και μου λέει χαρακτηριστικά «τώρα να σε δω!», και λέει στον υπάλληλο «ξανά-άνοιξε το διόδιο!».

Αντιλαμβανόμενος ότι προφανώς φτάνει η αστυνομία και αυτός είναι ο λόγος όλων αυτών των τεχνασμάτων-κόλπων, περνάω το διόδιο και κάνω δεξιά.

Ο επόπτης μου λέει «Μην φύγετε κύριε, απλά κάντε δεξιά», ΦΥΣΙΚΑ δεν είχα σκοπό να φύγω.

Μαντέψτε! Σε 60 δευτερόλεπτα -ούτε- η αστυνομία έφτασε!

Ανταλλάξαμε στοιχεία μέσω της τροχαίας και καταφέραμε να συνεχίσουμε το ταξίδι μας…1 ώρα και 30 λεπτά μετά!!!

*Άφησα για το τέλος το καλύτερο, οι καημένοι οι υπάλληλοι στα διόδια, μεγάλη καταπόνηση, πως αλλιώς να εξηγήσω ότι συνεχώς τους πέφτουν τα «ψιλά» από τα ρέστα, και εκεί που σταματήσαμε ήταν σαν να σπάσαμε κουμπαρά? ;)


Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.