10 Φεβ 2010

Ερχονται νέες αυξήσεις και νέοι σταθμοί

Τετάρτη 10 Φλεβάρη 2010
πηγή:

Οι μεγαλοεργολάβοι, εκμεταλλευόμενοι τις ληστρικές συμβάσεις, σκοπεύουν να διεκδικήσουν και ...«διαφυγόντα κέρδη» για σταθμούς που δε λειτούργησαν!
Παρά την τιμαριθμική προσαρμογή των διοδίων που έγινε φέτος, νέες αυξήσεις στα χαράτσια, τουλάχιστον κατά 60% προβλέπουν οι συμβάσεις που ψήφισαν η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΛΑΟΣ για το 2011, αλλά και την προσθήκη νέων σταθμών διοδίων σε διάφορα σημεία της Εθνικής οδού. Κι όλα αυτά παρότι μόλις ανέλαβαν οι ιδιωτικοί όμιλοι την εκμετάλλευση των αυτοκινητοδρόμων τον Απρίλη του 2008 επέβαλαν τρανταχτές αυξήσεις από 40% έως και 180%!
Μπορεί προς το παρόν η κινητοποίηση των κατοίκων να σταμάτησε την κατασκευή και λειτουργία αρκετών νέων σταθμών διοδίων, ωστόσο οι μεγαλοεργολάβοι "δεν το βάζουν κάτω". Για παράδειγμα, ο ισπανοελληνικός όμιλος της Ιόνιας Οδού, που εκμεταλλεύεται και το τμήμα από τη Μεταμόρφωση Αττικής ως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας με βάση τη σύμβαση, έχει το δυνατότητα να κατασκευάσει συνολικά 12 μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων σε όλη αυτή τη διαδρομή. Και μάλιστα, σε σημεία όπως οι ανισόπεδοι κόμβοι της Μεταμόρφωσης, Βαρυμπόμπης, Καλυφτάκη, στον κόμβο Αγίου Στεφάνου, αλλά και στη διαδρομή από την Εθνική οδό ως τη Χαλκίδα, παρότι το τμήμα αυτό κατασκευάστηκε αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργολάβοι που με βάση τη σύμβαση είχαν το δικαίωμα να θέσουν σε λειτουργία τους σταθμούς αυτούς εδώ και μερικούς μήνες, τώρα ετοιμάζουν προσφυγή ζητώντας το Δημόσιο να τους πληρώσει διαφυγόντα κέρδη! Δηλαδή, με βάση τις ληστρικές συμβάσεις ο λαός «δένεται χειροπόδαρα» και υποχρεώνεται είτε να πληρώσει τα διόδια είτε να πληρώσει τα ...«διαφυγόντα κέρδη» των εργολάβων...
Σημειώνεται ότι οι σταθμοί αυτοί βρίσκονται σε διαδρομές με πολύ πυκνή κυκλοφορία και αν λειτουργήσουν τελικά οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι θα είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν χαράτσια για διαδρομές από τη δουλειά στο σπίτι, σε μια περίοδο μάλιστα που τον δέρνουν η οικονομική κρίση, η ανεργία και η αντιλαϊκή λαίλαπα των μέτρων της κυβέρνησης.
Μόνη λύση που απομένει στο λαό είναι ο αγώνας με βάση τα αιτήματα του ΚΚΕ για κατάργηση όλων των διοδίων, για ελεύθερη κυκλοφορία στο εθνικό οδικό δίκτυο χωρίς χαράτσια, για δημόσια έργα που δε θα είναι εμπόρευμα.