17 Δεκ 2009

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ "ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΟ ΑΙΓΙΝΙΟ"

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς : Κατερίνη 14/12/2009
- κ.κ. Πρωθυπουργό της Ελλάδας
- κ.κ. Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών
- κ.κ Υφυπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών
- κ.κ. Επίτροπο της Ευρωπαϊκής ένωσης για τις μεταφορές Αντόνιο Ταγιάνι
- Συνήγορο του Πολίτη

Κοινοποίηση:
- Εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ»
- ΜΜΕ

Θέμα: Κατασκευή νέων διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας.

Αξιότιμοι κύριοι

Ο αυτοκινητόδρομος «Ράχες» Μαλιακός – «Κλειδί» Ημαθίας παραχωρήθηκε στην εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» με Σύμβαση Παραχώρησης η οποία κυρώθηκε με το ν. 3605/2007 που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την Ελληνική βουλή με τη διαδικασία της δεδηλωμένης.

Βάση της Σύμβασης Παραχώρησης κατασκευάζονται από την εταιρία νέα διόδια στο Αιγίνιο.

Κατά τη γνώμη μας και σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε η εν λόγω εταιρία στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΔΣ Αιγινίου την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009 προκύπτει ότι:

Τα διόδια αυτά πλήττουν το δικαίωμα της ανάπτυξης της προσωπικότητας των πολιτών της Πιερίας διότι καταστρατηγούν το συνταγματικό δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης των πολιτών λόγω της έλλειψης ικανοποιητικών εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης τους για τις καθημερινές βιοτικές τους ανάγκες. Στην περιοχή της κατασκευής απουσιάζει παράπλευρο οδικό δίκτυο και υπάρχει το φυσικό εμπόδιο του Αλιάκμονα ποταμού χωρίς να υπάρχουν παράπλευρες γέφυρες. Επιπλέον δεν έχουν πρόσβαση οι αγρότες της βόρειας Πιερίας σε τμήμα του αγροκτήματος τους περίπου 8.000 στρεμμάτων που βρίσκεται βόρεια της κοίτης του Αλιάκμονα ποταμού.

Καταστρατηγείται η συνταγματικά κατοχυρωμένη οικονομική ελευθερία των κατοίκων της Πιερίας. Παύουν οι όροι της ισονομίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό διότι επιβάλλονται ουσιαστικά τέσσερα διόδια για την προσπέλαση του νομού Πιερίας σε σχέση με άλλους προορισμούς εντός της Ελλάδας. Οι επιπτώσεις είναι άμεσες στον τουρισμό που εξαρτάται από το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, τις μεταφορές, το κόστος των προϊόντων και αγαθών και την ανάπτυξη του εμπορίου.

Η έλλειψη ικανοποιητικού παράπλευρου οδικού δικτύου υποχρεώνει τους Πιερείς που εργάζονται στη Θεσσαλονίκη και το αντίστροφο να χρησιμοποιούν το δρόμο αυτό και να πληρώνουν το διόδιο τέλος το οποίο εμπεριέχει περίπου 60% φόρο. Φορολογείται δηλαδή καθημερινά η δαπάνη της μετάβασης στην εργασία που βάση του ισχύοντα φορολογικού κώδικα αποτελεί δαπάνη και θα έπρεπε να εκπίπτει από τα φορολογητέα εισοδήματα και όχι να φορολογείται δυο φορές.

Κατά την επιλογή της θέσης κατασκευής του σταθμού διοδίων, την οποία το Ελληνικό δημόσιο απεδέχθη, δεν ελήφθησαν υπ’ όψη οι συνέπειες και οι κίνδυνοι που θα προκαλέσει η αύξηση της κυκλοφορίας εντός του οικισμού του Αιγινίου και γενικά όλου του επαρχιακού οδικού δικτύου της Πιερίας. Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το οδικό αυτό δίκτυο δεν μπορεί να δεχθεί με ασφάλεια την επιπλέον αυτή κίνηση.

Επίσης δεν ελήφθη υπ’ όψη ότι το ανατολικό πρανές του αυτοκινητόδρομου στο σημείο κατασκευής του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο αποτελεί όριο του υγροβιότοπου της περιοχής των ποταμών Αξιού, Λουδία, Αλιάκμωνα που προστατεύεται από τη διεθνή Σύμβαση Ramsar (Ν.Δ. 191/74) και αποτελεί, βάση της ΚΥΑ 12966/09 (ΦΕΚ 220 ΑΑΠ/14-5-2009), Εθνικό Προστατευόμενο Πάρκο (Περιοχή Β1 όπου ορίζει «να ενισχύονται οι Περιβαλλοντικές – Οικολογικές διεργασίες στην προστατευόμενη περιοχή»). Η παρουσία του σταθμού διοδίων με την όχληση - μόλυνση που θα επισύρει ιδίως κατά τις ημέρες αιχμής (μποτιλιαρίσματα) θα επιβαρύνει σημαντικά τον προστατευόμενο υγροβιότοπο.

Επιπλέον κύριε Πρωθυπουργέ δεν μπορούμε να μη σας πληροφορήσουμε ότι η εταιρία όπως μας δήλωσε κατά τη πρόσφατη σύσκεψη στο Αιγίνιο, αναγνωρίζει το δίκαιο των θέσεων μας, δέχεται να επαναδιαπραγματευθεί με το δημόσιο τη Σύμβαση Παραχώρησης αλλά δεν μπορεί να σταματήσει τις εργασίες κατασκευής διότι «πιέζεται» από τις τράπεζες που χρηματοδοτούν το έργο.

Κύριε Πρωθυπουργέ ως επικεφαλής της κυβέρνησης του Ελληνικού κράτους που εγγυάται ισονομία και σεβασμό στο σύνταγμα με γνώμονα την κοινωνική ευαισθησία και βάση των προαναφερθέντων, σας παρακαλούμε όπως σταματήσετε άμεσα την κατασκευή του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, ξεκινήσετε τις διαδικασίες τροποποίησης της εν λόγω σύμβασης και σταματήσετε τις τράπεζες να «πιέζουν» τα συνταγματικά μας δικαιώματα.
Σας ευχαριστούμε
Με Τιμή

Παπαστεργίου Γεώργιος, Νομάρχης Πιερίας

Αμοιρίδης Ιωάννης, Βουλευτής Πιερίας
Κουκοδήμος Κωνασταντίνος, Βουλευτής Πιερίας
Μίχου Μαρία, Βουλευτής Πιερίας
Παπαγεωργίου Αθανάσιος, Βουλευτής Πιερίας

Αβραμίδης Κωνσταντίνος, Δήμαρχος Μεθώνης Πιερίας
Αβραμίδης Νικόλαος, Δήμαρχος Κορινού Πιερίας
Αρωνιάδης Διονύσιος, Δήμαρχος Ανατολικού Ολύμπου
Βαϊνάς Δημήτριος, Δήμος Πιερίων Πιερίας
Βασιλειάδης Δημήτριος, Δήμαρχος Πύδνας Πιερίας
Κατσάρας Πασχάλης, Δήμος Ελαφίνας Πιερίας
Κεραμιδιώτης Γεώργιος, Δήμος Παραλίας Πιερίας
Κοντός Βασίλειος, Δήμαρχος Αιγινίου Πιερίας
Παπαδημητρίου Θωμάς, Δήμος Πέτρας Πιερίας
Παπαχρήστου Γρηγόριος, Δήμαρχος Δίου Πιερίας
Σολοποτιάς Θωμάς, Δήμαρχος Κολινδρού Πιερίας
Τσιφοδήμος Αθανάσιος, Δήμος Λιτοχώρου Πιερίας
Χιονίδης Σάββας, Δήμαρχος Κατερίνης Πιερίας

Χατζηχριστοδούλου Ηλίας, Πρόεδρος Επιμελητηρίου Πιερίας
Εργατικό Κέντρο Πιερίας
Εμπορικός Σύλλογος Πιερίας
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Πιερίας

Αγγελίδης Παναγιώτης, Επιτροπή Αγώνα όχι στα Διόδια στο Αιγίνιο (ΕΑ)
Νταγκλιούδης Αντώνιος, ΕΑ
Ολύμπιος Ευγένιος, ΕΑ
Τσιτλακίδης Ηλίας, ΕΑ

Επιχειρήσεις και Πολίτες της Πιερίας